Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigo

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 21:48

Niet helemaal nageplozen, maar heb het 3 maanden naar tevredenheid gevoerd. Ben nu overgestapt naar Lexa Natuur Mineraal Plus graanvrij omdat de Landmuhle even niet op voorraad was. Maar ga zeker weer terug. Vind de prijs ook heel schappelijk voor hoe lang je ermee doet.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 10:29

De mineraal voeders van Kramer hebben alleen óf geen koper toegevoegd en wel (veel) ijzer óf enorm veel ijzer en een beetje koper. Wat typisch is voor een Duits mineralen brokje.
De stofwisseling variant is dan nog wel te doen. De ijzer en koper zitten daar beide op 1000 mg en zink bijvoorbeeld op 8000 mg. Belangrijk gegeven blijft gewoon dat er in Nederland al veel ijzer in de bodem zit. Dus stel je voert Nederlands ruwvoer of je paard staat op de wei, is het niet nodig om ijzer toe te voegen en zorgt alleen maar voor scheve verhoudingen in de sporenelementen.
Zo is Marshall force ook rijk aan ijzer en amper koper (wederom een Duits merk)

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:22

MarloesHJ schreef:
Mijn warmbloed eet zijn Victorious Secret niet meer sinds de laatste batch. Waarom is mij niet duidelijk.
Iemand een goed alternatief dat luzerne vrij is?
Vitalbix (de Timothee versie) at hij niet graag meer en de Agrobs naturmineral at hij enkel met slobber.

De mijne eet de nieuwe zak van VS ook niet, rook ook stuk sterker vond ik.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 11:43

Hoodie schreef:
De mineraal voeders van Kramer hebben alleen óf geen koper toegevoegd en wel (veel) ijzer óf enorm veel ijzer en een beetje koper. Wat typisch is voor een Duits mineralen brokje.
De stofwisseling variant is dan nog wel te doen. De ijzer en koper zitten daar beide op 1000 mg en zink bijvoorbeeld op 8000 mg. Belangrijk gegeven blijft gewoon dat er in Nederland al veel ijzer in de bodem zit. Dus stel je voert Nederlands ruwvoer of je paard staat op de wei, is het niet nodig om ijzer toe te voegen en zorgt alleen maar voor scheve verhoudingen in de sporenelementen.
Zo is Marshall force ook rijk aan ijzer en amper koper (wederom een Duits merk)

Klopt, ik voerde de stofwisselingsvariant. Maar mijn paard krijgt Duits kruidenhooi. Dus een Duitse balancer past in zijn ratsoen. Vandaar dat ik ook een Marstall muesli voer icm nu Lexa.

Straks na het nieuwe hooiseizoen gaat ie over op Nederlands hooi en zal ik de balancer weer aanpassen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 12:23

Sunniva schreef:
MarloesHJ schreef:
Mijn warmbloed eet zijn Victorious Secret niet meer sinds de laatste batch. Waarom is mij niet duidelijk.
Iemand een goed alternatief dat luzerne vrij is?
Vitalbix (de Timothee versie) at hij niet graag meer en de Agrobs naturmineral at hij enkel met slobber.

De mijne eet de nieuwe zak van VS ook niet, rook ook stuk sterker vond ik.

Hebben jullie dit aangegeven bij Pure?

Ik heb een zak van 18/3, viel mij niets geks op.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 15:01

@Slmt9
Ja ik heb het aangegeven.

Mijn bestelling is van bijna 2 weken later dus zou een andere batch kunnen zijn.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 13:20

Even een update van hier, met mijn moeilijke eter die erg gevoelig kan reageren qua ingredienten.. (zowel gedrag als imuunsysteem)

Ik ben erg blij met de overstap naar Je Paard Gezond en Fit (voer de basis variant). Hij is wat mij betreft ook erg prijsvriendelijk. Ik heb net de grote zak besteld van 21 kilo en omgerekend ben ik voor deze balancer ong. 20 EUR per maand kwijt. Ze doet het er erg goed op, is rustig qua gedrag en kan haar afvalstoffen beter kwijt (geen dikke benen meer gehad en ze is erg einschuss/mok gevoelig bij verkeerd voer).

Ik doe er een beetje slueslimix doorheen en het word met smaak opgegeten (verdeel het over 2 porties per dag, dat word door stal dan gevoerd).

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 13:21

Reageert de jouwe normaal op luzerne?

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 14:13

Mijn merrie kan niet tegen luzerne, dus als losse sprietjes, maar zij doet het ook erg goed op de jpgef balancer.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 15:51

Muze schreef:
Reageert de jouwe normaal op luzerne?

Hetgeen wat in de JPGEF zit? Dat is zonder Luzerne?

Eroverheen nog de Glucosamine/MSM poeder van Horseflex. Na mijn zwangerschap misschien nog wat extra’s om spieropbouw weer te ondersteunen maar dan zijn we er wel.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 17:18

Zit daar geen luzerne in nee? Ik krijg de ingrediënten niet te openen, of ik klik steeds verkeerd

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 17:36

Volgens mij zit er in JPGEF ook luzerne. De mijne doet het ook goed op JPGEF. Deze voer ik al een hele tijd, laat het soms ook uitmeten en meet nog steeds prima. De mijne doet op pure luzerne wel jeuken, maar balancers op basis van luzerne gaat wel goed.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 17:40

Mijne jeukte op Vitalbix breed and grow behoorlijk. Ik dacht toen aan luzerne. Maar t kan ook prima wat anders zijn. Geef nu de timothee daily complete en laatste dagen weer flink schuren Maargoed ze zijn ook in de rui dus ik vind t lastig te zeggen.
Met force nam hij soms happen bosgrond met wandelen en met equilin blies hij erg op..

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 19:18

Muze schreef:
Zit daar geen luzerne in nee? Ik krijg de ingrediënten niet te openen, of ik klik steeds verkeerd

Afbeelding

Zie op de website dat er wel een beetje luzerne doorheen zit, denk dat de hoeveelheid echt verwaarloosbaar is, die van mij kan niet tegen pure luzerne namelijk maar doet het top op deze balancer.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 19:31

Zie geen ingrediënten?
En als ik op de link klik die eronder staat krijg ik een foutmelding

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 08:26

Zit luzernemeel in. Maar die van mij kan niet tegen pure luzerne (als in de sprietjes) maar doet het heel goed op de jpgef balancer.

Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 10:10

Heb daar maar eens 2 kilo van besteld om te proberen.

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 15:23

Je kunt de exacte ingrediënten en waardes niet zien in de webshop van JPGEF, dan moet je bij de normale site zijn van hun.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-22 16:52

Uiteindelijk met wat moeite gevonden inderdaad.
Twee kilo van de basic balancer besteld

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 17:54

Hoe bevalt verder de gewone balancer van jpgef??
Hoe zijn recente ervaringen?

Rainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 18:01

Ik voer het nu denk ik bijna een jaar en ben heel tevreden. Paard doet het super en eet het nog steeds graag. Moet daarbij wel zeggen dat het geen paard is dat snel last heeft van jeuk oid. Hij wordt wel snel heet/nerveus van voer en een moeilijke eter. Service is goed, laatste keer dat ik besteld heb was het er de volgende dag.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 19:04

Nou ik had dus op 7 april agrobs mineral bestel bij ruitersportimport

Ik had nog wat voer dus dacht prima. Gekeken of er vertraagde levering ergens stond maar stond nergens. Inmiddels 19 april en nog steeds geen voer. Inmiddels 2 keer gemaild. 1e keer zeiden ze dat het donderdag of vrijdag zou komen (vorige week). Ik thuis gebleven om ze niet te missen want inmiddels was m'n voer op. Niks natuurlijk.. Toen kreeg ik vrijdag eind van de dag een mail dat het zaterdag eind van de middag bezorgd werd op het ophaal punt. Maar ik had gewoon m'n adres als bezorgpunt gekozen. Zaterdag iemand geregeld want ik moest werken.. Niks. Ik weer gemaild. Geen reactie tot vandaag 16.00 dat het door de Pasen komt :+ :+. En de manier waarop ze mailen.. Klantenservice van 0.0 dus ben gewaarschuwd daar te bestellen. Inmiddels vandaag eindelijk tijdelijk voer kunnen halen. Ik geef maar een dubbele dosering voor een paar dagen want ik kon m'n 4 jarige moeilijk de sportbrok voeren van stal :')

Baal er wel van want Agrobs is moeilijk te krijgen.
Dus tot zover geen ervaring van de agrobs nog. Dalijk wel van de cavalors nutri support

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 19:59

oeps…ja er gaat wel eens wat fout :j
zo had ik voer besteld van Mijten rechtstreeks bij hen zelf.
geen bezorgmail gehad,maar die hadden het dus echt na een dag al bezorgd bij mijn buren :+

ik zou een beetje uitkijken om vitamines dubbel te doseren?
weet niet of dat erg handig is eigenlijk :o
ik denk dat het minder erg is als ze een paar dagen zonder vitaminekorrel staan.

moet zeggen dat ik het heel vaak vergeet te geven en paard dan soms zo een week zonder zit.
maar ze krijgt wel seniores priores met luzernebrok en de bodybuilder van mijten,dus er komt vast wel genoeg in.

kun je niet bij rene wielens bestellen?

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 20:42

ellepel schreef:
oeps…ja er gaat wel eens wat fout :j
zo had ik voer besteld van Mijten rechtstreeks bij hen zelf.
geen bezorgmail gehad,maar die hadden het dus echt na een dag al bezorgd bij mijn buren :+

ik zou een beetje uitkijken om vitamines dubbel te doseren?
weet niet of dat erg handig is eigenlijk :o
ik denk dat het minder erg is als ze een paar dagen zonder vitaminekorrel staan.

moet zeggen dat ik het heel vaak vergeet te geven en paard dan soms zo een week zonder zit.
maar ze krijgt wel seniores priores met luzernebrok en de bodybuilder van mijten,dus er komt vast wel genoeg in.

kun je niet bij rene wielens bestellen?

Meestal wordt het geadviseerd door balancer producenten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-22 20:56

oh ja ach ja voor een paar dagen zal er ook wel niet meteen wat gebeuren :j