Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blaze1994 schreef:Onder het motto misschien toch afwisselen in balancers. Ben ik na 1 jaar vitalbix over gegaan op agrobs naturalmineral. Heel benieuwd hoe hij het daarop gaat doen. Hij schuurt op de vitalbix ook op de timothee dus hopelijk is dit weg met de Agrobs
Blaze1994 schreef:Onder het motto misschien toch afwisselen in balancers. Ben ik na 1 jaar vitalbix over gegaan op agrobs naturalmineral. Heel benieuwd hoe hij het daarop gaat doen. Hij schuurt op de vitalbix ook op de timothee dus hopelijk is dit weg met de Agrobs
plutolover schreef:hier schuurt mijn paard op de lucerne van hartog. En geef maar 2 handjes om de balancer en het kleine beetje krachtvoer wat hij krijgt te mengen. Gaf eerst pave daily plus, zelfde verhaal toen tijd gestopt en nu dacht ik probeer eens een zak hartog.. Zelfde verhaal. Mijn jonge haf lijkt wat schrikkerig.. kan dit ook door lucerne komen?
Ik vind het zo jammer dat Agrobs zo slecht te krijgen is.. En dat graan-vrij voeren enz zo duur is..Sorry maar waarom moet graan vrij enz zo duur.. 25 euro kwijt gemiddeld voor een zak van 15kilo.. Ik geef echt niet veel. Maar dan denk ik als ik echt zo weini geef kan ik net zo goed pavo condition geven. Genoeg paarden die nog meer krijgen en ook nog steeds in leven zijn hahah
Nu wil ik eigelijk nog steeds graanvrij blijven voeren en twijfel of ik fiber force ga geven van cavalor maar ook daar zitten dingen in dat ik denk,, geef ik liever niet zo als gluten..
Ik ben gek op mijn paarden hoor maar soms denk ik, ik denk te moeilijk. Ze krijgen een goede balancer. En ik vind zakken voer bestellen gewoon echt 3x niks. Paar keer gehad dat ik dacht op tijd te bestellen en alsnog voer te kort kwam.
equifyt vind ik ook nog fijn maar wederom slecht te krijgen of ik moet 20 min voor rijden. Valt dat nog opzich wel mee maar wederom weer bestellen en dan een week wachten. Ik wil gewoon naar de winkel kunnen haha zodra het echt op is.
Balancer zitten ze beide op oerbalans en daar doen ze goed op. De oude krijgt nu ook de sleuslimix maar wederom vind die best duur om daar ook echt halve kilo van te geven. Daarom dacht ik aanvullen met lucerne of iets.
nu kan ik de grasmix nog proberen van hartog volgens mij zit daar geen lucerne in. Iemand daar ervaring mee?
Mijn haf is bijna 24 maar staat echt nog niet op senior voer
mijn jonge haf wordt bijna 4 maar ook hij heeft niet veel nodig en moet ik oppassen dat hij niet te dik wordt. Nu ga ik wel langzaam hem meer in training zetten.
Nynkex01 schreef:Iemand dit wel eens geprobeerd als balancer? Het ziet er heel spannend uit als een of ander spiersupplement, maar als je de analyse bekijkt zit er per aanbevolen dagelijkse hoeveelheid gewoon in wat een paard dagelijks nodig heeft qua vitamine en wat bijvoorbeeld ook in een brok als Vitalbix zit. Ik zou het zelf dan ook niet in combinatie met ander voer geven omdat je dan gaat stapelen en misschien overdoseren
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... vertering/
swartbeessie schreef:Seniorvital en agrobs vitamin was beide prima. Grootste verschil is prijs en hoeveelheid vitaminen. Uiteindelijk ben ik toch voor de 'gewone ' vitaminnbrok van agrobs gegaan want er hebben prima hooi op het moment.
Edit: maar de mijne at vitalbix ook prima. Proefzakje bestellen en kijken of hij het eet?
Blaze1994 schreef:Ik ging op zoek naar beloning-snoepjes. Mijn paarden hebben allebei slokdarmverstopping gehad. Een door het wisselen en door te harde kleine brokjes (en redelijk snel eten, niet schrokken). Sinds dien krijgen ze alles geweekt behalve wortels.
Nu kwam ik allemaal verhalen van gras/hooi/luzerne brokken en slokdarmverstoppingen tegen..
Na veel zoeken kwam ik deze tegen "Metazoa Timothy Haycobs 12 mm" Door dat deze groter zijn en er niet bij staat dat ze geweekt moeten worden lijkt mij dat deze minste kans op slokdarm verstopping geven..
Lang verhaal kort... Is dit een vitamine-mineralenblok? aangezien je er weinig van moet voeren volgens de richtlijn en ik hier ook lees dat sommige metazoa voeren? Dan moet ik dat namelijk afhalen van zijn huidige balancerbrok... Kan iemand daar mee helpen?
chery schreef:Nynkex01 schreef:Ik vind de gehalten vitaminen en mineralen laag in de agrobs, maar als je ruwvoer goed is kan het vast wel
Ben ik nou gek of is de senior mineral van agrobs net iets meer in gehalten.
MarloesHJ schreef:Mijn warmbloed eet zijn Victorious Secret niet meer sinds de laatste batch. Waarom is mij niet duidelijk.
Iemand een goed alternatief dat luzerne vrij is?
Vitalbix (de Timothee versie) at hij niet graag meer en de Agrobs naturmineral at hij enkel met slobber.
Marigo schreef:MarloesHJ schreef:Mijn warmbloed eet zijn Victorious Secret niet meer sinds de laatste batch. Waarom is mij niet duidelijk.
Iemand een goed alternatief dat luzerne vrij is?
Vitalbix (de Timothee versie) at hij niet graag meer en de Agrobs naturmineral at hij enkel met slobber.
Kijk eens tussen het aanbod van Lexa via Kiffrahorse.
Of anders de Landmuhle balancers via Kramer. Ook luzernevrij.