Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blaze1994

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 11:27

Onder het motto misschien toch afwisselen in balancers. Ben ik na 1 jaar vitalbix over gegaan op agrobs naturalmineral. Heel benieuwd hoe hij het daarop gaat doen. Hij schuurt op de vitalbix ook op de timothee dus hopelijk is dit weg met de Agrobs

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 13:41

Blaze1994 schreef:
Onder het motto misschien toch afwisselen in balancers. Ben ik na 1 jaar vitalbix over gegaan op agrobs naturalmineral. Heel benieuwd hoe hij het daarop gaat doen. Hij schuurt op de vitalbix ook op de timothee dus hopelijk is dit weg met de Agrobs

Ben heel benieuwd naar de agrobs, die heb ik evt ook nog in gedachte

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:06

Ik vind de gehalten vitaminen en mineralen laag in de agrobs, maar als je ruwvoer goed is kan het vast wel

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 14:29

Blaze1994 schreef:

Ik heb dezelfde overstap gemaakt, nu tweede bak. Het lijkt ok, al is het altijd een blackbox. Ze eet het goed in ieder geval.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 16:57

hier schuurt mijn paard op de lucerne van hartog. En geef maar 2 handjes om de balancer en het kleine beetje krachtvoer wat hij krijgt te mengen. Gaf eerst pave daily plus, zelfde verhaal toen tijd gestopt en nu dacht ik probeer eens een zak hartog.. Zelfde verhaal. Mijn jonge haf lijkt wat schrikkerig.. kan dit ook door lucerne komen?

Ik vind het zo jammer dat Agrobs zo slecht te krijgen is.. En dat graan-vrij voeren enz zo duur is..Sorry maar waarom moet graan vrij enz zo duur.. 25 euro kwijt gemiddeld voor een zak van 15kilo.. Ik geef echt niet veel. Maar dan denk ik als ik echt zo weini geef kan ik net zo goed pavo condition geven. Genoeg paarden die nog meer krijgen en ook nog steeds in leven zijn hahah

Nu wil ik eigelijk nog steeds graanvrij blijven voeren en twijfel of ik fiber force ga geven van cavalor maar ook daar zitten dingen in dat ik denk,, geef ik liever niet zo als gluten..

Ik ben gek op mijn paarden hoor maar soms denk ik, ik denk te moeilijk. Ze krijgen een goede balancer. En ik vind zakken voer bestellen gewoon echt 3x niks. Paar keer gehad dat ik dacht op tijd te bestellen en alsnog voer te kort kwam.

equifyt vind ik ook nog fijn maar wederom slecht te krijgen of ik moet 20 min voor rijden. Valt dat nog opzich wel mee maar wederom weer bestellen en dan een week wachten. Ik wil gewoon naar de winkel kunnen haha zodra het echt op is.

Balancer zitten ze beide op oerbalans en daar doen ze goed op. De oude krijgt nu ook de sleuslimix maar wederom vind die best duur om daar ook echt halve kilo van te geven. Daarom dacht ik aanvullen met lucerne of iets.

nu kan ik de grasmix nog proberen van hartog volgens mij zit daar geen lucerne in. Iemand daar ervaring mee?

Mijn haf is bijna 24 maar staat echt nog niet op senior voer
mijn jonge haf wordt bijna 4 maar ook hij heeft niet veel nodig en moet ik oppassen dat hij niet te dik wordt. Nu ga ik wel langzaam hem meer in training zetten.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:04

Ja, de grasmix gaat hier hartstikke goed. Mijn paard kan ook niet tegen luzerne.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:39

plutolover schreef:
hier schuurt mijn paard op de lucerne van hartog. En geef maar 2 handjes om de balancer en het kleine beetje krachtvoer wat hij krijgt te mengen. Gaf eerst pave daily plus, zelfde verhaal toen tijd gestopt en nu dacht ik probeer eens een zak hartog.. Zelfde verhaal. Mijn jonge haf lijkt wat schrikkerig.. kan dit ook door lucerne komen?

Ik vind het zo jammer dat Agrobs zo slecht te krijgen is.. En dat graan-vrij voeren enz zo duur is..Sorry maar waarom moet graan vrij enz zo duur.. 25 euro kwijt gemiddeld voor een zak van 15kilo.. Ik geef echt niet veel. Maar dan denk ik als ik echt zo weini geef kan ik net zo goed pavo condition geven. Genoeg paarden die nog meer krijgen en ook nog steeds in leven zijn hahah

Nu wil ik eigelijk nog steeds graanvrij blijven voeren en twijfel of ik fiber force ga geven van cavalor maar ook daar zitten dingen in dat ik denk,, geef ik liever niet zo als gluten..

Ik ben gek op mijn paarden hoor maar soms denk ik, ik denk te moeilijk. Ze krijgen een goede balancer. En ik vind zakken voer bestellen gewoon echt 3x niks. Paar keer gehad dat ik dacht op tijd te bestellen en alsnog voer te kort kwam.

equifyt vind ik ook nog fijn maar wederom slecht te krijgen of ik moet 20 min voor rijden. Valt dat nog opzich wel mee maar wederom weer bestellen en dan een week wachten. Ik wil gewoon naar de winkel kunnen haha zodra het echt op is.

Balancer zitten ze beide op oerbalans en daar doen ze goed op. De oude krijgt nu ook de sleuslimix maar wederom vind die best duur om daar ook echt halve kilo van te geven. Daarom dacht ik aanvullen met lucerne of iets.

nu kan ik de grasmix nog proberen van hartog volgens mij zit daar geen lucerne in. Iemand daar ervaring mee?

Mijn haf is bijna 24 maar staat echt nog niet op senior voer
mijn jonge haf wordt bijna 4 maar ook hij heeft niet veel nodig en moet ik oppassen dat hij niet te dik wordt. Nu ga ik wel langzaam hem meer in training zetten.

Ik weet niet waar je woont maar ik bestel sinds begin dit jaar 1x per maand bij https://www.voervoorpaarden.nl/. Ik heb 2 paarden en 2 pony's dus kom met gemak boven de € 100,- waardoor het gratis bezorgd wordt. Maar anders is het € 7,50 wat ook goed te doen is als je al 2 zakken afneemt.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 17:52

Nynkex01 schreef:
Ik vind de gehalten vitaminen en mineralen laag in de agrobs, maar als je ruwvoer goed is kan het vast wel

Ben ik nou gek of is de senior mineral van agrobs net iets meer in gehalten.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-22 18:01

Ik heb sinds een paar dagen de muesli van agrobs, luzerne vrij. Hij lijkt het er goed op te doen. Zit nu alleen nog met 7 kilo vitalbix te kijken... hij eet het in ieder geval erg graag en ik vind het ook erg lekker ruiken

Hoodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:51

Nynkex01 schreef:
Iemand dit wel eens geprobeerd als balancer? Het ziet er heel spannend uit als een of ander spiersupplement, maar als je de analyse bekijkt zit er per aanbevolen dagelijkse hoeveelheid gewoon in wat een paard dagelijks nodig heeft qua vitamine en wat bijvoorbeeld ook in een brok als Vitalbix zit. Ik zou het zelf dan ook niet in combinatie met ander voer geven omdat je dan gaat stapelen en misschien overdoseren
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... vertering/

Dit is een poeder, misschien niet erg onbelangrijk met levende gisten wat belangrijk kan zijn voor de vertering. Yea-sacc om precies te zijn.
Op de 2e foto vergroot van de 5 kg zak kan je lezen welke aminozuren in welke hoeveelheid erin zitten. Lysine 11%, methionine 10% en threonine 6%. Ik zal alleen niet durven zeggen of dit als volledige 'vitamine/mineralen aanvulling' gebruikt kan worden of een toevoeging aan het huidige rantsoen.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:38

Heeft iemand ervaring met agrobs senior vital?

M’n pony staat nu op vitalbix, maar dat krijg ik er echt alleen in als ik t meng met muesli en lijnzaadolie. Zonder olie laat ie alles liggen.

Is de seniorvital een beetje smakelijk voor paarden?

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 14:40

Seniorvital en agrobs vitamin was beide prima. Grootste verschil is prijs en hoeveelheid vitaminen. Uiteindelijk ben ik toch voor de 'gewone ' vitaminnbrok van agrobs gegaan want er hebben prima hooi op het moment.

Edit: maar de mijne at vitalbix ook prima. Proefzakje bestellen en kijken of hij het eet?

Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:44

swartbeessie schreef:
Seniorvital en agrobs vitamin was beide prima. Grootste verschil is prijs en hoeveelheid vitaminen. Uiteindelijk ben ik toch voor de 'gewone ' vitaminnbrok van agrobs gegaan want er hebben prima hooi op het moment.

Edit: maar de mijne at vitalbix ook prima. Proefzakje bestellen en kijken of hij het eet?

Je geeft van de Agrobs Naturmineral of de senior versie erg weinig maar 40 tot 75 gram per dag. je kunt dit heerlijk "verpakken" in bijvoorbeeld de Agrobs Müsli of SeniorMüsli

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 09:32

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 14:40

Ik ging op zoek naar beloning-snoepjes. Mijn paarden hebben allebei slokdarmverstopping gehad. Een door het wisselen en door te harde kleine brokjes (en redelijk snel eten, niet schrokken). Sinds dien krijgen ze alles geweekt behalve wortels.

Nu kwam ik allemaal verhalen van gras/hooi/luzerne brokken en slokdarmverstoppingen tegen..

Na veel zoeken kwam ik deze tegen "Metazoa Timothy Haycobs 12 mm" Door dat deze groter zijn en er niet bij staat dat ze geweekt moeten worden lijkt mij dat deze minste kans op slokdarm verstopping geven..

Lang verhaal kort... Is dit een vitamine-mineralenblok? aangezien je er weinig van moet voeren volgens de richtlijn en ik hier ook lees dat sommige metazoa voeren? Dan moet ik dat namelijk afhalen van zijn huidige balancerbrok... Kan iemand daar mee helpen?

Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 14:46

Blaze1994 schreef:
Ik ging op zoek naar beloning-snoepjes. Mijn paarden hebben allebei slokdarmverstopping gehad. Een door het wisselen en door te harde kleine brokjes (en redelijk snel eten, niet schrokken). Sinds dien krijgen ze alles geweekt behalve wortels.

Nu kwam ik allemaal verhalen van gras/hooi/luzerne brokken en slokdarmverstoppingen tegen..

Na veel zoeken kwam ik deze tegen "Metazoa Timothy Haycobs 12 mm" Door dat deze groter zijn en er niet bij staat dat ze geweekt moeten worden lijkt mij dat deze minste kans op slokdarm verstopping geven..

Lang verhaal kort... Is dit een vitamine-mineralenblok? aangezien je er weinig van moet voeren volgens de richtlijn en ik hier ook lees dat sommige metazoa voeren? Dan moet ik dat namelijk afhalen van zijn huidige balancerbrok... Kan iemand daar mee helpen?

Hi ,

Gewoon balancer blijven geven dit is ruwvoer aanvulling / vervanger

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 16:28

chery schreef:
Nynkex01 schreef:

Ben ik nou gek of is de senior mineral van agrobs net iets meer in gehalten.

Nee je bent niet gek :-)
De gewone bevat ook te weinig voor mijn pony, de gehaltes in de senior zijn beter (voor mijn pony dan he). Maar hij eet het niet..... tja.....

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 16:36

Mijn warmbloed eet zijn Victorious Secret niet meer sinds de laatste batch. Waarom is mij niet duidelijk.
Iemand een goed alternatief dat luzerne vrij is?
Vitalbix (de Timothee versie) at hij niet graag meer en de Agrobs naturmineral at hij enkel met slobber.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 16:43

OerBalans?

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 16:47

Force? Oerbalans zou ik zelf niet jaarrond geven ivm de kruiden.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 16:50

Nynkex01 schreef:

Ik heb deze net besteld :+ dat is wel balen.. Maar goed we gaan het zien hoe goed hij er erop doet

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:06

MarloesHJ schreef:
Mijn warmbloed eet zijn Victorious Secret niet meer sinds de laatste batch. Waarom is mij niet duidelijk.
Vitalbix (de Timothee versie) at hij niet graag meer en de Agrobs naturmineral at hij enkel met slobber.

Kijk eens tussen het aanbod van Lexa via Kiffrahorse.

Of anders de Landmuhle balancers via Kramer. Ook luzernevrij.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:53

Mijn kieskeurige eter heeft ondertussen besloten dat ze de Force niet meer moet.

Vitalbix en Metazoa zijn geen opties (gaat haar hoefkwaliteit extreem van verslechteren). Alles met luzerne ook niet.

Tips voor een PRE op leeftijd? Ze krijgt ernaast supplementen (msm, magnesium, glucosamine, duivelsklauw) en lijnzaadolie.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 17:58

De mijne die bijna niks moet eet de Pavo Dailyfit goed. Ook graan- en luzernevrij

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 19:47

Marigo schreef:
MarloesHJ schreef:

Kijk eens tussen het aanbod van Lexa via Kiffrahorse.

Of anders de Landmuhle balancers via Kramer. Ook luzernevrij.

Die van Kramer lijkt wel interessant, is er toevallig iemand die de samenstelling heeft nageplozen?