Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirim schreef:En waarom geen naturell ?
Waar baseren jullie dat op?
Ik vind de keus voor naturell als een beetje vulling met force daarbij om in de vitaminen en mineralen behoeften te voorzien helemaal niet zo gek.
Als je de force wilt gaan geven als 'hoofdvoer' dan maakt het kleine handje muesli wat je erbij geeft niet veel uit. En de naturell is een smakelijke muesli die graag gegeten wordt.
RiannaB schreef:Vandaag is mijn Marstall Force bezorgd
Nu had ik een weegschaal meegenomen naar stal om te kijken hoeveel 50-70 gram nou precies zou zijn. Maar het is wel erg weinig..! Nou is dat op zich niet erg natuurlijk, maar de paarden worden hier 4x per dag gevoerd, dus ik moet dat aantal grammen ook nog eens over 4 bakjes verdelen. Nu raadde een stalgenoot aan om er bijv. wat luzerne bij te gooien.
Zijn hier ook mensen die alleen de Force voeren? En gooien jullie er nog wat bij zodat je niet op 3 korreltjes per voerbeurt uitkomt?
room10 schreef:RiannaB schreef:Vandaag is mijn Marstall Force bezorgd
Nu had ik een weegschaal meegenomen naar stal om te kijken hoeveel 50-70 gram nou precies zou zijn. Maar het is wel erg weinig..! Nou is dat op zich niet erg natuurlijk, maar de paarden worden hier 4x per dag gevoerd, dus ik moet dat aantal grammen ook nog eens over 4 bakjes verdelen. Nu raadde een stalgenoot aan om er bijv. wat luzerne bij te gooien.
Zijn hier ook mensen die alleen de Force voeren? En gooien jullie er nog wat bij zodat je niet op 3 korreltjes per voerbeurt uitkomt?
Ik zie de force als een voedings suplement, net als bv een schep vit poeder, wat je dus door je muesli mengt, sterker nog, mijn paard eet het zo niet eens, moet het echt mengen. Kun je het niet door een beetje muesli mengen of idd luzerne ? Ik zou zeker niet meer geven dan de aanbevolen hoeveelheid. Ik geef het 1x dgs door 2 handjes muesli (naturell) de andere 2 voerbeurten krijgt ie gewoon een handje muesli.
mirim schreef:Je zou ook kunnen overwegen om faser light te gaan voeren i.p.v. Force.
Wortelen bestaan voor meer dan 80% uit water! dus daar zal jouw paard niet echt dik van worden.