Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LinSa schreef:Ohoh die shetlander! Daar zou ik heel erg mee gaan oppassen, liefst per direct van het gras totdat hij uit de gevarenzone is.
De tip van glucobalance is een goede, maar het is natuurlijk geen wondermiddel waarbij je pony slank blijft bij 24/7 weidegang. Daarnaast is het met name effectief bij insuline resistente pony's. Het verhoogt de gevoeligheid voor insuline. Chroom en kaneel doen dit ook.
Bij te dikke pony's wordt het aangeraden om elke dag minimaal een half uur beweging te geven.
nanne02 schreef:helaas kom ik me hier ook melden...
Ik heb een appaloosa die ook te dik is en waar ik echt wat van af wil hebben... Ze is 2, dus ik kan makkelijk met haar lopen, ze gaat ook niet meer de volle wei in, wat kan ik nog meer doen?
hipkippie schreef:nanne02 schreef:helaas kom ik me hier ook melden...
Ik heb een appaloosa die ook te dik is en waar ik echt wat van af wil hebben... Ze is 2, dus ik kan makkelijk met haar lopen, ze gaat ook niet meer de volle wei in, wat kan ik nog meer doen?
Die is zeker niet te dik hoor! Ze is vollop in de groei als 2 jarige, zeker niet willen laten afvallen. Bezoekje van de hoefsmid zal dr meer deugd doen
hipkippie schreef:nanne02 schreef:Oke, fijn! Maar wandelen kan geen kwaad toch?
Ja, ik weet het, die moet binnenkort idd even langskomen, had het ook al gezien!
Nee hoor, worden ze mooi mak van, heb je later weer profijt van wil je gaan mennen ofzo