Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Maar geen kuil en biks meer Jaro_Lover schreef:Onze sport paarden ;
's ochtends
1 emmer mais
Stapel hooi
Half brood
Wei
's middags
Stapel hooi
Wei
's avonds
2 kilo brok
2 kilo muesli
Stapel hooi
1 emmer mais
Onze andere paarden die niet in de sport zitten, krijgen hetzelfde, behalve bij de brokken en muesli. Die krijgen van beide maar 1 kilo.
Tussendoor krijgen ze ook zemelen. Ze krijgen elke avond rond half zeven eten. chipieke schreef:Ik heb 4 paarden die 24/7 op de wei staan.
In de winter krijgen ze continu hooi en voordroog.
Daarbij krijgen ze:
Amore: 1.5kg lannoo paardenmengeling
Esquna: 1.5kg lannoo sportmengeling
Lady: 1 kg cavalor strucomix
Zyta: 1 kg pavo nature's best.
In de winter staan ze stil en hebben ze niet echt nood aan veel brokkenvoer. Waarom maar 1kg tot 1.5kg? Het is per paard afgewogen met de dierenarts adhv ras/leeftijd/gewicht.
In de zomer staan ze continu op de wei en krijgen ze enkel de mengeling die ze in de winter krijgen als ze gepresteerd hebben.
Alle 4 mijn paarden worden tonnetjes in de zomer. Dus extra voer kunnen ze wel missen. Heet staan ze ook genoeg. Dit ook in samenspraak met de dierenarts.
Veel gemakkelijker zoTussendoor krijgen ze ook zemelen. Ze krijgen elke avond rond half zeven eten.
merel_gomez schreef:draumpje schreef:
het is wel een grove richtlijn hoor
de krachtvoer gift is over het algemeen vrij hoog en de ruwvoer gift vrij laag als je de calculator van pavo olgt
ja weet ik, had ik ook al eerder neergezet, het is natuurlijk iets wat een computer berekent, dus klopt natuurlijk niet helemaal.
Terwijl ik toch echt op intensieve arbeid kwam, en ze krijgen maar 2 kilo brokken per dag.
Terwijl ik toch echt op intensieve arbeid kwam, en ze krijgen maar 2 kilo brokken per dag. knolle_krack schreef:Jaro_Lover schreef:Onze sport paarden ;
's ochtends
1 emmer mais
Stapel hooi
Half brood
Wei
's middags
Stapel hooi
Wei
's avonds
2 kilo brok
2 kilo muesli
Stapel hooi
1 emmer mais
Onze andere paarden die niet in de sport zitten, krijgen hetzelfde, behalve bij de brokken en muesli. Die krijgen van beide maar 1 kilo.
Ik was benieuwd, waarom jij mais voerde en is het hele mais..?? of vlokken ofzo vertel er even meer over ??
Xx
verder heeft ze altijd gras
voor het dagelijkse voer klinkt het toch allemaal vrij gezond, wat voor merk biks en musli geven jullie ze ?? knolle_krack schreef:Ik: Ik was benieuwd, waarom jij mais voerde en is het hele mais..?? of vlokken ofzo vertel er even meer over ??
Xx
Zei: Het is eigenlijk bierbussel, zit mais in, we noemen het gewoon mais hier thuis..![]()
Ze krijgen het, omdat een aantal paarden mager worden als we dit niet voeren
Ik: Klinkt eigenlijk een beetje vreemd als je dit niet voer, dat ze dan dunner worden of af gaan vallen?? maar uit jullie Receptvoor het dagelijkse voer klinkt het toch allemaal vrij gezond, wat voor merk biks en musli geven jullie ze ??
Xx
robin_ziggy schreef:knolle_krack schreef:Ik: Ik was benieuwd, waarom jij mais voerde en is het hele mais..?? of vlokken ofzo vertel er even meer over ??
Xx
Zei: Het is eigenlijk bierbussel, zit mais in, we noemen het gewoon mais hier thuis..![]()
Ze krijgen het, omdat een aantal paarden mager worden als we dit niet voeren
Ik: Klinkt eigenlijk een beetje vreemd als je dit niet voer, dat ze dan dunner worden of af gaan vallen?? maar uit jullie Receptvoor het dagelijkse voer klinkt het toch allemaal vrij gezond, wat voor merk biks en musli geven jullie ze ??
Xx
Ik zal even reageren (ben zus van Jaro_Lover)
Ze voert prestatiebrokken van Horsefood en voor musli multi-muesli.. volgens mij.
En het klopt inderdaad, nu worden ze niet meer mager!
chipieke schreef:die strucomix ruikt lekker en zit boordevol vitamines. M'n paarden lusten het allemaal om ter liefst

tante_trien schreef:'S ochtends: muesli + biks (merriebrok?)+ penen + hooi
'S avonds: Precies hetzelfde
Mandyy schreef:Mijn pony krijgt één handje brok per dag.
merel_gomez schreef:vast nog weide?