Metazoa horse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:33

Cemlys schreef:
Maar was is zo n aandeel nu qua suiker en zetmeel, ze krijgen echt zo weinig dat ik me niet kan voorstellen dat dit voor problemen kan zorgen?

Dat denk ik ook niet. Maar als je voor een hoefbevangen pony moet kiezen zou ik dat kiezen waar het minste zetmeel/suiker in zit ;)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:00

singasong schreef:
Doe ik zelf ;)

Dat is erg handig als je dat zelf kan.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:02

Ja, ben ik ook erg blij mee. In mei ga ik de connectiesensor cursus doen bij Laarakker en hoop dan nog meer kennis hierover te krijgen ;)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:50

singasong schreef:
Ja, ben ik ook erg blij mee. In mei ga ik de connectiesensor cursus doen bij Laarakker en hoop dan nog meer kennis hierover te krijgen ;)

gaaf dat je dat kan.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:55

singasong schreef:

Gaaf helemaal bij Laarakker!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:23

Koekeroekus schreef:
Keet schreef:
Mijn pony's krijgen sinds kort Metazoa. Mijn merrie test het ivm haar maagzweren, mijn ruin heeft ZE.
Weet niet hoe het komt, maar ze zijn momenteel allebei zo gek als een deur :+ geen land mee te bezeilen, twee enorm blije ponys :D kan ook door mijn stalwissel komen dat ze zich fijner voelen
Maar momenteel is serieus met ze werken uitgesloten omdat ze vol energie elke keer uit hun stekker gaan :D Mafketels.

Mijn verzorgpony doet dat ook. Ik rij altijd buiten met hem en is ontzettend vervelend op moment. Ben al steeds een kwartier aant vangen in de wei. Wel grappig dat hij zo vrolijk is. Dacht dat het aan het weer lag {:} en hij staat nog niet te schuren, heeft ook ZE. (Even afkloppen).

Ik heb sinds dit ook sinds mijn pony over is op metazoa. Type vliegmachien.

Marjo89

Re: Metazoa horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:37

Nou dat vrolijke kan na mijn idee niet komen door metazoa. hoogtes dat hij zich beter voelt.
Maar vooral dat het voorjaar eraan komt. Dan krijgen alle paarden wel vrolijke kriebels.

Zelfs mijn altijd stilstaande rustige spook kon aan de fiets ineens maf doen.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:48

mmm misschien is het dan toeval. Wavht ik af of het minder word over een paar weken. Hij was vanmiddag ook weer als een gek aant het rennen door de wei.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:45

Hier rennen ze ook minstens 2 x daags. Zo vrolijk allemaal. Heerlijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 01:34

Marjo89 schreef:
Hier in de omgeving is metazoa slecht te krijgen, ik moet heel eind rijden.
Daar baal ik van.

Nu wou ik zelf wel leverancier worden, maar dan moet ik kvk nummer hebben.
hmm

Dat is niet het enige. Je moet ook bij het diervoederschap. Is niet lastig ofzo, maar je gaat wel weer betalen om lid te zijn etc.
Ook zou ik zorgen voor een hele goede opslagplek. Wij hebben voer verkocht en begonnen met 1 pallet in de schuur. Je wil niet weten hoe snel de muizen je vinden. Ook krijg je natuurlijk vreemden op je terrein als dat prive is verder. Bij de meeste gemeente's moet je wel toestemming hebben om vanuit huis te verkopen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:45

superpony schreef:
Marjo89 schreef:
Hier in de omgeving is metazoa slecht te krijgen, ik moet heel eind rijden.
Daar baal ik van.

Nu wou ik zelf wel leverancier worden, maar dan moet ik kvk nummer hebben.
hmm

Dat is niet het enige. Je moet ook bij het diervoederschap. Is niet lastig ofzo, maar je gaat wel weer betalen om lid te zijn etc.
Ook zou ik zorgen voor een hele goede opslagplek. Wij hebben voer verkocht en begonnen met 1 pallet in de schuur. Je wil niet weten hoe snel de muizen je vinden. Ook krijg je natuurlijk vreemden op je terrein als dat prive is verder. Bij de meeste gemeente's moet je wel toestemming hebben om vanuit huis te verkopen.

Als je verder had gelezen, had je gelezen. dat ik inmiddels een verkoop punt heb gevonden die het wil bestellen.
En wie heeft het over uit huis verkopen.
Mijn vader heeft een bedrijf. Dus dan was het al stuk makkelijker geweest.

Maar dat hoeft nu niet meer.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:12

Akke_sSpring schreef:
Ik heb gisteravond eens zitten rekenen maar zit toch een beetje met die lage fosfor gehalte en het hoge calcium gehalte. Geven jullie daar nog iets voor. Ik kan wel gaan slepen met zemelen maar als het niet nodig is lieve niet ..... ze krijgt onbeperkt hooi/voordroog. Die heb ik niet laten testen omdat ik op een grote stal sta waar we maar 2 dagen doen met zo'n groot pak hooi.

Wees je bewust dat er in hooi doorgaans meer fosfor zit, dus in combinatie met Metazoa trekt het elkaar recht.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 17:36

Matheno schreef:
Akke_sSpring schreef:
Ik heb gisteravond eens zitten rekenen maar zit toch een beetje met die lage fosfor gehalte en het hoge calcium gehalte. Geven jullie daar nog iets voor. Ik kan wel gaan slepen met zemelen maar als het niet nodig is lieve niet ..... ze krijgt onbeperkt hooi/voordroog. Die heb ik niet laten testen omdat ik op een grote stal sta waar we maar 2 dagen doen met zo'n groot pak hooi.

Wees je bewust dat er in hooi doorgaans meer fosfor zit, dus in combinatie met Metazoa trekt het elkaar recht.

Ik weet niet hoe het met het hooi en kuil zit, maar in gras zit er iig geen tekort aan calcium.
Boeren hoeven destijds geen calcium meer bij te voeren vanwege het hoge gehalte aan calcium in het gras, terwijl koeien veel behoefte hebben aan calcium.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 00:34

Iemand hier ook toevallig ervaren dat je paard minder eetlust had door de Metazoa? Die van mij laat z'n hooi regelmatig liggen de laatste tijd namelijk en was benieuwd of dat eventueel door de Metazoa kon komen

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:46

flappie28 schreef:
Iemand hier ook toevallig ervaren dat je paard minder eetlust had door de Metazoa? Die van mij laat z'n hooi regelmatig liggen de laatste tijd namelijk en was benieuwd of dat eventueel door de Metazoa kon komen

ik herken dat wel die van mij at ook echt slechter

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:50

Hooi laten liggen komt misschien ook doordat gras alweer langzaam begint te groeien, mits je paard natuurlijk op de wei staat.
ook al lijkt het gras kort het groeit toch en word meteen afgegeten.
Ik heb vorige week een stuk van de winterwei dicht gemaakt waar ze de hele winter hebben gestaan.
Je zeggen daar durft geen spriet meer naar boven te komen maar als je dan toch ziet wat er alweer staat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:08

Ik denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat de temp. weer omhoog gegaan is. Tenminste dat zie ik hier op stal wel weer terug.
Ze staan minder lang om de hooibak heen en gaan weer meer rond scharrelen opzoek naar grasjes. Hier staan ze overigens nog wel in de paddock de hele dag en nog niet op de weide (kleigrond)

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:16

Hier zijn er 2 van de 4 aan de metazoa. Maar allemaal eten ze beduidend minder hooi de laatste paar weken. Denk eerder dat het te maken heeft met het warmere weer dan met de metazoa. Ze staan hier ook nog in de paddock, dus hebben geen gras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 10:40

Ik ga over van de metazoa op pure feed, eens kijken of ik verschil ga zien....maar in pure feed zit meer wat ze nodig hebben dan dat er in Metazoa zit en dat vind ik toch een gebrek...dan heb ik geen zin om zelf het calciumgehalte op te krikken en dat op het oog te moeten doen...

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 19:25

Hij staat op de paddock, dus nog geen grasjes om te eten verder. Zal dan inderdaad wel door het warmere weer komen, hou het wel in de gaten verder.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:40

criollo_yess schreef:
Hier zijn er 2 van de 4 aan de metazoa. Maar allemaal eten ze beduidend minder hooi de laatste paar weken. Denk eerder dat het te maken heeft met het warmere weer dan met de metazoa. Ze staan hier ook nog in de paddock, dus hebben geen gras.

dat komt echt door het weer, volkomen normaal
in de winter moet het kacheltje branden.
Nu zorg de zon voor warmte. Waardoor het lichaam minder moeite hoeft te doen om warm te blijven.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:44

Hoe lang doen jullie eigenlijk met een zak? Ik met 2 pony's (a + b) ongeveer 3 maanden.

En heeft iemand van jullie de Metzoa snaxxx al geprobeerd? Ben daar ook wel benieuwd naar.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 11:50

Nee de snaxxx nog niet geprobeert de levering was al onderweg toen ze leverbaar werden. Helaas konden ze er niet meer bijgevoegd worden.
Dus dat word pas met de volgende levering.

Hier doen we 2.5/3 mnd met een zak. Pony van 1.50, wel een stevig type

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 12:11

6 a pony s en ik doe er geloof ik anderhalve maand mee.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:10

ik doe er een maand mee. 2 paarden en 2 kleine pony's