x_Quinta_x schreef:Super mirgino!
Het zit dus bij mij niet "int kopke" dat ie veel werkbaarder isMaar, moet je dit elke dag voeren? Ik dacht dat het zo om de dag werd gedaan onder de bokkers? Nu heeft hij weer enkele daagjes vrij en heb ik het eigenlijk niet echt nodig. In de hand is hij al superbraaf.
Misschien is het leuk om mijn ervaring te delen!
Ik gaf 's middags een afgestreken soeplepel magnesium (nie eens afgewogen eigenlijk. Gewoon hoppakee. Is dat wel goed?) en daarna ben ik 's avonds gaan rijden.
Mijn paard ging van een trippelkip naar fijn voorwaarts-neerwaarts. Links en rechts kon hij al goed inbuigen, maar nu dat hij makkelijker ontspant en dus makkelijker zakt in zijn hoofdhalshouding, buigt hij ook beter in zijn hele lijf van links naar rechts.
Vroeger vloeide stress ook heel traag af, maar daar heb ik nu geen problemen meer mee.
Het is geen 'wondervoer' voor als je je paard aan de teugel wil krijgen. Met je hulpen moet je wel nogaltijd eerlijk blijven. Het paard verandert niet, de stress wel. Het is echt beter werkbaar.
En ik heb dan gewoon magnesiumoxide voor koeien van onze plaatselijke voerwinkel.
mijn paard krijgt het al ruim 2 jaar dagelijks bij
en nu het gras veel minder is krijgt hij weer wat meer
en dat is ong een eetlepel per dag
ik heb Magnesium Gries van de Horticoop op adv van mijn DA