Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aukie

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:54

Oké, dank. Ga het morgen proberen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:57

En anders een nieuw emmertje en een schaar bij de hand houden :')

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:11

Ja, daar was ik al over aan het denken :D
Alleen niet met een schaar, maar met wat groter materieel en een beetje geweld :Y)

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:44

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 15:28

Mijn pot glucosamine is inmiddels bezorgd, weliswaar bij de buurvrouw die nu natuurlijk niet thuis is. Ik hoop morgen te kunnen beginnen met het voeren! Ben erg benieuwd..

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:08

De potten gaan prima open, alleen moet je niet in de deksel knijpen. Snap best dat je van De Groene Os een nieuwe pot krijgt, met de prijzen van hun producten.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:46

Ik kreeg mijn pot makkelijk open..

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:26

zie onderstaand stukje over een wetenschappelijk onderzoek naar glucosamine en naar MSM en naar een combinatie hiervan:

stukje komt van de website: http://www.orthokennis.nl/researchitem. ... esearch=32

MSM zorgt voor nog meer pijnvermindering in combinatie met glucosamine
In een tweede klinische studie uit 2004 werd gekeken naar het effect van MSM, glucosamine, de combinatie van deze twee stoffen en placebo bij klachten van artrose.(6) Een groep van 118 patiënten nam gedurende 12 weken dagelijks 1500 mg MSM, 1500 mg glucosamine, de combinatie van MSM en glucosamine of een placebo in (verdeeld over 3 doses). Bij aanvang en na 2, 4, 8 en 12 weken werd gekeken naar pijn, ontsteking en zwelling in de gewrichten.

De onderzoekers maakten gebruik van de Lequesne-index, een maat voor de ernst van gewrichtsslijtage, gebaseerd op een tiental vragen over pijn, stijfheid bij rust, loopafstand en dagelijks functioneren. MSM, glucosamine en de combinatie van de twee supplementen verminderden pijn en zwelling significant vergeleken met placebo, met significante daling van de Lequesne-index. Na 12 weken was de pijnscore in de MSM-groep met gemiddeld 52% gedaald; de gewrichten waren minder stijf, de zwelling was afgenomen en de deelnemers konden verder lopen. De pijnscore in de Glucosamine-groep was gedaald met gemiddeld 63%. Suppletie met zowel MSM als glucosamine liet het beste resultaat zien; de gewrichtspijn daalde met gemiddeld 79%; bovendien zagen de onderzoekers dat de combinatietherapie sneller effect had. De onderzoekers concluderen dat de combinatie van MSM en glucosamine effectiever is bij klachten van artrose dan suppletie met uitsluitend MSM of glucosamine.

Horseflex Glucosamine-MSM is mede hierop gebaseerd, combinatie van hoge dosering glucosamine en MSM, beide van farmaceutische kwaliteit.
Tevens het voordeligst! 3000 gram (goed voor 5.5 maand) voor 99.95 (ook is er nu bokt korting van 5 euro!)
meer info op http://www.horseflex.nl

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:29

dat klinkt goed,jammer dat de dosering glucosamine zo laag is,anders had ik die combi graag willen proberen

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 12:38

10 gram glucosaminesulfaat 2kcl per dag is in combinatie met 8 gram MSM voldoende.
MSM zorgt voor snellere, betere (volledigere) opname van de glucosamine.
Let wel dat dit onze aangeraden dagdosering is, iedereen staat vrij meer te geven per dag.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:18

Welke is het dan?? gewoon de HorseFlex Glucosamine? en daar zit dan msm bij zie ik??

Ik wil wel graag een heel eerlijk antwoord of het spul sterk ruikt of smaakt! Mijn paard is echt een zeikerd. Ik geef hem nu msm van een italiaans merk want ik woon in italie. Maar hij wil het echt met geen mogelijkheid, niet door voer, niet door slobber ook niet met appels en wortels erdoor heen.. Ik geef het nu met een spuit in zn mond maar vind het helemaal nix. Echt dag een gedoe en vaak wordt de helft uitgespuugd!

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:28

Aukie schreef:
Het deksel van mijn pot Vitella krijg ik er met geen mogelijkheid af.... :(
Heeft iemand daar een truukje voor??

Wat raar, ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Ik ben niet meer zo vaak in dit topic gelukkig. Mijn paard loopt al heel lang rad *\o/*
Ik geef nu vanaf oktober glucosamine hoge dosering van dezingendesmid.nl.
Ik hoop dat ik hier wat dat betreft ook niet meer zo vaak te vinden ben :D

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:53

An1985 schreef:
Welke is het dan?? gewoon de HorseFlex Glucosamine? en daar zit dan msm bij zie ik??

Ik wil wel graag een heel eerlijk antwoord of het spul sterk ruikt of smaakt! Mijn paard is echt een zeikerd. Ik geef hem nu msm van een italiaans merk want ik woon in italie. Maar hij wil het echt met geen mogelijkheid, niet door voer, niet door slobber ook niet met appels en wortels erdoor heen.. Ik geef het nu met een spuit in zn mond maar vind het helemaal nix. Echt dag een gedoe en vaak wordt de helft uitgespuugd!

Het product heet Horseflex Glucosamine - MSM
Het is reukloos, smaak hebben we nooit klachten over gehad. Lost heel goed op in water en kan zo gegeven worden, of over het voer of door slobber verdelen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 09:14

vejovitaal schreef:
10 gram glucosaminesulfaat 2kcl per dag is in combinatie met 8 gram MSM voldoende.
MSM zorgt voor snellere, betere (volledigere) opname van de glucosamine.
Let wel dat dit onze aangeraden dagdosering is, iedereen staat vrij meer te geven per dag.

o sorry,ik begreep dat t 1,5 gram bevatte

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 10:37

An1985 schreef:

An1985, wat eet je paard dan wel graag? Waar is hij gek op? Kun je het op een of andere manier daarmee combineren?
Mijn merrie is ook beste kieskeurig, ik merk wel dat ze went aan de smaak en er nu veel makkelijker mee is dan in het begin.
Ik voer pillen, doe ze door de helft door slobber, en dat over de biks/haver heen. Voorheen vermaalde ik ze tot poeder, maar na een tijdje hoefde dat niet meer.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:14

mijn paard is gek op slobber en wortels, maar als zelf als ik het daar in doe hoeft hij t niet meer!! hij heeft t gelijk door..

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:20

An1985 schreef:
mijn paard is gek op slobber en wortels, maar als zelf als ik het daar in doe hoeft hij t niet meer!! hij heeft t gelijk door..

... en als je het opbouwt in de slobber? Beginnen met heel weinig gluco erin? Zo zou ik het proberen. Of had je dat al gedaan?

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:27

dat heb ik ook gedaan ik heb de eerste dag minder dan de helft gegeven met slobber en wortels, toen at hij het maar niet echt overtuigend en dag daarna weer minder dag de helft en hij keek er niet eens naar :(

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:34

Lastig zeg! Hij heeft je goed door :-). Het verbaast mij altijd hoe goed paarden weten wat ze eten (uitzonderingen daargelaten) ofwel wat ze niet willen eten. Ik denk dat ik het vanaf veel kleinere hoeveelheid zou gaan opbouwen, echt heel weinig gluco erin en dan de tijd nemen om geleidelijk aan meer te doen. Weet het niet zeker hoor, maar misschien went ie er zo toch aan... hopelijk.

An1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:36

kan misschien proberen om er echt maar 1/10e ofzo in te doen.. en zo op de bouwen! maar ik betwijfel het, als ik op concours ga en zn voerbak ruikt raar of anders eet hij zn eten al niet eens op...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:48

Mijn merrie is een echte vreetzak dus die heeft gelukkig geen moeite met de glucosamine :P wat betreft de msm..werkt dat ook pijnstillend/ontstekingremmend?

vejovitaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:07

JastieHorse schreef:
Mijn merrie is een echte vreetzak dus die heeft gelukkig geen moeite met de glucosamine :P wat betreft de msm..werkt dat ook pijnstillend/ontstekingremmend?

MSM werkt in combinatie met Glucosamine beter dan elk van deze stoffen afzonderlijk, zie
http://www.orthokennis.nl/researchitem. ... esearch=32
in het vijfde kopje wordt ingegaan op de combinatie tussen MSM en Glucosamine

hopelijk kan dit je vraag beantwoorden ;)

Lau_John

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:08

Interresant topic!

Ik heb een 3 jarige ruin die nogal knakt die ik glucosamine wil bijvoeren.. Geen last van artrose etc dus dan zou ik de MMS niet nodig hebben toch? Of zie ik dit verkeerd? En weten jullie ook goede glucosamine in brokvorm? Ik geef hem al omega olie bij, en anders wordt het helemaal zo'n raar mengseltje door dat kleine beetje krachtvoer?:P of valt dit wel mee?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:35

Elin is alweer gestopt met het eten van de gluco van de zingende smid ^)
Gisteren een poging gewaagd met de oude gluco, van grand meadows en die ging er weer in. Stom eigenlijk, die hoeveelheid is veel groter. Maar ja, verandering van spijs doet eten, zullen we maar zeggen?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 12:47

lester eet het gelukkig wel goed, het natuurlijk ook niet zo heel veel wat je geeft en het smaakt niet echt heel erg vies.

@lau_john, ik weet niet of gluco sowieso wat gaat doen voor je paard, een gluco in brokvorm heb ik nog nooit gezien.
als je bijv de gluco van de zingende smid hebt en dan de hoge dosering, dan gebruik je niet zo veel dus het mengsel met de brok zal niet heel erg veel anders zijn dan het nu al is.