Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:39

Ik wacht in elk geval in spanning af tot het eindelijk op de markt komt, mijn paard mag wel wat extra pit hebben.

Silence

Re: Nieuw voer van Pavo: Care4life, wie ook tester?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:54

Hij krijgt twee handjes.
Puur om wat te hebben als de rest ook gevoerd wordt.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:20

Silence schreef:
Hij krijgt twee handjes.
Puur om wat te hebben als de rest ook gevoerd wordt.

vind het apart dat een paard wat maar 2 handjes krijgt, z'n verschil aantoont bij een overgang op voer.

MAar ik geloof ik je wel hoor :) Maar dacht het is zo weinig dat merkt ie toch bijna niet zou je zeggen! :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:24

mag een drachtige merrie het hebben?
want drachtige merrie mogen niet allerlei soorten kruiden

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:33

Zou je niet zeggen inderdaad.
We zullen het zien als ik terug ga op zijn oude voer.
Denk dat ik dan pas de definitieve conclusie kan trekken :j

jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:38

Jibbel schreef:
Verder vind ik het nog steeds een interessant voer, maar zou ook wel graag willen weten wat de meerwaarde van C4L is t.o.v. vergelijkbare kruidenvoeders van andere (minder bekende?) merken.

Voor mij is de meerwaarde :
Collageen
Prebiotica
Gist
Omega 3 en 6
Melassevrij en weinig energie met veel vitaminen en mineralen waardoor er maar weinig van gevoerd hoeft te worden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 12:43

Mijn paard krijgt ook maar 2 handjes, toen ik hem 1 'kopje' pavo vital complete gaf, brak de jeuk ook gelijk weer uit. Dus denk niet dat de hoeveelheid perse iets zegt :)

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 22:42

Bij mij begint de bodem van de testzak in zicht te komen. Paardlief eet het graag, het ruikt heerlijk, ziet er mooi 'puur' uit en lijkt een mooie aanvulling voor na een training als er de volgende dag niet (hard) gewerkt hoeft te worden.
Echter van €16,95 per zak schrik ik wel, dat is meer dan €1 per kg! Twijfel sterk of ik het dan nog ga voeren, jammer....

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 06:55

Ik ben geen tester en mij leek het voor mijn paard een ideale oplossing.
Maar voor die prijs ga ik waarschijnlijk ook gewoon passen.
Ik betaal nu 12,60 euro voor 25kg!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:49

€16.95 wil ik nog wel betalen, maar dan wel voor 20kg. Misschien is dit iets wat Pavo kan overwegen?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:51

Ik weet niet beter of voer zit rond die prijs, dus hier toch wel grote kans dat het gevoerd gaat worden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:59

Vind het voor 15 kilo ook redelijk aan de prijs. Meestal heb je toch wel minimaal 20 kg voor die prijs.
Voer echter zo weinig dat de prijs mij niet erg dwars zit :n

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 09:24

Ik voer Fibra, dat is € 11,13 per zak van 15 kg en dan komen er nog verzendkosten bij. Ik vind de prijs van Pavo dus wel redelijk. Maargoed we zijn geen NL'ers als we het niet zo goedkoop mogelijk willen kunnen kopen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 09:30

@Squawk : ik heb ook tijden Fibra gevoerd, ook fijn spul, maar dat ging bij mij in korte tijd van 11,99 naar van 12,49 naar 14,49 en dat vond ik toch echt te gek worden. En daarbij zat daar toch nog wel aardig wat suiker/zetmeel in.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:12

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar de prijs op gebaseerd is, veel diervoeders worden behoorlijk duurder omdat er veel graan en mais oogsten wereldwijd verloren zijn gegaan maar aangezien er geen granen inzitten kan dit de reden niet zijn.
Ik had graag een aantal paarden op dit voer gezet volgende maand maar ik vind de prijs echt te gek voor woorden en heb ook besloten het dan niet te gaan voeren, ze doen het goed op wat ze nu krijgen dus heb ook geen dringende noodzaak om te switchen maar had het graag gaan proberen, helaas pindakaas voor mij en voor Pavo.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:23

Idd Bassenqua, dat vroeg ik mij ook af,
hoe komt pavo op deze prijs?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:32

Inderdaad zullen de gestegen grondstofprijzen meespelen bij het bepalen van de prijs van het voer. Ook de andere voerproducenten zullen op een zeker moment hun prijzen gaan verhogen - schaarste op de markt gaat daar ontegenzeggelijk toe leiden. Maar bedenk ook dat het een compleet voer is en dat de paarden uit de doelgroep bij 'normale' voeders een hoop ondersteuning nodig hebben in de vorm van doelgerichte / extra ondersteuning met supplementen. Die kosten kun je je met C4L besparen omdat het een compleet voer zegt te zijn én er al wat ondersteunende middelen aan toegevoegd zijn.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:33

DubbelDun schreef:
@Squawk : ik heb ook tijden Fibra gevoerd, ook fijn spul, maar dat ging bij mij in korte tijd van 11,99 naar van 12,49 naar 14,49 en dat vond ik toch echt te gek worden. En daarbij zat daar toch nog wel aardig wat suiker/zetmeel in.

Haalde jij het bij een verdeelpunt dan? Online is het namelijk nog steeds hetzelde bedrag. Ik wil de nieuwe Pavo weleens testen zodra deze te verkrijgen is :j

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:35

Ik quote mezelf maar even als het gaat om de opmerkingen over de prijs:
Pavo_GT schreef:
Wat betreft de prijs.
Ik las hierover al enkele berichten en reacties.
Ja het is duurder dan bijv de dieetmix van Subli, maar dat komt door de duurdere ingrediënten. Hier zitten ook kruiden en collageen in. En een hele hoge dosering vitamines en mineralen. Ook zijn helaas de grondstofprijzen in het algemeen de laatste paar maanden heel hard gestegen. Daardoor konden we ook niet eerder de prijs noemen, omdat die nog erg onder invloed was en is van de grondstofprijzen.

De prijs wordt EUR 16,95 per zak van 15kg, de introductieprijs is met 2 euro korting dus EUR 14,95.

Wat betreft de dosering:
Voor paarden en pony's die normaal al weinig krijgen hou je in principe die 170gr per 100kg lichaamsgewicht aan. Dus grofweg 500gr voor een pony van 300kg en 1000gr voor een paard van 600kg. Evt aangevuld met wat extra krachtvoer als ze normaal ook meer krijgen.

Heb je een sportpaard (600kg) die normaal bijv 3kg krachtvoer krijgt ga je niet nu 3kg C4L voeren, maar vervang je een deel door 1kg C4L en hou je de rest van het gewone krachtvoer aan (2kg dus). Dan is het dus een soort 'topping' of basis, net hoe je het bekijkt.

Paarden die nu helemaal geen krachtvoer krijgen zou je dan 300-400gr C4L moeten geven om dezelfde vitamines en mineralengehaltes te geven als met 1 SummerFitkoek.

Het is dus ook geen gewoon krachtvoer, maar een gezondheidsmix. Sportpaarden die nu gewoon krachtvoer krijgen moet je niet volledig overzetten op C4L, maar max 1kg ervan. Het geeft dus zowel alle noodzakelijke vitamines en mineralen, als extra ondersteuning van de gezondheid. Supplementen zullen dus minder tot niet nodig zijn.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:39

Pavo_GT schreef:
Ik quote mezelf maar even als het gaat om de opmerkingen over de prijs:

Het is dus ook geen gewoon krachtvoer, maar een gezondheidsmix. Sportpaarden die nu gewoon krachtvoer krijgen moet je niet volledig overzetten op C4L, maar max 1kg ervan.

... en ik neem aan dat je dan ook bedoelt dat als je bv 1 kilo C4L geeft, dat je dan van het 'gewone krachtvoer' een kilo minder geeft?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:39

Dus in principe hoef je de Pavo Vital Complete niet meer te geven dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:40

@Squawk : ik haalde het bij Top/Harskamp. Verzenden is bij mij alleen voordeliger als ik het per pallet laat komen en zolang gaat het niet mee.

@Pavo_GT : heb je mijn vragen nog gezien omtrent de houdbaarheid en de lengte van de kortingsprijs ??

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 10:46

@ Dubbeldun: ah vandaar. Bij mij zat er nieteens een verdeelpunt in de buurt.

@ Pavo_GT: en een paard dat slechts 4 keer per week 3 kwartier traint, kan die wel volledig vooruit met C4L als aanvulling op het ruwvoer?

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:16

@Jannepauli, ja. Dat is het makkelijkst gerekend. Al kreeg mijn paard het wel als extra. Maar met een energiewaarde gelijk aan die van de Nature's Best is 1kg niet gelijk aan 1kg sportbrok of muesli. Maar voor het gemak kun je dan inderdaad zeggen 1kg krachtvoer vervangen door 1kg C4L en de rest dus krachtvoer. Daarom schrijf ik ook dat je max 1kg van het rantsoen overzet naar C4L (dus inderdaad in plaats van).

@DubbelDun, lengte van de periode van de introductieprijs is ongeveer 4-6 weken, afhankelijk van hoeveel er door dealers ingekocht gaat worden.
Wat betreft de houdbaarheid, die is 6 maanden mits koel, droog (, donker) en afgesloten opgeslagen, net als andere voeders.
Laatst bijgewerkt door Pavo_GT op 11-10-12 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:19

@Squawk, normaal gesproken wel. Tenzij het paard nu dus al aardig wat krachtvoer krijgt naast het ruwvoer.