Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jibbel schreef:Verder vind ik het nog steeds een interessant voer, maar zou ook wel graag willen weten wat de meerwaarde van C4L is t.o.v. vergelijkbare kruidenvoeders van andere (minder bekende?) merken.
DubbelDun schreef:@Squawk : ik heb ook tijden Fibra gevoerd, ook fijn spul, maar dat ging bij mij in korte tijd van 11,99 naar van 12,49 naar 14,49 en dat vond ik toch echt te gek worden. En daarbij zat daar toch nog wel aardig wat suiker/zetmeel in.
Pavo_GT schreef:Wat betreft de prijs.
Ik las hierover al enkele berichten en reacties.
Ja het is duurder dan bijv de dieetmix van Subli, maar dat komt door de duurdere ingrediënten. Hier zitten ook kruiden en collageen in. En een hele hoge dosering vitamines en mineralen. Ook zijn helaas de grondstofprijzen in het algemeen de laatste paar maanden heel hard gestegen. Daardoor konden we ook niet eerder de prijs noemen, omdat die nog erg onder invloed was en is van de grondstofprijzen.
De prijs wordt EUR 16,95 per zak van 15kg, de introductieprijs is met 2 euro korting dus EUR 14,95.
Wat betreft de dosering:
Voor paarden en pony's die normaal al weinig krijgen hou je in principe die 170gr per 100kg lichaamsgewicht aan. Dus grofweg 500gr voor een pony van 300kg en 1000gr voor een paard van 600kg. Evt aangevuld met wat extra krachtvoer als ze normaal ook meer krijgen.
Heb je een sportpaard (600kg) die normaal bijv 3kg krachtvoer krijgt ga je niet nu 3kg C4L voeren, maar vervang je een deel door 1kg C4L en hou je de rest van het gewone krachtvoer aan (2kg dus). Dan is het dus een soort 'topping' of basis, net hoe je het bekijkt.
Paarden die nu helemaal geen krachtvoer krijgen zou je dan 300-400gr C4L moeten geven om dezelfde vitamines en mineralengehaltes te geven als met 1 SummerFitkoek.
Pavo_GT schreef:Ik quote mezelf maar even als het gaat om de opmerkingen over de prijs:
Het is dus ook geen gewoon krachtvoer, maar een gezondheidsmix. Sportpaarden die nu gewoon krachtvoer krijgen moet je niet volledig overzetten op C4L, maar max 1kg ervan.