). Eerst even wat info over het paard. Ferro is een fries kruising gelderse ruin, hij is 11maart 4 jaar geworden. Sinds februari zijn we begonnen met het inrijden, we hebben 1x per week les en verder doe ik zelf nog 2x wat met hem. Ik longeer hem 1x per week met bijzet/touwtjes en de andere keer zonder bijzet. Hij mag in mijn ogen nog heel wat bespiering krijgen, maar dat zal vanzelf goedkomen. Ik heb hem sinds juli, hij was toen erg mager maar hij is al heel wat bijgekomen. Op dit moment staat hij overdag op het land, 's ochtends krijgen ze hooi en eind van de middag ook weer genoeg om de avond door te komen. Hij krijgt van mij dagelijks een kwart biks en een pompje omega-olie (pas sinds een paar dagen dus zie je niks van op de foto's), de dagen dat hij gewerkt heeft krijgt hij er 2 handjes muesli bij. Hier de foto's:

Heb verder niet zo veel recente standfoto's, alleen bewegingsfoto's... Vind hem zelf wat dun bij de flanken, alsof z'n heupen wat uitsteken. Of ligt dat aan de bespiering?

Zou hem een 3 geven. Wat me wel opvalt is een erg lege en opgetrokken buik. Het kan zijn dat hij die dag voor de fotoshoot niet veel had gegeten of misschien structureel te weinig krijgt. Hoeveel kg hooi krijgt hij per dag? 
Maar het is wel lastig als de jouwe met rust staat, dan kun je er ook niet zoveel aan doen.

!
De reden dat ik zocht naar informatie over het juiste gewicht was omdat mijn paard nogal magertjes de winter is uitgekomen en de hele winter wat futloos was en ik me een beetje zorgen maakte. Vorig jaar zomer zag hij er zo uit: