Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:04

.
Laatst bijgewerkt door Meert op 17-10-22 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sybelle

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:31

Ik ben er weer mee gestopt. Mijn paard heeft vanaf het voorjaar op Naturell gestaan maar ze vindt het echt vies. Laat het rustig staan tot het hooi op is. En omdat ik toch geen verschil qua conditie zag verder ben ik weer terug naar gewoon brok. Nu merk ik wel verschil. Ze is veel wakkerder en voor mij het belangrijkste: ze drinkt weer normale hoeveelheden.

Ik vond het verder wel fijn voer. Voelde en rook goed en gaf me het idee dat ik heel gezond bezig was. Maar ik had geen zin om allerlei varianten te proberen terwijl ik weet dat ze het goed doet op die brok.
Moet ook zeggen dat ik over ben gegaan omdat iemand me aanraadde dit te proberen, niet zozeer omdat ik vond dat ze te kort kwam met wat ze al had.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:37

ik heb problemen met de force.
2 van mijn pony's eten het niet en eentje eet het wel maar met lange tanden...
meer mensen met dit probleem???

mijn merrie was ook gekker op haar brokken dan op haar corn maar ze eet het wel.
dus kijken wel ... de andere 2 eten prima corn.

morgen gaan mijn 2 jonge merries ook over op marstall, had nog pavo natures best over dus dat 1e opgevoerd, morgen komt de leverancier met havervrij... ben benieuwd.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:48

mijn paard staat op Faser Light advies was 1kg per dag maar op advies van mijn DA krijgt hij halve kg per dag
hij bleek magnesium en vitE te kort te hebben daar heeft hij nu med voor
ik moet zeggen dat hij er beter uit gaat zien , krijgt het 5 weken nu ,en hij voelt zich uitstekend
is erg wakker geworden met rijden en begint weer mooi in vorm te komen
hij was veel te zwaar
paard van stalhoudster krijgt Vito halve kg schep per dag
hij moet 150 kg kwijt krijgt er ook Gluco Balans bij en valt nu lekker af

Beckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 17:50

kevje06 schreef:
ik heb problemen met de force.
2 van mijn pony's eten het niet en eentje eet het wel maar met lange tanden...
meer mensen met dit probleem???

Herkenbaar. De eerste drie keer at ze het, daarna liet ze zelfs de Optimal muesli en zemelen staan als ik het daar doorheen gemengd had. Alleen als ik het door de slobber deed, dan at ze het op.

Maar sinds kort geef ik havervrij en als ik het daardoor heen doe eet ze het wel. (Nu wel hopen dat dat zo blijft :P )

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 19:05

Sybelle schreef:
Ik ben er weer mee gestopt. Mijn paard heeft vanaf het voorjaar op Naturell gestaan maar ze vindt het echt vies. Laat het rustig staan tot het hooi op is. En omdat ik toch geen verschil qua conditie zag verder ben ik weer terug naar gewoon brok. Nu merk ik wel verschil. Ze is veel wakkerder en voor mij het belangrijkste: ze drinkt weer normale hoeveelheden.

Ik voer nu sinds een half jaar de Naturell en sinds ze weer op stal staan valt het me op dat de stallen erg nat zijn, natter dan vorig jaar. Nu dacht ik dat het kwam omdat ze meer op stal staan, zal er ook best mee te maken hebben maar bovenstaande over de hoeveelheid drinken valt me wel op. Zijn er meer mensen die dit herkennen? Het voer bevalt me verder wel goed en ik heb nog genoeg voor zeker een maand, maar misschien dat ik daarna dan wel wat anders wil proberen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 20:59

mijn merrie drinkt van de corn ook meer... en dus ook meer plassen.
maar ben er wel blij mee, ze dronk voorheen altijd slecht.
ben nu zelfs gestopt met schepje zout over haar eten omdat ze zonder ook goed drinkt.

vandaag de havervrij gekregen, lekker plakkerig en ruikt goed, benieuwd of de paardjes het morgen ook lekker vinden, maar is voor mijn 2 jongkies die alles wel eten dus verwacht weinig problemen...

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:11

Ik geef nu zo'n 3,4 weken de natural, en dat drinken valt mij ook heel erg op. Ze heeft een waterton en die drinkt ze in een nacht bijna leeg. Ook is de mest wat wateriger.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 21:16

Mijn paard krijgt dus wel dikke benen van teveel corn (1,5 per dag) gecombineerd met amino muskle plus. Rijd op het moment even veel minder, heb dus de corn geminderd naar 1 per dag en even gestopt met de Amino muskle plus en haar beenwerk is nu weer gewoon droog...

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 00:32

ik voer nu bijna 2 maanden de corn, maar merk echt niks van veel drinken. Zijn mest is nog nooit zo goed geweest. Ik merk eigenlijk alleen maar positieve dingen, hij glimt en word eindelijk dikker. Hij heeft er eigenlijk nog nooit zo goed uitgezien. Ondanks dat het rijden nu op een heel laag pitje staat, kan ik niet zeggen dat meneer energie teveel heeft. Ik ben dus nog steeds erg tevreden met de corn.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 08:56

Ik heb een voedingsadvies gevraagd en zij raden mij de Faser light aan, terwijl de Naturell mij juist zo aanspreekt.
Dat heb ik ook in het mailtje naar hun gestuurd, info over de naturell, omdat deze zo laag in eitwitten en suikers is en mijn merrie daar juist zo gevoelig voor is.

Wie heeft er ervaring in het verschil van voeren tussen de Naturell en de Faser Light?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:18

Lante schreef:
Mijn paard krijgt dus wel dikke benen van teveel corn (1,5 per dag) gecombineerd met amino muskle plus.
Daar zeg je wat... ik heb het idee dat mijn merrie juist dikke benen van de Amino Sport krijgt en ik voer haar ook Corn... zal eens wat experimenteren met de verhoudingen.

W.b. waterbehoefte... ze krijgen bij mij nat hooi, kan niet echt verschil merken qua meer of minder drinken.

Stal is hier ook viezer, maar ik voer Marstall nu al ruim een jaar en 't komt bij mij doordat mijn merrie haar hengstigheid meer/beter toont, volgens mij.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 10:33

Tegen stalbenen (en eiwitreacties) kan je je paard ook een bruin briertje geven door het voer :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 17:22

Stal_Fiore schreef:
Ik heb een voedingsadvies gevraagd en zij raden mij de Faser light aan, terwijl de Naturell mij juist zo aanspreekt.
Dat heb ik ook in het mailtje naar hun gestuurd, info over de naturell, omdat deze zo laag in eitwitten en suikers is en mijn merrie daar juist zo gevoelig voor is.

Wie heeft er ervaring in het verschil van voeren tussen de Naturell en de Faser Light?

Soms kan je ook een ander voer voeren, maar dan heb je dan meer van nodig en ze adviseren dan degene waar je het minst van nodig hebt. Bij mij komt de optimaal er het beste uit, Faser light kan ook, maar daar moet ik dan meer van voeren.

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:36

Stal_Fiore schreef:

Er vanuitgaande dat Marstall goed voer levert zou ik gewoon datgene voeren waar je een goed gevoel bij hebt. Juist als het één je meer aanspreekt als het ander. Een advies is ook niet meer dan dat. Zij kennen jouw paard niet, jij wel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:49

Ik overweeg om Senior Pride te gaan geven. Heeft iemand hier ervaring mee?

En heeft iemand een leverancier in regio De Bilt?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 20:55

mijn voeradvisseur was er niet gek van.
daarom wiesencobs, mash en force gemengd met goede verhoudingen gaan voeren, dat was wat hij adviseerde.
Antheman schreef:
Ik overweeg om Senior Pride te gaan geven. Heeft iemand hier ervaring mee?

En heeft iemand een leverancier in regio De Bilt?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 21:00

iemand die de eczem of de isi robust voert?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:43

Ik voer de excem, nog niet zo heel erg lang, pas één zak opgevoerd, ben nu aan mijn tweede bezig.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:56

enig idee of het helpt?
ze adviseren dit aan mijn eczeem merrie te voeren van februari tot oktober.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:59

Ik heb wel het idee dat het helpt, ik heb haar nu denk ik al een week of 3-4 onder alleen een regendeken staan, en ze heeft één keer een klein beetje geschuurd. Daarna niet meer. Ik heb haar wel pas nog gereinigd met brandnetel, en daarvoor met de Marstall Excem Plus, dus dat zal ook meegewerkt hebben vermoed ik.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:39

Wij voeren robust aan de ijslander. Geen ervaring qua eczeem, dat heeft hij niet namelijk. Wel heeft hij erg mooie mest op het monebt en ziet er super uit!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 11:42

de robust is mij geadviseerd voor de andere paarden ( zonder eczeem)
thx!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:20

Fijne muesli, ziet er heerlijk uit. We voeren er maar 1/2 schep per dag van.
De andere staat op corn muesli, ook heel fijn voer. Die zet wel aan, pony moest ook wat aankomen. Heb hem nu net op minder gezet.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:19

fijn dat je zo weinig hoeft te voeren en ze het er goed op doen.
ben erg benieuwd hoe mijn paarden het gaan vinden.
nu nog een leverancier zoeken,voor 3 verschillende marstalls. :+