Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jelleee schreef:Ik ben overigens super tevreden over Faser Light. Dit voer ik aan mijn ruin die op rust staat. Ik weet niet of paarden die werken er ook voldoende energie uit kunnen halen (geen ervaring mee). Wellicht is de Vito dan meer iets voor jou, Shettepret? Daar zit iets meer energie in dacht ik.
mirim schreef:Sbravour, je kunt heel veel kanten op en soms moet je gewoon eens wat proberen.
Maar wat je nu wil gaan voeren is heel erg omslachtig.
De voeders van marstall zijn zo samengesteld dat je in principe met 1voeder uit de voeten kunt.
Een combinatie kan soms wenselijk zijn.
De champion gecombineerd met force is prima. Een handje champion en een 20- 30 gram force is dan een volledig voeder. Op dagen dat je niet rijd kun je alleen force geven ( als hij dat eet zonder wat anders).
Maar je kunt ook alleen de naturell voeren.
Ook daarmee krijgt hij binnen wat hij binnen moet krijgen en als dat voldoende energie geeft ben je ook klaar.
Omdat jezelf over de champion begon heb ik aangegeven dat dat prima kan, eventueel met force.
Eigenlijk denk ik dat je nu zo aan het zoeken bent dat je het je onnodig moeilijk maakt
Cemlys schreef:Heeft marstall ook iets voor hete paarden? Magnesium bij? Mijn pony stond op aminosport wat goed ging, doordat hij zo nu en dan wat water bij de mest had heeft hij even een zak sanequi colon gekregen. Nu heb ik niet gereden de laatste maand. Hij kwam wel in de paddock en stapmolen. Alleen nu was de colon op en heeft hij 2x daags een halve schep gekregen van de aminosport. Zonder werk. 2x gelongeerd waarbij hij na kwartier 20min longeren nog zn energie niet kwijt is. Vandaag hetzelfde waarbij ik hem zelfs moest loslaten. Zucht. Ik heb gelijk doorgegeven om de hoeveelheid te halveren. Met rijden is het ook op het randje, zat looplust en net de concentratie er bij te houden.
SBravour schreef:Wat moet ik mijn NRPS pony van 1.47 en 11 jaar voeren? We zijn net begonnen met wedstrijden, en willen verder komen in de spring sport. Hij krijgt nu Pavo Nature's Best maar het het idee dat hij toch was mist kwa vitamines. Hij wordt 6 keer per week gereden, 1x per week uurtje springen en 2x per week 45 min Dressuur ongeveer. 1x per week dressuurles of springles. En 1- 2x per week buitenrit van een halfuurtje of een Lange van ander half uur.
In principe heeft hij genoeg energie, maar zoek een muesli waar alle vitamines in zitten. Ik wil geen Kilo's voer geven, omdat ik maar mogelijk heb tot 1 keer voeren per dag van krachtvoer.
Voor de rest krijgt hij Kuil (onbeperkt). En moet zeker niet dikker worden!!
Ik hoor heel graag van de kenners hier wat geschikt is!
Champion en condiciòn spraken mij aan, maar zie het haveraandeel en de high energie niet echt zittenhij moet namelijk niet heet worden..
Def schreef:SBravour schreef:Wat moet ik mijn NRPS pony van 1.47 en 11 jaar voeren? We zijn net begonnen met wedstrijden, en willen verder komen in de spring sport. Hij krijgt nu Pavo Nature's Best maar het het idee dat hij toch was mist kwa vitamines. Hij wordt 6 keer per week gereden, 1x per week uurtje springen en 2x per week 45 min Dressuur ongeveer. 1x per week dressuurles of springles. En 1- 2x per week buitenrit van een halfuurtje of een Lange van ander half uur.
In principe heeft hij genoeg energie, maar zoek een muesli waar alle vitamines in zitten. Ik wil geen Kilo's voer geven, omdat ik maar mogelijk heb tot 1 keer voeren per dag van krachtvoer.
Voor de rest krijgt hij Kuil (onbeperkt). En moet zeker niet dikker worden!!
Ik hoor heel graag van de kenners hier wat geschikt is!
Champion en condiciòn spraken mij aan, maar zie het haveraandeel en de high energie niet echt zittenhij moet namelijk niet heet worden..
Ik heb n pittige hete merrie die ik ook champion voer. Veel voersoorten geprobeerd maar werd van bijna alle te heet. Met de champion Hebben we geen last gelukkig.
dianalamboo schreef:Is het echt een handje? En dan met nog geen half bekertje force voldoende vitamines?
Zat te kijken naar de condition. Extra vitamine e zou dan niet meer nodig zijn. Omega 369 ook niet meer. Scheelt voer kopen. Maar ook voor koudbloed geschikt Die niet veel doet, arm hooi maar wel vitamine e extra nodig heeft?
Heb marstall voedingsadviezen gevraagd en wacht nog op antwoord
mirim schreef:Omdat je maar een keer per dag kan voeren is een grote hoeveelheid muesli niet aan te raden. Met de force voldoe je aan de vitaminen/ mineralenbehoefte.
Je begint met een handje om te kijken hoe je pony reageert, want je wilde hem niet heter hebben. Daarna ga je verhogen
Je kunt dan waarschijnlijk volstaan met een halve schep, plm. 200 gram champion op 'rustige' dagen. Als je pony een zwaardere dag heeft of voor een wedstrijd mag hij best het dubbele hebben.
De force kun je gewoon dezelfde hoeveelheid blijven geven.