Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Josien_ schreef:Deze zomer was ponylief perfect op gewicht, maar ik merk dat ze nu weer wat buikig wordt.
Zou het kunnen dat ze aankomt van het olie supplement dat ik haar sinds oktober voer?
Verder is er eigenlijk niets veranderd, nouja ze krijgt in de winter iets meer hooi omdat er natuurlijk ook minder gras is.
NoaHD schreef:Ik kom even binnenvallen!
Mijn 6 jarige New Forest d-pony merrie is een tijdje veel te dik geweest, nu is me opgevallen dat ze de laatste tijd best is afgevallen. Mijn vraag is of ze nog (veel) meer moet afvallen? De spieren zijn aardig
'weg' doordat ik een tijdje niet actief heb kunnen rijden.
[ [url=m/yqLe4Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/olYnf6.jpg]Afbeelding[/url] ]
edit: ik kom net een oude foto van haar tegen, ze moet nog wel wat afvallen![]()
[ [url=m/YKIMlJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nora_lovely schreef:Ik val even binnen..
Ik heb namelijk een vraag over mijn pony.
(sorry als deze vraag al gesteld is)
Ze is namelijk best wel dik maar ik voel haar ribben wel als ik ben mijn hand over de zijkant vaar haar buik streel.
Het is een merrie, ze is 24 jaar en 1.42.
Heeft iemand misschien tips?
Nora_lovely schreef:Ik val even binnen..
Ik heb namelijk een vraag over mijn pony.
(sorry als deze vraag al gesteld is)
Ze is namelijk best wel dik maar ik voel haar ribben wel als ik ben mijn hand over de zijkant vaar haar buik streel.
Het is een merrie, ze is 24 jaar en 1.42.
Heeft iemand misschien tips?
Nora_lovely schreef:Bedankt voor je snelle antwoord!
We ontwormen haar ong. 2x per jaar.
Als ze weer de wei opgaan en als ze er vanaf komen.
Ze staat overdag altijd buiten zolang het niet stormt, In de zomer op het land en in de winter in de paddock.
En snachts op stal.
Ze moet dus binnenkort weer ontwormt worden.
Is het nodig om dit dan eerder te doen?
M_nouska schreef:hierboven ziet er prima uit!
Ik maak me opeens ontzettend zorgen omdat mijn paard vanaf januari 2017 ongeveer 60 kilo is afgevallen (dit heb ik gemeten door schofthoogte + buikomvang dus of het echt 60 kilo is weet ik niet zeker) en dit lijkt mij niet goed te zijn. Is dit erg?
M_nouska schreef:hierboven ziet er prima uit!
Ik maak me opeens ontzettend zorgen omdat mijn paard vanaf januari 2017 ongeveer 60 kilo is afgevallen (dit heb ik gemeten door schofthoogte + buikomvang dus of het echt 60 kilo is weet ik niet zeker) en dit lijkt mij niet goed te zijn. Is dit erg?