emma_evg schreef:Ik heb een beetje hetzelfde probleem als @Vaallerie. Mijn pony heeft een bolle buik, ik dacht eerst dat het gewoon te dik was, maar na een poos dieeten kun je nu goed zijn ribben voelen, niet zien. Bolle buik is gebleven helaas. Wat ik al heb gedaan: meer hooi voeren, want ze at haar stal altijd aardig leeg. En aangezien stro moelijker verteerbaarder is dan hooi ben ik meer hooi gaan voeren. Daarnaast krijgt ze geen brood meer, eerst wel omdat de staleigenaar dat zijn paarden ook geeft. Helaas weinig verschil gemerkt. Over wormen wil ik de staleigenaar nog even vragen wanneer voor het laatst is ontwormt. In de mest is niets te zien, maar dan kan ze ze natuurlijk nog steeds hebben. Hebben jullie nog tips/ideeën hoe het komt en wat ik er aan kan doen? Zand ga ik ook ff testen. Ze is trouwens wel vrij winderig, niet super vaak winden maar wel regelmatig. En boeren. Ze heeft ook al een keer gaskoliek gehad, dus ik denk dat het gas is. Maar ze staat maar 5 uur per dag in de wei... dan kan het toch niet allemaal gas daarvan zijn?
Oja even qua voer, ze krijgt driekwart schep basisbrok per dag, 'sochtends een ruif hooi en 's avonds ook. Ze staat van ong 12 tot 17 uur op de wei. Ik rijd haar 5x in de week, best wel intensief.
Zou bij jou toch eens naar die schimmel kijken. Een bolle buik, maar ribben goed te voelen, hoort niet. Dan is er in de darm wel iets mis.