Maar hij valt hiervan af en zijn ribben zijn me nu iets te duidelijk zichtbaar. Moet ik me dan gewoon maar vasthouden aan het advies van marstall ook al is duidelijk dat hij steeds minder wordt? Ik heb hierover ook al contact gehad maar er wordt alleen aangeraden meer ruwvoer te geven terwijl hij al onbeperkt ruwvoer krijgt.
Gerst kan ook helpen om dikker te worden. Ikzelf geef een ander supplement van een ander merk en dat werkt erg mooi. Hoef je maar een klein beetje van te voeren en ze komen mooi bij
Dan begrijp ik dat je wat zoekende bent. Hoeveel Havervrij geef je? In ieder geval is het wel duidelijk dat marstall geen verkooppraatjes houdt en je zoveel mogelijk voer wil slijten
Haha, nee dat zeker niet. Ik voer op dit moment 1,5 kilo per dag verdeeld over 2 voerbuurten. Hij staat wel 24/7 buiten en beweegt uit zichzelf erg veel.
Je mag meer voeren, maar ik kan me ook voorstellen dat je anderhalve kilo wel genoeg vind. Je hebt de hoeveelheid gewogen? Ik merk dat veel mensen er van uitgaan dat een volle voerschep een kilo is, maar dat is dus niet het geval.
Calimero_
Geplaatst: 09-12-14 18:10
Nee ik heb het eerst gewogen hoor, muesli is inderdaad lichter. Ik voer liever niet meer krachtvoer inderdaad.
Kabouterdans
Geplaatst: 09-12-14 19:29
Hier ook goed te spreken over de havervrij! Merrie 1.70 groot die duidelijk mocht aankomen totaal 2,5 schep havervrij aangevuld met Hartog Grasmix heeft een complete metamorfose ondergaan. Paard was hier als loge en eigenaar keek zijn ogen uit en is doorgegaan op de ingeslagen weg die we hier zijn begonnen.
Het is eigenlijk vreemd Calimero dat jouw paard niet voldoende vet op de ribben heeft bij de hoeveelheid ruwvoer en Havervrij die hij nu krijgt. Ik zou, als je mijn klant was , adviseren om zijn voer wat te optimaliseren met marstall optimaal en dan kijken hoe het gaat.
De optimaal vult aan en ondersteund o.a. de lever. Ik heb al verschillende paarden, waaronder die van mijzelf, op zien knappen. Niet aan willen komen, afvallen of juist een opgeblazen buik hebben heeft soms een andere oorzaak. Dat is niet altijd op te lossen met meer of minder voeren. Als de achterliggende oorzaak is dat het verteringstelsel iets te wensen over laat kun je heel goed optimaal voeren.
RvT
Geplaatst: 14-12-14 13:04
Even een update. Ik heb de marstall darm-regulator gekocht. Ik voer het nu al bijna een week. Vanaf dag 2 had mijn paard géén vocht met bij zijn mest!!! Zijn billen zijn helemaal schoon. Ik ben hier echt heel blij mee
Ik zal het denk ik ook maar bestellen want hier hetzelfde probleem. Maar wel flink duur zeg
room10
Geplaatst: 19-12-14 20:56
Ik heb vraagje over de tinker van mijn vriendin, ze is hoefbevangen geweest, vandaag is ze uitbehandeld na lange maanden dieet van schijfje komkommer en arm hooi. Ze zou nu weer terug mogen op voer van marstall, ze gebruikte altijd de naturel, de arts wilde weten wat het percentage suikers is van de naturel, op voer vergelijk staat suiker-gehalte "niet vrij gegeven" weet hier iemand antwoord ?
Sjips dat wist ik dus ook niet...stond niet op voervergelijk nl. Wil ook zo weinig mogelijk suiker en zetmeel. Had voor de naturell gekozen maar dus beter de vito..
Weten wat je voert en waarom je iets voert is belangrijk. Maar ik merk wel dat er veel mensen roepen : ik wil zonder suiker en zonder zetmeel. In het verleden moest alles laag zijn in eiwitten...veel dingen zijn en worden achterhaald. Naturell bevat granen, dus zetmeel. Maar geen toegevoegde melasse. Het zetmeel wat omgezet word in suikers is iets anders als toegevoegde suikers. Ik zie mensen die perse voer willen wat 'zonder' suiker en zetmeel is wel emmers paardensnoepjes kopen. Ergens gaat er dan iets mis Overigens is deze post niet voor iemand persoonlijk bedoeld, maar algemeen
Mijn pony hangt tegen ir aan en daarom wil ik geen of zo weinig mogelijk suokers en zetmeel geven. Om te voorkomen dat..
nu voer ik maar een halve kg schep dus het zal niet oplopen maar marstall heeft zoveel van die muealis die voor sobere rassen zijn dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet haha
Als jouw paard tegen ir. aanhangt zou ik de faser of de vito gaan voeren Zola's eerder gezegd. Marstall heeft veel voeders, voor elk wat wils....Ze hebben ook goede voedingsadviseurs, dus je hoeft het niet alleen uit te zoeken
Weet ik. Maar op het moment dat ik voeradvies vroeg was het nog niet bekend van de ir. Toen voerde ik de ici. Heb nu net 2 zakken naturell binnen dus die gaan wel op. Zoals gezegd zoveel krijgt ze niet. Wat is het verschil tussen vito en faser? Als ik vragen mag