Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fabster schreef:Is dat een hele rare schiefel dan? Van een schiefel merken paarden meestal niks. Is gewoon een bult op het bot. Niet mooi, maar meestal ook niet pijnlijk ofzo. Of zit het bij jouw haf op een hele rare plek?
Als hij niet veel kan, worden het kange wandelingen, denk ik. Veel meer wordt dan lastig. Behalve streng voerbeleid, dan.
Fabster schreef:Maar heeft iemand gezegd dat hij niet veel mag, of heb je dat zelf verzonnen (niet denigrerend bedoeld, trouwens). Want meestal hebben ze nergens last van. Ziet er alleen raar uit. 1 van mijn paarden heeft t ook. Merk je niks van.
LinSa schreef:Uiteraard voer ik melasse vrije luzerne.
Maar voeren jullie nog speciaal voor de eiwitten?
Azmay schreef:LinSa schreef:Uiteraard voer ik melasse vrije luzerne.
Maar voeren jullie nog speciaal voor de eiwitten?
Ik weet niet of deze link hier al eens gedeeld was maar ik vond hem voor mezelf erg nuttig.
http://www.voervergelijk.nl/informatie/ ... ergelijken
Als ik echt super actief ging trainen zou ik misschien wat bij gaan geven maar dat beetje hobbelen zal nog geen tekorten geven bij de mijne vermoed ik zo.
LinSa schreef:Dat deed ik eerst ook inderdaad, maar toen werd ik gewaarschuwd door de dame van Equilin (die ook diergeneeskunde heeft gestudeerd) dat ik echt aanvullend eiwit moest voeren.
Ergens wel logisch ook. Te dikke paarden of IR paarden worden vaak heel schraal gehouden maar wel stevig getraind om weer in vorm te komen. Maar ik weet niet of dat haar beweegredenen waren om mij dat aan te raden.
amyyy55 schreef:Ik moet me hier helaas ook meldrn haha..
Mijn fjord is in een korte tijd echt moddervet geworden, maar mag nog niet vol im de beweging.
Welk trainingschema houden jullie aan?
(hij heeft een graasmasker die hij er steeds afwurmt en krijg t metazoa broxx en lucerne met daarbij glucobalance en staat 24/7 buiten oo kort gras)
HippoLogic schreef:Ik om me ook melden voor mijn dikkertje.
@amyyy55: mijn paard is hoefbevangen (en op medicijnen) en ik loop elke dag een half uur aan de hand Ik kan niet echt advies geven, wat voor beweging krijgt hij nu?
Imke86 schreef:amyyy55 schreef:Ik moet me hier helaas ook meldrn haha..
Mijn fjord is in een korte tijd echt moddervet geworden, maar mag nog niet vol im de beweging.
Welk trainingschema houden jullie aan?
(hij heeft een graasmasker die hij er steeds afwurmt en krijg t metazoa broxx en lucerne met daarbij glucobalance en staat 24/7 buiten oo kort gras)
Wat grappig, ik voer mijn haflinger precies hetzelfde! Glucobalance was ik nog van plan om erbij te halen, een vriendin met een Ijsco heeft daar heel veel aan, haar Ijs doet het goed erop.
Ik ben begonnen met een half uur wandelen. Gisteren heb ik weer eens een buitenrit gemaakt (staprit) van 50 minuten ongeveer.
Ik ga nu opbouwen naar 45 - 60 minuten wandelen of een staprit per dag, even kijken hoe dat gaat.
Gaat het allemaal goed, ga ik ook per 5 minuten per week opbouwen met een drafje erbij om vervolgens hetzelfde met galop te doen.
Ik rijd endurance (lange afstanden dus), er zijn diverse endurance sites waar wel opbouwschema's staan voor de endurance, misschien kun jij die ook wel gebruiken!
Fabster schreef:Nee hoor. Fijn juist. Heeft hij wat te knabbelen. Scheelt in maagklachten, als hij lang zonder hooi staat. Je moet er wel mee oppassen dat hij niet verl meer stro dan hooi krijgt. Anders kunnen er verstoppingen komen.