Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Update van mijn kant; ik keek eens op de labouitslagen die ik in der haast ben gaan halen en zat ik me daar toch met een andere eenheid in mijn hoofd. Eerste blad wat ik gekregen had was ureum 4,9 en het mocht tot 4, maar het recente blad ging dus met een heid tot 40 en hij zat nu op 53. Dus ja het is wel verhoogd en wat andere waardes ook maar niet zo dramatisch als ze me gister hebben doen geloven. FIEUW!
Toch maar naar de kliniek gereden, waar meneer wat onrustig was en dan moet je die niet proberen stil te laten staan (lukt toch niet en dat verergert alleen maar), maar even wat rondjes laten stappen. Dus ik denk dat die meneer dacht dat ik hem niet goed kon houden en hij ging hem wel even in zo'n smalle box zetten... NOT! Hoofd vol in de lucht en naar achteren, ze wilden al gaan verdoven...dus ik zeg zo van, allee laat mij nog eens en hij loopt zo braaf, zonder enige vorm van verzet achter me aan die box in. (diene mens zo van;"allee, de weet ook wie zijn baas is") Maar in ieder geval, klinisch onderzoek, echo en rectaal onderzoek was volledig negatief. Zondagavond kunnen we terug om hem daar nuchter te laten overnachten en maandagmorgen gaat ze een gastroscopie doen en een glucosetolerantietest en maandagavond mag hij dan weer mee naar huis. Meer krachtvoer mocht niet geven, ik mocht wel sojaolie bijgeven voor de opname te verbeteren(schijnt erg goed te werken), maar als het alleen opnamevermindering zou zijn, zou je dat pas na een maand of drie zien dat dat verbeterd met die sojaolie. Dat overnachten op vreemd terrein zonder eten gaat hij niet leuk vinden, maar ik wil wel weten wat er aan de hand is en als er wel iets scheelt is 3 maand wachten een hele hoop tijd die verloren gaat.
Dus ik ben niet volledig gerust in, maar wel een heel stuk minder ongerust!
x_Mliss schreef:Hoi,
Vraagje ik zit met het zelfde probleem als de meeste hier.
Ik heb een paard telease deze staat overdag lekker op het land.
En heeft dus optijd 1 van de durdere wormenkuren gehad.
EquiMax tegen het gehele wormspectrum inclusief horzels, ook tegen de risico's van een lintworminfectie beschermt.
Oktober komt ze weer van het land en word ze weer ontwormt want dan moet ze weer dus komt goed uit.
Ook is ze 4 weken geleden naar de tantarts geweest.
Dus daar ligt het niet aan.
Nu is het best wel een stress kip ze was lekker bijgekomen van het land alleen de laatste week merk ik ineens dat ze onwijs invalt.
Ik voer haar al een tijdje soms een paar handjes slobber/zemelen/muslie meer als belonig voor na het werk maar dan ook echt handjes.
Omdat ze er goed uit zag.
Nu de laatste weken valt ze heel erg in...
Ze krijgt s'ochtends hooi s'ochtend een kilo biks dan gaat ze van half 12 tot half 6 op het land dan rond 6 weer een kilo biks en s'avonds hooi.
Nu heb ik dus al geregeld dat ze nu een halve kilo extra krijgt dus (3 kilo op een dag)
Plus dat ik haar nu altijd na het rijden ook al een halve kilo ongeveer slobber/zemelen/muslie bijvoer.
Ik las dat maismeel en mais middelen goed hielpen dat antwoord heb ik het meeste voorbij zien komen.
Nu vraag ik me dus af moet je dat ergens door heen mengen of is het aan temaken met water het gaat om een paard van 1,70m.
Kwa hoeveel heden wat tegeven?
Wie kan mij even het 1 en andere uitleggen?
Of heeft misschien nog andere tips?