Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Weegbree staat hier trouwens ook genoeg in het land. Paarden staan vandaag een dagje op een heerlijk stuk hoog gras en voor zover ik even kon zien ook zeer divers in soorten, eigenlijk bedoeld voor andere paarden, maar die krijgen het met z'n 2en niet op 

Anders mail ik pharmahorse zelf ook wel even
bertine37 schreef:Interessant topic.
Koper ik lees dat jij veel groente voert. Voer je ook de koolsoorten ? Broccoli bloemkool ?
Mooi om te zien hoe de natuur zelf z'n werk doet 
Inderdaad propvol koper, zink, mangaan, kobalt, calcium en magnesium. Ik vind het grappig om te zien dat ze na een paar weken weegbree (en ander bermmateriaal) ineens weer aan de brandnetels beginnen, zij het aarzelend. 

) ga ik zo even op de computer zetten
Morgen nog eens proberen TinkerTreas schreef:Ik vind dit een heel interessant topic.
Mijn merrie, een D pony van 8 jaar met een beetje de bouw van een welsh cob, krijgt op dit moment metazoa, een handje ruwvoer mix van subli, een scheutje lijnzaad olie, magnesium en puur culico druppels.
Verder krijgt ze 2x per dag voordroog, ik weet niet precies hoeveel het is maar tussen de voerbeurten in staan ze maximaal 3 uur zonder hooi. Vaak minder.
Ze staat niet op het gras.
Per 1 september ga ik naar een andere stal. Dan kan ik mijn eigen ruwvoer aanschaffen. Ik ga dan sowieso hooi voeren ipv voordroog. Ik weet alleen nog niet welk soort hooi.
Ook wil ik van voer veranderen, ze doet het naar mijn idee niet helemaal geweldig op de metazoa, al kan ik niet precies zeggen wat dat is.
Waarschijnlijk ga ik dan voor Marstall.
Verder is ze vrij strak in haar spieren, vandaar nu de magnesium.
En ze heeft eczeem, dus ik wil haar niet te rijk voeren. Ze zet ook snel aan.
De metazoa heb ik nu gehalveerd, kijken of ze het dan beter gaat doen in combinatie met de magnesium.
Fijn dat je straks je eigen ruwvoer kunt regelen.
In elk geval wil ik wat spullen die ik nu nog niet op mijn wei heb, zoals bosbes en meidoorn, gaan oogsten en zaaien, zodat ik het niet steeds hoef te gaan halen. De plantjes waarvan ik dacht dat het kleefkruid was bleken een andere walstro te zijn
Ik heb 1 klein kleefkruidje, wat ik uiteraard koester. Ik hoop dat hij het goed gaat doen, samen met de gisteren door mij herplante bosbes
Ben echt blij dat het nog zomer is, straks in de winter wordt het natuurlijk allemaal weer wat kariger.
Best goed spul dus! Ik had best veel staan in de wei maar de pony's hebben het opgegeten
Zal wel weer terug groeien. Grappig dat ik zoveel interessante planten in mijn weiland heb. Meestal gooide ik het kleefkruid gewoon naar ze toe en dan bleef het hangen