Marije_jiplover schreef:Je moet je niet blind staren op het suiker en zetmeel percentage alleen.
Als je van brok A met 30% suiker/zetmeel 1 kg moet voeren om in de adh vitaminen/mineralen/sporenelementen en energiebehoefte te voorzien en van brok B met 20% suiker/zetmeel 1,5 kg per dag, maakt het geen bal uit voor het s/z hoeveelheid in je rantsoen welk van de twee soorten voer je voert.
Je zult dus per voersoort moeten berekenen welke hoeveelheden je moet voeren en dat vermenigvuldigen net het s+z gehalte en dan kun je vergelijken met welk voer je het minst s+z voert.
Helemaal mee eens. Het ligt zeker aan de hoeveelheid die je voert. Ik wilde ook geen pavo voeren in eerste instantie. Toen contact gehad, maar aangezien mijn merrie nog geen halve kg per dag krijg (aangevuld met pavo vital complete) krijgt ze echt teveel suikers+zetmeel binnen.
Ik gaf nu nature's best, maar ga toch 18+ proberen. Gister at ze het goed (ze is nogal moeilijk), dus
vandaag maar gelijk een zak gehaald. Had van de week al doorgegeven of ze er een wilde laten staan
voor me. Handig als je pensionhouder, ook een voerwinkel heeft. Al ga ik zaterdag wel ergens anders staan in het dorp. Eindelijk een stal gevonden waar ze in de winter overdag ook buiten komen (en jawel in de randstad voor een leuk prijsje volpension)