Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 17:11

RianneH schreef:
In de foldertjes wordt het ook best wel gepromoot als voer voor Cushing paarden, wat ik ook niet zo goed begrijp gezien de suikergehaltes...

Waar staat dat in de folder?
Ik heb hier die NewsFeed en ik zie alleen een stukje van de GD over PPID erin staan, verder staat in de folder nergens dat dit specifiek geschikt voer is voor paarden met PPID, alleen geschikt voor oudere paarden door een verlaagd suiker/zetmeel gehalte.
En gemengd met SpeediBeet verlaag je die waardes per portie ook nog eens.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:46

Marije_jiplover schreef:
Je moet je niet blind staren op het suiker en zetmeel percentage alleen.
Als je van brok A met 30% suiker/zetmeel 1 kg moet voeren om in de adh vitaminen/mineralen/sporenelementen en energiebehoefte te voorzien en van brok B met 20% suiker/zetmeel 1,5 kg per dag, maakt het geen bal uit voor het s/z hoeveelheid in je rantsoen welk van de twee soorten voer je voert.

Je zult dus per voersoort moeten berekenen welke hoeveelheden je moet voeren en dat vermenigvuldigen net het s+z gehalte en dan kun je vergelijken met welk voer je het minst s+z voert.

Helemaal mee eens. Het ligt zeker aan de hoeveelheid die je voert. Ik wilde ook geen pavo voeren in eerste instantie. Toen contact gehad, maar aangezien mijn merrie nog geen halve kg per dag krijg (aangevuld met pavo vital complete) krijgt ze echt teveel suikers+zetmeel binnen.

Ik gaf nu nature's best, maar ga toch 18+ proberen. Gister at ze het goed (ze is nogal moeilijk), dus
vandaag maar gelijk een zak gehaald. Had van de week al doorgegeven of ze er een wilde laten staan
voor me. Handig als je pensionhouder, ook een voerwinkel heeft. Al ga ik zaterdag wel ergens anders staan in het dorp. Eindelijk een stal gevonden waar ze in de winter overdag ook buiten komen (en jawel in de randstad voor een leuk prijsje volpension)

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:47

Djilna schreef:
RianneH schreef:
In de foldertjes wordt het ook best wel gepromoot als voer voor Cushing paarden, wat ik ook niet zo goed begrijp gezien de suikergehaltes...

Waar staat dat in de folder?
Ik heb hier die NewsFeed en ik zie alleen een stukje van de GD over PPID erin staan, verder staat in de folder nergens dat dit specifiek geschikt voer is voor paarden met PPID, alleen geschikt voor oudere paarden door een verlaagd suiker/zetmeel gehalte.
En gemengd met SpeediBeet verlaag je die waardes per portie ook nog eens.

Op de site staat het wel vermeld bij pavo weet ik.

RianneH

Re: Nieuw voer van Pavo: Pavo 18Plus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:14

Ik heb de formuleren niet hier liggen, maar het gehele pakket is toch wel een beetje ingericht op de promotie van 18+ en Cushing. Als ik er nooit over gehoord had, maar dit ontvangen, dan had ik 18+ gezien als ideaal voer voor een cushing paard, want zo komt het wel over.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 19:40

Ik kan uit ervaring zeggen dat er bij De Paardenkamp heel wat cushing paarden aanwezig zijn :D

Hebben jullie nog specifieke vragen over het voer? Ik ben morgen en overmorgen de hele dag aanwezig op De Dag van het Oudere Paard, dus ik weet zeker dat ik wel iemand kan vinden die wat meer info kan geven!

Trouwens, op de site van Pavo kan je ook nog wat filmpje vinden, weet niet of jullie dat al gezien hadden? http://www.pavo.nl/producten/pavo-18plus

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:39

Morgen gaat vriendlief op pad voor een grote zak 18+! Hij vond het geen goed idee om mij er nu nog mee te laten sjouwen hahaha kan nog geen papiertje van de vloer pakken met die dikke buik hahaha

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:56

He Joyce, nou baal ik helemaal dat ik niet kan! Anders was het twee in één en interessant met al die oudjes hier op stal en hadden we weer eens kunnen meeten!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:13

Ah joh, het wordt morgen vast zo'n groot succes, dat ze tot de conclusie komen dat ze vaker dat soort dingen moeten organiseren (ik kan goed zien of het druk is, want ik ga morgen alle inschrijvingen checken en badges uitdelen :D ). Ik zal wel even in de gaten houden of ze in de toekomst inderdaad meer van dit soort dingen gaan organiseren, want het zou inderdaad leuk zijn om weer eens te meeten en bij te kleppen!

En anders moeten we gewoon een keer een soort van mini-meeting organiseren op De Paardenkamp ;)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:15

Het is de bedoeling dat ik zaterdag even langs kom!

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:41

joyce2 schreef:
Ah joh, het wordt morgen vast zo'n groot succes, dat ze tot de conclusie komen dat ze vaker dat soort dingen moeten organiseren (ik kan goed zien of het druk is, want ik ga morgen alle inschrijvingen checken en badges uitdelen :D ). Ik zal wel even in de gaten houden of ze in de toekomst inderdaad meer van dit soort dingen gaan organiseren, want het zou inderdaad leuk zijn om weer eens te meeten en bij te kleppen!

En anders moeten we gewoon een keer een soort van mini-meeting organiseren op De Paardenkamp ;)

Het had me heel interessant geleken aangezien we hier een mini rusthuis hebben met drie 28 jarige en een 21 jarige. Maar dit weekend zit helaas al helemaal vol. Dus wie weet een volgende keer!
Ga het zeker in de gaten houden!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:39

Voor de mensen die vroegen of dit voer ook aan cushing paarden gevoerd kan worden: ja!

Paarden met cushing op De Paardenkamp krijgen ook Pavo 18+ gevoerd. Normaal kregen de paarden bijv. slobber van biks gemengd met zemelen en dan aangemaakt met water. Het suikergehalte in gemiddeld krachtvoer zou ongeveer op de 16% liggen. Het suikergehalte in Pavo 18+ is dus aanzienlijk lager en is volgens de voedingsexperts ook bijna niet lager te krijgen qua muesli en krachtvoer. Daarbij krijgt elk paard naar behoefte gevoerd, dus het ene paard zal misschien wel 2 flinke scheppen nodig hebben, terwijl een ander paard bijv. een half schepje krijgt en verder ruim voldoende heeft aan het ruwvoer.

Het is gewoon belangrijk om te kijken wat bij jouw paard (en de eventuele arbeid die hij nog moet verrichten) past. Vooral wanneer je nu nog "normaal" krachtvoer geeft, kan het heel interessant zijn om de overstap te maken.

Mochten jullie persoonlijk informatie in willen winnen, jullie kunnen morgen nog langs op de Dag van het oudere paard. Toegang is morgen gratis :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:17

Als mijn haf het lust, waarschijnlijk wel tis tenslotte een haf, denk ik dat ik ook over ga. Ze is nu 20 en heeft ppid. Ze krijgt nu na het rijden een halve kilo hippostar kruidenmuesli zonder haver en een kwart ponybrok van subli. Ze word zon 2 x per week gereden. Ik hoop dat dit een volledig voer is ter vervanging van beide. Maar hoe kom je erachter hoeveel je paard nodig heeft? Neem aan dat ik er geen kilo in moet gaan stoppen?

Ik zou ook graag morgen naar de dag van het oudere paard gaan, maar heb niemand om mee te gaan. En alleen doe ik niet, alleen is maar alleen. Plus het is voor mij toch een eind weg

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:40

Ik heb het pakketje vandaag gehad. Postbode met een happyface voor het raam met mijn 18+ pakketje.
Morgen kijken hoe paard het vind maar hij vreet (echt vreet ivm eet) alles wat los en vast zit :')

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:50

joyce2 schreef:
Voor de mensen die vroegen of dit voer ook aan cushing paarden gevoerd kan worden: ja!

Paarden met cushing op De Paardenkamp krijgen ook Pavo 18+ gevoerd. Normaal kregen de paarden bijv. slobber van biks gemengd met zemelen en dan aangemaakt met water. Het suikergehalte in gemiddeld krachtvoer zou ongeveer op de 16% liggen. Het suikergehalte in Pavo 18+ is dus aanzienlijk lager en is volgens de voedingsexperts ook bijna niet lager te krijgen qua muesli en krachtvoer. Daarbij krijgt elk paard naar behoefte gevoerd, dus het ene paard zal misschien wel 2 flinke scheppen nodig hebben, terwijl een ander paard bijv. een half schepje krijgt en verder ruim voldoende heeft aan het ruwvoer.

Het is gewoon belangrijk om te kijken wat bij jouw paard (en de eventuele arbeid die hij nog moet verrichten) past. Vooral wanneer je nu nog "normaal" krachtvoer geeft, kan het heel interessant zijn om de overstap te maken.

Mochten jullie persoonlijk informatie in willen winnen, jullie kunnen morgen nog langs op de Dag van het oudere paard. Toegang is morgen gratis :)

Kijk daar heb ik wat aan! Thnx joyce.
Wou Henno al over doen op 18+ maar nu weet ik zeker dat het beter voor hem is. Ondanks dat ik hem niet verdenk van cushing. Hij krijgt nu gewone muesli icm speedibeet, maar 18+ icm speedibeet is dan nog beter.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:19

Mijn paard reageert er heel slecht op. Krijgt er dikke bulten van en de looplust is weg.

Wie heeft er interesse in een zak 18+ en een zak speedibeet? Onaangebroken. Had alleen nog gevoerd van proefzakjes.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:46

Heb je Pavo al gemailed hierover, ik denk dat ze dat best willen weten ! En krijgt je paard die reacties al na het krijgen van 300 gram 1 keer ??

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:47

Had een paar van die proefzakjes

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:51

Hij at nog net het zakje er niet bij op toen ik het in zn bak deed. :=

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:54

Moet er btw wel bij zeggen dat het een heel gevoelig paard is.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:57

Heeft je paard al eerder gevoelig gereageerd op iets uit z'n eten? Misschien dat dat ook in de 18plus zit? Wel balen als je paard er niet goed tegen kan.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:00

Hij heeft nog nooit voer van pavo gehad, voer normaal alleen van Marstall en daar reageert hij niet op. En ik voer dan nog de subli seniores priores, reageert hij ook niet op. Beide voer ik al meer dan 2 jaar.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:15

Michellkuh schreef:
Mijn paard reageert er heel slecht op. Krijgt er dikke bulten van en de looplust is weg.

Wie heeft er interesse in een zak 18+ en een zak speedibeet? Onaangebroken. Had alleen nog gevoerd van proefzakjes.

Als je het uitlegt, kun je die dichte zakken niet gewoon naar de voerboer terugbrengen? Anders is het handig om te vermelden waar je woont...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:33

Ik heb net het proefzakje 18+ gevoerd. Ze at nog net niet dr bak op, ze viel erop aan alsof ze nooit iets krijgt haha. Dus voor nu heb ik besloten dat als MN eigen voer op is, ik toch een grote zak ga kopen. Kijken hoe ze er dan op geageerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:30

Weet iemand of t al bij de welkoop te krijgen is?

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 01:40

Vanaf 13 oktober konden ze die bestellen werd mij laatst gezegd, dus volgende week zullen die wel een X verkrijgbaar zijn daar denk ik