Pavo nieuw voer SpeediBeet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:04

Ik vind het gewoon geldklopperij.... }:0

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:19

Veulen84 schreef:
Bij 1 op 5 bleef het echt vrij nat. 1 op 4 is het nat maar staat er geen water meer op. Ik laat het ongeveer een 1,5 uur staan. Zet het voor het rijden klaar en voer het er na.
Misschien is het verschil dat ik koud water gebruik?

Ik heb zowel warm als koud water gebruikt en bij het proefzakje van 150 g 0.75 liter (750 gram) koud water gedaan.

Nu heb ik 1 deel slobber (moet nog op), 2 delen Speedibeet en daar moet op basis van de aanmaakadviezen 1,5 liter (1500 gram) water bij. Dat doe ik wel met lauwwarm water i.v.m. slobber, maar er staat dan geen water meer op tegen de tijd dat ik het voer. Dat is 1-2 uur na het aanmaken. Ik kan het dan uit de emmer in de voerbak mikken zonder dat er nog voer in de emmer zit, maar ook zonder dat er nog water over is.

Nu moet ik ook zeggen dat een ietsje extra vocht voor mijn merrie niet uitmaakt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:30

Pavo_GT schreef:
De zakken SpeediBeet van 15kg zijn gewoon sinds de introductie op voorraad in de fabriek en dus al weken leverbaar. De emmers met proefverpakkingen waren wegens groter dan verwachte populariteit tijdelijk op. Er zijn onmiddellijk extra emmers geproduceerd maar daar gaat tijd overheen omdat de emmer speciaal voor Pavo wordt gemaakt.

Daarnaast zijn er dealers die de introductiepakketten niet hebben besteld en die krijgen de emmers dan inderdaad helemaal niet (wel de 15kg zakken). Alle dealers zijn hierover geïnformeerd en hebben de kans gekregen om te bestellen. Wat betreft verkrijgbaarheid voor de klant zijn wij altijd afhankelijk van óf, hoeveel en wanneer een winkel bestelt.

Welkoop/BoerenBondwinkels zijn afhankelijk van hun hoofdkantoor. Pavo heeft daar een aantal weken terug de emmers + 15kg zakken afgeleverd, maar deze worden pas vanaf 1 december naar de winkels doorgeleverd (al hebben blijkbaar sommige filialen wel al wat liggen).

Wat betreft de test, zoals al is aangegeven gaat het ons om gebruikerservaringen. Dus voor mensen die SpeediBeet gebruiken in plaats van gewone bietenpulp of zelfs nog nooit bietenpulp hebben gevoerd. Natuurlijk is het product op zichzelf allang getest in oa Engeland maar gezien de grote vraag naar gebruikers ervaringen willen wij hier door middel van deze oproep zo snel mogelijk gehoor aan kunnen geven. Deze ervaringen willen wij dan natuurlijk ook kunnen gebruiken voor niet-bokt gebruikers. Vandaar een oproep.

Ik wil hier toch een kritische opmerking over plaatsen. Ook ik ben een stuk of 7 dealers van PAVO langs geweest, geen enkele had de proefemmers liggen (Noord-Holland)
Uiteindelijk contact opgenomen met PAVO en werd ik verwezen naar een dealer die het wel zou hebben liggen, nu je raad het al, die had het dus wel besteld maar niet gekregen want de emmers waren op. Uiteindelijk bleek at der in de ene regio gewoon meer emmers beschikbaar waren dan in de andere, dat heeft niets met het al dan niet bestellen van dealers te maken maar alles met de logistiek van PAVO.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:35

Ik heb vandaag eindelijk bij boerenbond 2 emmers kunnen bemachtigen, ben er helemaal blij mee. :D

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:46

Marije_jiplover schreef:
Ik weet niet wat jouw voerleverancier is Bassenqua?
De Welkoop/Boerenbond heeft het nl al lang geleverd gekregen, net als alle andere vaste Pavo dealers, alleen heeft de directie daar een eigen plan mbt uitleveren van nieuw voer.
Datzelfde gold ook voor de Care4Life, het magazijn van Welkoop stond al vol, maar de individuele vestigingen kregen het pas veel later.
.

Niet alle Welkoops hoor :). Als het goed is krijgen wij aankomende vrijdag onze eerste levering!
Erg benieuwd

Mizora

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:08

Dat staat er toch ook? Dat de directie van Welkoop/boerenbond een eigen plan heeft. En dat daardoor, ondanks dat het hoofdmagazijn al wel geleverd is, de vestigingen nog niet allemaal hebben.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:24

Samblabla schreef:
Ik heb vandaag eindelijk bij boerenbond 2 emmers kunnen bemachtigen, ben er helemaal blij mee. :D

gratis ??

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:27

Mizora schreef:
Dat staat er toch ook? Dat de directie van Welkoop/boerenbond een eigen plan heeft. En dat daardoor, ondanks dat het hoofdmagazijn al wel geleverd is, de vestigingen nog niet allemaal hebben.

Mijn antwoord was op een bericht eerder in dit topic, pas later zag ik een reactie van pavo!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:55

SecretLIN schreef:
Samblabla schreef:

gratis ??

Nee haha voor 3 euro. :p

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 21:58

@ buenavista:
Als je nog iets verder leest dan het stukje dat je onderstreept hebt, zie je dat dat zelfs al ín de post staat waar je op reageert.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 22:30

Het is al goed!;) ;)

Ik geef alleen aan dat wij ze vandaag besteld hebben en hopelijk vrijdag binnen krijgen. Regio Achterhoek.
Ben erg benieuwd na de reacties vd klanten

Was de smiley vergeten ;)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:47

Belachelijk eigenlijk dat Boerenbond (nog) geen emmers heeft. En ruitersport hele stelling vol. Vindt ruitersport nou niet direct de aangewezen voer leverancier hoor.
En ik heb nog 2 emmers nodig. Mocht er bij de ruitersport maar 1 kopen. Heb 4 paardjes.
Dacht meteen mooie afsluitbare emmer voor onderweg
Sluikreclame maken ;-)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:49

Bij ons had de boerenbond het magazijn volstaan hoor, was gisteren binnen gekomen.

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:59

Ik ga het ook testen, maar ik wacht tot Pavo me een proefpakket opstuurd! Met evaluatieformulier.
Ben wel benieuwd.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:00

Onze BB zei het niet te krijgen. Vanmiddag toch heen zal het nog keer vragen
Heb wel wat verdient nadat ik week moest wachten op mn werkschoenen en ik ongelijk paar geleverd kreeg ;-)

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:07

Hallooooo het is gewone bietenpulp en overal verkrijgbaar mensen !!!
20kg voor nog geen €10,=
Oja....het moet natuurlijk wel wat langer weken maar of dat nu zo'n onoverkomelijk probleem is ?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:10

Dat snel klaar is zo fijn.
Even 10 min en klaar om supplementen door te doen.

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:17

Het is aangemaakt nog enkele dagen houdbaar.......

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:23

Ja nu het wat frisser weer is wel. Maar van de zomer. Is het snel zuur.
Daarom stap ik over van seniores priores naar dit

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:28

Paintedblack, volgens mij is je punt duidelijk.
Door te blijven herhalen dat je dit product onzin vind, wordt het heus niet duidelijker.

Bewaren zou ik btw met aangemaakte pulp s zomers zeker niet aanraden en kan s winters met vorst praktische problemen geven.
Dat jij het niet hoeft, wil niet zeggen dat het voor anderen niet in een behoefte kan voorzien.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:29

paintedblack schreef:
20kg voor nog geen €10,=
Oja....het moet natuurlijk wel wat langer weken maar of dat nu zo'n onoverkomelijk probleem is ?

Dat is toch het hele punt waarom mensen Speedibeet voeren omdat het zo snel klaar is??

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:38

paintedblack schreef:
20kg voor nog geen €10,=

Dat is nu juist voor de meeste mensen inderdaad wel het probleem. Ik heb 3 paarden staan, soms moet ik ze alleen doen en denk de hele avond dan niet aan het eten dat evt zou moeten weken, dat doe ik namelijk pas aan het einde, even snel.
Dus moet het snel én verantwoord klaar zijn. Dat geldt voor mijn slobbers - dus geen senior priores hier - en ook voor mijn eventuele bietenpulp die in huis komt.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:40

Meld me hier ook even. Ik heb via internet een zak besteld (hier in de buurt is het nog nergens te krijgen). Ik voerde masters seniorenslobberbrok of seniores priores. Omdat het ontsuikerd en mijn shet soms voor zijn hooi koos ipv voor de speedibeet heb ik een heel klein beetje geproefd. Alleen wat mij opviel was dat het net leek alsof er zand in zat. Iets knarste tussen mijn tanden. Het was fijner dan zand. Enig idee of dit hoort? Of wat dit kan zijn?

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:54

Marije_jiplover schreef:
Paintedblack, volgens mij is je punt duidelijk.
Door te blijven herhalen dat je dit product onzin vind, wordt het heus niet duidelijker.

Bewaren zou ik btw met aangemaakte pulp s zomers zeker niet aanraden en kan s winters met vorst praktische problemen geven.
Dat jij het niet hoeft, wil niet zeggen dat het voor anderen niet in een behoefte kan voorzien.

Waar staat dat ik het product onzin vind ?
En dan nog, wat àls ik het onzin zou vinden dat iedereen naar de winkel vliegt voor een product dat al jaren te koop is ?
De titel is ''Pavo nieuw voer Speedibeet'' dus dat klopt niet .
Het is geen voer maar een bijproduct .

Dat het inweken tijd zou schelen is klopt maar je kunt het de avond/dag van te voren aanmaken, dus ja daarin zou het een gemakkelijker product zijn.

Mijn punt is dat het allang bestaat en dat veel mensen niet weten wat het in werkelijkheid is en wat het doet, met alle gevolgen van dien.
Paarden die al te dik zijn moeten dit niet bijgevoerd krijgen en wat denken van de verhouding van bijvoorbeeld zemelen wanneer je ook pulp gaat bijvoeren ?

Voor degenen die mss op de kleintjes moeten passen en niet bang zijn om het 1 dag van te voren aan te maken wijs ik ze op een alternatief....of jullie het daar mee eens zijn is jullie probleem

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:56

damian23 schreef:
Meld me hier ook even. Ik heb via internet een zak besteld (hier in de buurt is het nog nergens te krijgen). Ik voerde masters seniorenslobberbrok of seniores priores. Omdat het ontsuikerd en mijn shet soms voor zijn hooi koos ipv voor de speedibeet heb ik een heel klein beetje geproefd. Alleen wat mij opviel was dat het net leek alsof er zand in zat. Iets knarste tussen mijn tanden. Het was fijner dan zand. Enig idee of dit hoort? Of wat dit kan zijn?

Mag ik vragen of je het nu in plaats van seniorenbrok voert ?