Online cursus "Equine Nutrition" Universiteit Edinburgh!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:13

Sizzle schreef:
Nou, ik heb net ook de video's maar eens bekeken en de test gemaakt.
100% had ik, maar inderdaad nog niet bepaald uitdagend.
Ze mag van mij wel wat sneller praten, ik raak steeds afgeleid :o

Dan moet je Fundamentals of Electrical Engineering gaan volgen, dan ga je de snelheid van Mary-Jo wel waarderen :D
Die stof is waarschijnlijk wel uitdagend genoeg B-)

Mungbean

Re: Online cursus "Equine Nutrition" Universiteit Edinburgh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:47

Irmaz :D

Dat je de snelheid kan aanpassen wist ik niet, ga ik proberen.

HappyThilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:49

Hoi, ik meld me ook even. Ik heb de test ook succesvol afgerond en vind de cursus week 1 erg interessant. Vooral het forum met allerlei reacties uit verschillende landen. Toen ik las dat ze hun paarden alfa alfa voerden kreeg ik echt visioenen dat ze met honderd van die bakjes uit de super naar hun paard liepen. Bij nader onderzoek blijkt dit gewoon luzerne te zijn. Ook de dam die kilo's zonnebloempitten voert omdat volgens een NH goeroe uit de US very natural food is.
Het meest sprak me aan dat het goed is voor paarden om af en toe een flesje Guinness te geven voor de darmen. Vinden ze vast lekker!

Als je moeite hebt om haar te verstaan dan kun je ook de ondertitels uitprinten en meelezen. Ze spreekt sommige woorden net iets anders uit dan wij gewend zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 11:53

Het forum vind ik inderdaad ook leuk. Er was een interessante discussie over olie bijvoorbeeld.
Die zonnebloempitten ga ik eens opzoeken.
Ik geef sinds een tijdje ook regelmatig zonnebloempitten omdat dat een rijke bron van selenium zou zijn.
Omdat wij een zeer selenium arme bodem hebben staat mijn paard steeds met selenium tekort ondanks supplementen. Ik wilde dus maar eens een natuurlijke bron proberen, maar ja als die pitten van dezelfde bodem komen (wat natuurlijk niet op de verpakking staat) dan schiet waarschijnlijk niet op.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 14:38

tamary schreef:
CaPrIoLe`79 schreef:
Ik dacht even dat ik zot werd. Ik vul mijn profiel in, incl. geboortedatum. Vervolgens klik ik op profiel en staat er achter leeftijd 34. Ik heb het 100 x nageteld, maar ik weet zeker dat ik echt 33 ben...

Dag en maand staan in de juiste volgorde? Engels/amerikaans doet dat nog wel eens andersom.

Yep, ze vragen day & month. Blijkbaar vind de computer mij oud. :=

Het forum daar is echt boeiend, je ziet verschillende trends uit verschillende landen. Guinness is volgens mij bier met lange gisting. Zelf voer ik alle paarden biergist bij. Ik denk dat dat ongeveer hetzelfde effect heeft? Of toch maar elke dag een paar kratjes guinness voor alle paarden kopen? :+

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:02

Lees maar na op Bokt, ze zijn hier ook genoeg mensen die een bruin biertje aan hun paard geven hoor. Oa tegen stalbenen. biergist heeft volgens mij idd ongeveer dezelfde werking.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:05

Ik gaf vroeger ook altijd een bruin biertje de dag voor de wedstrijd. Vond hij heerlijk!
Heeft iemand een link naar dat vrouwtje dat kilo`s zonnebloempitten voert?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 15:08

Die vrouw zelf voert geen kilo's zonnebloempitten. Enkele van haar leerlingen geven relatief veel (er staat niet hoeveel) daarvan en ze wil weten of dat kwaad kan.
Tenzij er nog een tweede topic is die niet met de zoek functie omhoog kwam.
Zoek gewoon even op 'sunflower'.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:52

:o Oeps, realiseer me net dat ik Jo-Anne hieboven voor Mary-Jo heb uitgemaakt, mocht ze het lezen en Nederlands kennen, sorry! Y;(

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 02:35

Jippie, week 2 is nu online. :)
Ja hier in Canada wordt alfalfa en timothy als ruwvoer gegeven, soms in combinatie met grashooi. Hier in Canada zijn ze ook dol op voeders met hoge vetgehaltes. Ik ben er nog niet helemaal uit waarom. Misschien heeft het te maken met de vele thorowbreds die hier zijn.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:24

Misschien dat het te maken heeft met het verlagen van de glycemische index? Blijkbaar verlagen vetten de glycemische index van suikerrijk voer (dat van zichzelf een hoge G.I heeft). (zie http://www.themanestreet.com/authors/me ... horses.htm)
Hoeveel vet zit er in het voer in Canada?

Peesbesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:11

Ik ben nu bezig met de filmpjes van week 2. Al meer mensen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:59

ik ook maar een beetje anders. Ik zet eerst de gedownloade teksten van de video in word en zorg dat ze netjes zijn opgemaakt. Daarmee heb ik ze dus al een keer goed doorgelezen en dat in combi met de slides leert voor mij makkelijker dan luisteren/kijken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 16:27

Ik heb dan vanavond eindelijk tijd om in de stof van week 1 te duiken! Ik baal er enorm van dat ik er gewoonweg nagenoeg geen tijd voor heb.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:19

Morgen ga ik aan de slag met hoorcollege nummero twee, vandaag zat ik zelf weer ouwerwets in de schoolbanken (offline dan) :-)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 20:55

Zooo, de stof voor week 1 kunnen doen, begon met een score van 90 op mijn test, maar na hem 2 keer ( :o ) over te hebben gedaan, toch nog 100%. Begreep na de 2e keer ook waar de fout zat :)) Vind het zeker interessant allemaal, had verwacht iemand minder taalproblemen te hebben, maar bepaalde termen heb ik toch even op moeten zoeken, maar uiteindelijk wordt het allemaal best duidelijk!

Mijn hoop is dat ik aan het eind van deze cursus hoop dat ik begrijp waarom het ene paard het beter op bepaald voer doet dan het andere en dat ik die van mezelf sowieso perfect kan voeren.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:23

Klopt het dat jullie de toets van week 2 ook niet kunnen invullen?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:28

Ik heb een mail gehad dat er een technisch probleem was met toets 2.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 21:39

Och ja, ik kijk nu pas in mijn mail, ik heb 'm ook ontvangen. Ach morgen weer een dag!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:15

Ik heb de toets van week 2 net gemaakt. Had weer 100% van de 100% goed :D
Wel vreemd dat ik de toets kan maken, heb nog geen bericht gehad dat het probleem is opgelost? Heb echt de goede gemaakt (Assessed quiz for week 2).

Pff net even gekeken naar de andere cursus die ik volg (Nutrition for Health Promotion and Disease Prevention), weer zo'n 1,5 uur aan video materiaal. Studiedruk ligt daar toch wat hoger dan bij deze cursus. Wel allebei heel erg interessant :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 22:32

Toets deed het bij mij inderdaad net ook wel, weer 100% :)

Weinig nieuwe dingen in week 2, wist alleen niet dat fructaan niet verteerd wordt in de dunne darm. Interessant om te weten, verklaart wel de grote invloed van fructaan.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:05

Ik had iets meer moeite om het te volgen, maar dat komt omdat ik er met mijn hoofd niet helemaal bij ben. Van de week nog maar een paar keer herhalen. Oefentoets had ik wel voldoende, maar was wel wat dingen door elkaar aan het halen. Sommige dingen blijven nu even niet hangen. Echt heel moeilijk is het verder niet.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 01:07

irmaz schreef:
Misschien dat het te maken heeft met het verlagen van de glycemische index? Blijkbaar verlagen vetten de glycemische index van suikerrijk voer (dat van zichzelf een hoge G.I heeft). (zie http://www.themanestreet.com/authors/me ... horses.htm)
Hoeveel vet zit er in het voer in Canada?

Dat zou ik moeten nazoeken, doe ik zaterdag even.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 04:36

Ik vond vandaag een app die waarschuwt voor hoefbevangenheid:
Citaat:
Local weather conditions are monitored and are used to predict the rise and fall of non-structural carbohydrates (NSC's) in grass. When the predicted NSC's increase, this is shown as a rise in risk.

Ook voor NL, niet voor Canada. :o

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 09:15