Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Ik neem aan dat je bedoeld dat er wat dit voer betreft geen lange termijn effecten bekend zijn ( nogal logisch) want in de geneeskunde zijn die effecten wel bekend en onderzocht.
Citaat:Zijn de effecten van langdurig kruiden voeren dan negatief of positief?
MartineC1711 schreef:Mijne werd juist trager van dit voer, nu moet ik ook wel eerlijk bekennen dat vorige week aan het licht is gekomen dat ze flinke bloedarmoede heeft.
CaPrIoLe`79 schreef:Apart dat meerderen iets over traanogen schrijven. Ik zie dat vaak bij paarden als ze een ontgiftende kuur krijgen. Alle vuiligheid komt er dan uit. Ook zie je dan vaak dat ze via de huid vuiligheid afstoten. Iemand die dat hiermee toevallig heeft ontdekt?
Jannepauli schreef:MartineC1711 schreef:Mijne werd juist trager van dit voer, nu moet ik ook wel eerlijk bekennen dat vorige week aan het licht is gekomen dat ze flinke bloedarmoede heeft.
Echte bloedarmoede ( is dit aangetoond in bloedonderzoek) verbeter je niet door ander voer. Wel door een supplement zoals RedCell.
Maar dat terzijde
Pavo_GT schreef:Kan het ook toeval zijn ivm weersomstandigheden/gras? Staat je paard nog op het gras? Mijn paard is al een week of 2 door zijn testzak C4L heen en heeft juist sinds 1,5week dikkere klieren/kaakspieren doordat het is gaan regenen en het gras ineens weer ging groeien. Zijn driftige grazen is dus de oorzaak.
Maar wel goed dat je het aangeeft, want het kan natuurlijk zo zijn dat jouw paard wel ergens op dit voer reageert.
Safiera schreef:Pavo_GT schreef:Kan het ook toeval zijn ivm weersomstandigheden/gras? Staat je paard nog op het gras? Mijn paard is al een week of 2 door zijn testzak C4L heen en heeft juist sinds 1,5week dikkere klieren/kaakspieren doordat het is gaan regenen en het gras ineens weer ging groeien. Zijn driftige grazen is dus de oorzaak.
Maar wel goed dat je het aangeeft, want het kan natuurlijk zo zijn dat jouw paard wel ergens op dit voer reageert.
Als meelezer wil ik ook even hierop reageren. Het is natuurlijk mogelijk dat een paard reageert op C4L met opgezette klieren.
Mijn eerste idee is hierbij echter, dat het wel eens door de kruiden zou kunnen komen. Een van onze pony's heeft precies dezelfde verdikking ook vaker gehad, nadat ze op een bepaald stuk wei had gestaan met veel (on)kruid.
Dat was even mijn gedachte