Sorry maar je klinkt nu als een moeder van een veel te dik kind wat iedere dag bij de MacDonalds eet, want gewoon avond eten met groente is niet kindwaardig...
Graszaadhooi is juist perfect! Precies wat je zegt: alleen maar maagvulling. Je bent nu in de positie dat je eigenlijk niks anders moet willen dan dat. Voor de tekorten hebben ze vit/min supplementen uitgevonden zoals pavo Vital, Marstall force etc.
Kan je paard de hele dag vreten wat hij wilt, loopt hij geen tekorten op en valt hij op een verantwoorde manier af.
Mijn merrie is ook te dik, erg lastig want ik rijd niet meer op haar.
Zij moet het doen met strookbegrazing, een beetje normaal hooi en verder schraal oud hooi en stro plus een vitamine brokje.
Natuurlijk gooi ik haar het liefst op een grote volle weide, voer ik haar onbeperkt lekker zoet hooi en nog een paar paardensnoepjes na. Ik word vrolijk als ik zie dat zij geniet. Maar overgewicht wordt zwaar onderschat, het is gewoon gevaarlijk. En dan wordt het kiezen tussen een minder rijk dieet of een ongezond paard. Dan is voor mij de keus snel gemaakt.
Ik zou je paard overigens een 4,5 schatten. Op de 3 jarige foto een 5. Ze is iets verbeterd maar mag zeker naar de 2,5. Hoop dat je wat aan de tips hebt