Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
merrieveulen schreef:zo van deze foto af vind ik bovenstaande pony er prima uitzien! wel een aparte welving over het heiligbeen, lastig te zien hoe dat zit. zoals je er nu op kijkt zou het een vetkussentje kunnen zijn. de schouder oogt ook tamelijk vol, maar lastig te zien in hoeverre dat echt vet is. ik zou met bovenstaande diktevreden zijn in ieder geval!
amyyy55 schreef:TS ik ben het helemaal met je eens.
Ik krijg morgen me Fjordje, maar als hij rond een jaar of 4 is , wil ik hem geen krachtvoer e.d. geven,
maar vele van stal zeggen Ja dat moet! Anders kan hij niks meer.
Ik vind dat zelf belachelijk.
merrieveulen schreef:verder lijken breed geribde paarden al snel vetter dan ze eigenlijk zijn, dit geldt ook voor mijn pony. die heeft niet veel nodig om op een skippybal op pootjes te lijken.
merrieveulen schreef:i
@ liljebo, invallen in de flanken gebeurt als de buik minder gevuld raakt. heb je onlangs veranderingen in het voer gemaakt, krijgt ze minder of een andere kwaliteit, en hoe is de mest? op zich is invallen in de flanken geen probleem, mits het binnen de perken blijft natuurlijk.
.
liljebo schreef:merrieveulen schreef:i
@ liljebo, invallen in de flanken gebeurt als de buik minder gevuld raakt. heb je onlangs veranderingen in het voer gemaakt, krijgt ze minder of een andere kwaliteit, en hoe is de mest? op zich is invallen in de flanken geen probleem, mits het binnen de perken blijft natuurlijk.
.
Nee, geen verandering in voer. Ze krijgt al jaren hetzelfde hooi van dezelfde boer en met dezelfde kwaliteit. De mest is goed. Ze lijkt wel wat humeuriger to. van de andere paarden met voertijd.
merrieveulen schreef:@ fransje, hoe zit je met de hoeveelheid suiker in je voer? staartwortel, hals en schouder zijn idd typische plekken om vet op te slaan. mijns inziens wel punten om extra in de gaten te houden, omdat dit ook de alarmzones zijn voor bijv. IR.