Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 13:42

Niet rijden: 2x 2/3 maatschep Corn, na het rijden nog 2/3 maatschep extra met amino muskle plus. Daarnaast 3 keer daags voordroog van natuurland (zit weinig in, maar wel veel structuur). Thats It. :D En eigenlijk nog teveel dus...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 14:51

O fantastisch dat klinkt goed. Mijn sportpaardje moet ook echt nog wel wat aankomen, heb ik nu zo'n half jaar en is nog steeds niet helemaal op het gewicht wat ik graag zou zien en die heb ik nu ook aan de corn. Maar dan is dat inderdaad zuinig in gebruik. Voor Jildau (die ken je vast nog :D ) heb ik nu dat nieuwe Faser Light gekocht ben ook benieuwd hoe zij het daar op doet. Zit erover te denken om mijn oudje aan de senioren muesli te zetten, zeg waar heb jij Atlanta op staan? Omdat die naar mijn weten toch ook al behoorlijk op leeftijd is?

Lante

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:59

Jildau, die zwarte die groeit van lucht bedoel je? :P
Mijn oudje daar zondig ik nog mee, PAVO merriebrok, omdat ze een veulen aan de voet heeft. Ze is 22. :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 15:05

ben er ook echt over te spreken. George kwam hier in het voorjaar thuis om het een en ander te bekijken. Wat hem dan weer siert is dat hij ruwvoer als 1e adviseert. (en ook minder-tot niets van zijn eigen brok durft te adviseren) _/-\o_ (ik en vele anderen weten dat hooi ook nr. 1 moet zijn).. maar toch kan me voorstellen dat menig vertegenwoordiger/adviseur als eerste hun brok zal noemen en menig leek dit zal volgen.

Goede brok, is zijn geld waard! Mijn ruin wil in de winter nog wel eens terug vallen in gewicht. Dit kan ik beter opvangen met 2x 0,5 kg Marstall ipv kilo's brok van een ander merk te geven. (en jajaja kilo's ruwvoer). Ook mijn jaarlingetje doet het er goed op. Bij een ander merk wilde ze een uur naar het voeren flink schuren. Maar met Marstall is dat over!

En ze bezorgen het hier gratis.. zelfs 1 zak. En bellen 2 dagen van te voren per x weken dat jij prettig vindt...

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-10 15:10

Lante schreef:
Jildau, die zwarte die groeit van lucht bedoel je? :P
Mijn oudje daar zondig ik nog mee, PAVO merriebrok, omdat ze een veulen aan de voet heeft. Ze is 22. :)

Ja inderdaad dat paardje wat je op dieeet zet, dan nog niet afvalt en je vervolgens aanloert met die grote bolle kijkers of er misschien nog wat te eten is............. :D :D :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 16:59

mijn paard krijgt de FaserLight advies was 1 kg per dag ,maar we zijn terug gegaan naar halve kg per dag
dan zijn per keer bijna 1 volle voerschep
paard is gewoon te dik en heeft energie zat
voorlopig houd ik het op halve kg per dag

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 18:53

De mijne gaat nu ook terug in de Corn muesli. Hij was altijd schraal, niet dik te voeren. Nu na ongeveer 4 maand corn muesli begint hij zelfs een buik te krijgen :D Zo leuk! En een vacht! Hij moest altijd onder een deken, want hij stond hele dagen te rillen, nu zweet hij weg onder een deken.
De mijne kreeg 3/4 schep Corn, OMEGA 3,6,9 olie en glucohorse met wat lucerne. Nu ga ik kijken hoe hij het op een halfje corn gaat doen, want hij moet me niet uit de kluiten groeien hahaha

Dus voor de wat schralere paarden zeg ik ook corn muesli!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:24

dus alleen maar goede berichten over corn.
hoelang duurde het voor jullie verschil zagen na starten met corn?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:53

Ik heb mijn merrie ook op de Corn, maar die komt er absoluut niet van aan. Ze krijgt momenteel ½ schep Amino Sport en bijna een hele schep Corn.

Heb van de week Vito voor mijn Shetje besteld... vandaag de dames even laten keuren... ze kauwden hun handje zo weg.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:16

Ik zag na een maand al verschil, ik voer het nog niet zo lang, maar ben er erg tevreden over.

Jessy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:22

Ik geef sinds 2 weken de natural müsli aan mijn pony, en ze doet het erg goed. Ze heeft weer goede vaste mest en glimt en is lekker zacht.
Ik vraag me alleen af of ik wel genoeg voer, hoeveel moet je voeren van dit spul? Wat op die zakken staat vind ik altijd wel erg veel.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:26

Ik voer ook minder dan op de zakken staat, zij van wie ik het voer koop zei ook al, dat je meestal veel minder kunt voeren dan het voeradvies dat op de zakken staat. :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 15:31

Ik zag het verschil na 3 maand. 3/4 schep per dag en 1/2 na het werk extra.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:23

ik zie na een maand cor al verschil, maar ik geef dan ook de aanbevolen hoeveelheid nu. Als ie straks mooi op gewicht is kan ik denk ik minderen.
Het 'gat' achter zijn schouders begint weer vol te raken, en ook zijn ribben zie je niet meer zo erg.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:00

mijn merrie is niet mager, maar wel slap bespierd in achterhand.
dmv trainen nu word het al beter, kan ook van corn komen... nieuwe instructrice, ander soort les en corn bijna gelijktijdig mee begonnen...

geef haar nu 's morgens 1 schep en 's avonds 1 schep
advisseur zei dat ik als ze af viel of niet verbeterde ik naar uiterlijk 3 scheppen per dag mag gaan maar meer ook niet, dan moest ik hem bellen, kwam hij weer kijken.

mijn andere 2 merries krijgen 2 x 1/2 schep per dag.
dus stukje minder.
maar zijn niet zo snel schraal.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:22

Ik had als advies 1 1/2 schep per dag mits hij getraint werd. Dat wordt hij op het moment erg weinig, dus ik ben begonnen met de helft iom de adviseur en ik kan nu ook minderen. Ging echt best snel. Ken mijn eigen pony zowat niet terug joh hahaha!

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:06

hoe groot en zwaar is jou pony?

ik kreeg als advies niet meer dan 3 scheppen per dag.

Suzan_bobar schreef:
Ik had als advies 1 1/2 schep per dag mits hij getraint werd. Dat wordt hij op het moment erg weinig, dus ik ben begonnen met de helft iom de adviseur en ik kan nu ook minderen. Ging echt best snel. Ken mijn eigen pony zowat niet terug joh hahaha!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 20:25

E-pony van 1.52m. Hoe zwaar geen idee, ik zeg altijd 500kg. Maar of dat klopt?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:52

Ik heb net een zak Sinfonie, een zak Concours en een emmer Force opgehaald in Den Ilp :) ben ontzettend benieuwd hoe ze het erop doen :)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 00:44

Ik zit te twijfelen tussen de Naturell, Vito en Exzem.
Kan alleen de adobe bestandjes niet openen.
Wie kan voor mij de verschillen (kort) opnoemen??

Ik heb een merrie die zomereczeem gevoelig is, niet heel heftig hoor, overgevoelig voor eiwitten en suikers. Ze wordt snel wat vet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 08:38

Als je wilt kan ik de pdfs wel omzetten naar jpg, moet je me ff een mailadres mailen!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:01

Stal-Fiore, waarom vraag je geen voedingsadvies aan?

Je hebt binnen een week een antwoord inclusief een berekening.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:29

Stal_Fiore schreef:
Ik zit te twijfelen tussen de Naturell, Vito en Exzem.
Kan alleen de adobe bestandjes niet openen.
Wie kan voor mij de verschillen (kort) opnoemen??

Ik heb een merrie die zomereczeem gevoelig is, niet heel heftig hoor, overgevoelig voor eiwitten en suikers. Ze wordt snel wat vet.

Ik zou kiezen voor de Vito of Faser Light. Je kan ook op voervergelijk.nl kijken. Dan kan je verschillende soorten met elkaar vergelijken.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 12:30

Dank je... ga eens kijken op die site.

Ik kan inderdaad wel een mail sturen voor voedingsadvies. Wist niet dat dat mogelijk was.
Bedankt voor de tips!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:56

Ik kan ook weer Marstall gaan voeren :) Was altijd lastig aan te komen hier in de buurt, maar een stalgenoot krijgt het in haar assortiment (in Haarlem, voor de mensen in NH :) ).
Welk voer gebruiken jullie voor paarden die overgewicht hebben, allergiegevoelig zijn (uit zich vaak in huidproblemen) en niet zo goed met te veel energie/haver om kunnen gaan? Ik twijfel tussen de Naturell en Faser Light of Vito. Ze staat niet zwaar in het werk maar moet wel zo goed als dagelijks wat doen (ook om kilootjes kwijt te raken).
Voedingsadvies heb ik aangevraagd, maar ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen.

De vito ken ik van mijn oude pony met IR/cushing, maar er is inmiddels zo veel bij gekomen..