Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_pauline_ schreef:Iemand hier die advies kan geven?
Gaat om een wat oudere manege pony. Bij het beestje ontbreken er enkele kiezen, eet wel hooi / kuil maar krijgt niet genoeg binnen naar onze mening.
Pony loopt 3x per week een lesje met kleine kindjes van 45min. Ze staat sowieso op onbeperkt ruw voer en kan zelfs kiezen uit hooi of kuil en staat ruim in het stro. Ze krijgt speedibeet met lijnzaadolie bijgevoerd maar we willen eigenlijk dat combineren met iets van lucerne, gras mix of compact gras. Waar zouden jullie voor kiezen?
Mizora schreef:Ik zou ook zeker laten controleren op maagzweren, of nog liever gewoon 2 weken behandelen met omeprazol (via abler goed te betalen).
Wat hoort ze te wegen? Als ze ruim 500kg hoort te wegen voer ik zelf maximaal zo'n 2.5kg seniores priores of pavo nature's best, dat is 3 scheppen bij beide voersoorten. Eventueel kan je bij de andere 2 voerbeurten ook 1 a 2 scheppen nature's best doen. Daar zou ik eerder naar pakken dan naar een merriemuesli.
Ik bouw zelf met een halve schep per voerbeurt per 4 dagen op. Maar als je maar 1 voerbeurt aanpast dan kan je ook wel naar 3/4e tot 1 voerschep per 4 dagen opbouwen.