Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MartineC1711 schreef:Ik kom er niet helemaal uit en hoop dat ik hier wat verder kom..
Mijn haflingermerrie wordt 5 tot 6 keer per week gereden op recreatief en M dressuurniveau. Onlangs heb ik bloedonderzoek laten doen en bleek dat ze een vitamine E en magnesium tekort heeft, ze heeft daarbij ook snel bloedarmoede/bleke slijmvliezen.
Ik voerde eerst Metazoa, maar gezien de tekorten is dat niet geschikt voor ons en qua prestatie had ze er ook niet genoeg aan.
Nu zoek ik dus een voer wat hoog is in Vitamine E en magnesium en waar ze voldoende energie uithaalt om het werk vol te houden, dat missen we vaak.
De verkrijgbaarheid is ook belbangrijk, bij ons op het dorp is eigenlijk alleen Pavo goed verkrijgbaar en dan kom ik dus bij de Sportsfit-muesli uit. Qua vitamines en mineralen in combi met de energie zou dat denk ik goed voer voor ons zijn, wil het niet zo zijn dat een hoop paarden jeuk, bulten of mok krijgen van Pavo..
Ik vind Marstall tot nu toe erg fijn voeren en ik zou dan ook naast de Force die ik geef dus nog een muesli voeren voor de "sport". Belangrijk hierbij dus de vitamine E en magnesium..
Wie heeft er suggesties?
Kaspar schreef:MartineC1711 schreef:Ik kom er niet helemaal uit en hoop dat ik hier wat verder kom..
Mijn haflingermerrie wordt 5 tot 6 keer per week gereden op recreatief en M dressuurniveau. Onlangs heb ik bloedonderzoek laten doen en bleek dat ze een vitamine E en magnesium tekort heeft, ze heeft daarbij ook snel bloedarmoede/bleke slijmvliezen.
Ik voerde eerst Metazoa, maar gezien de tekorten is dat niet geschikt voor ons en qua prestatie had ze er ook niet genoeg aan.
Nu zoek ik dus een voer wat hoog is in Vitamine E en magnesium en waar ze voldoende energie uithaalt om het werk vol te houden, dat missen we vaak.
De verkrijgbaarheid is ook belbangrijk, bij ons op het dorp is eigenlijk alleen Pavo goed verkrijgbaar en dan kom ik dus bij de Sportsfit-muesli uit. Qua vitamines en mineralen in combi met de energie zou dat denk ik goed voer voor ons zijn, wil het niet zo zijn dat een hoop paarden jeuk, bulten of mok krijgen van Pavo..
Ik vind Marstall tot nu toe erg fijn voeren en ik zou dan ook naast de Force die ik geef dus nog een muesli voeren voor de "sport". Belangrijk hierbij dus de vitamine E en magnesium..
Wie heeft er suggesties?
Zoals je weet verkopen wij Marstal en Hartog. En we zitten maar een dorp verderop
Hartog heeft ook een aantal fijne voeders die heel mooi naast de Force kunnen.
Mizora schreef:In principe niet. Marstall naturell is een vrij energierijk voer, dat heeft me ontzettend verbaasd maar blijkt toch zo te zijn. Vergeleken met Complete (12MJ), Haverfrei (12.5MJ) heeft Naturell meer energie/kg (13MJ). Dus dan zou ik overstappen op de Champion (14.5MJ) als ze er niet voldoende aan heeft en invalt.
mirim schreef:Rianne:Een paard wat in training is heeft niet standaard genoeg aan een muesli die voldoende energie levert. Het is ook goed om te kijken naar een voer wat genoeg bouwstoffen levert voor de opbouw van o.a. de spieren.
Je kunt kijken naar de concours of de champion of de Amino sportmuesli.
Voeren met het oog op het welzijn van het paard is meer als er alleen maar kijken naar de energiewaarden.
Je zou de naturell kunnen blijven voeren, zolang zij daar voldoende energie uithaalt, maar dan zou ik haar er de Amino-Muskel plus naast geven.
Manifesto: ik denk dat voor jouw paardje de condicion een goed voer is.