Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sunshine14 schreef:Hey!
Ik verzorg een fries die, laten we maar gewoon zeggen, dik is. Ik probeer nu zoveel mogelijk te rijden enz. om haar op een normaal gewicht te krijgen. Nu vroeg ik mij dus af; hoe doen jullie het met het zadel als je paard aan het afvallen is? Ik neem aan dat het zadel op een gegeven moment te groot wordt als het beestje afvalt. Gebruiken jullie een zadel met verwisselbare boom of...?
Amanda schreef:1x per dag. 5cm is wel erg weinig...
Dit was een stuk van 3x4,5m. Normaal doen we stroken, maar omdat we met een schuine wei bezig waren en de hoek om moesten werd het een wat groter stuk. Ik wil geen klein hoekje bij geven met het risico dat de 1 de ander klem zet. De arabier kan nog al bazig zijn namelijk.
Citaat:Om als paardenvoer te gebruiken worden haverstro, gerstestro, tarwestro en koolzaadstro gebruikt. Gerstestro en haverstro worden het meest gebruikt.
Haverstro is het beste, aangezien het zachter is en de meeste voedingsstoffen bevat. Gerstestro is smakelijker dan tarwestro, waardoor dit over het algemeen beter wordt gegeten. Koolzaadstro is grover en heeft daarom een zeer stimulerende werking op de darmflora, maar wordt vaak minder goed gegeten en de vertering is niet altijd even goed.