Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jotoma schreef:Mijn paard wordt op een wei met kort gras helaas ook dik.
Wat voor hem het beste werkt:
7-14 uur paddock met ruwvoer
14-16 uur afgezet stukje land
3/4 keer per week vers gemalen lijnzaad mede vanwege het staan in zandpaddock
3/4 keer per week magnesium citraat pillen (van de tuinen, toevallig nu in de aanbieding) ter ondersteuning spierverzuring en omdat dit moet helpen bij afvallen
1,2 kilo havens gastro (heb nog nooit zoveel in mn leven gevoerd, maar na advies van Havens toch gedaan. Hij komt niet aan, maar heeft voor t eerst voldoende energie voor training en zit geweldig in zn vacht). Of Vitalbix bij alleen vitamine/minerale behoefte en weinig trainen.
Mijn paard wordt 5x per week getraind, waarvan 3x 40 min in de bak en 2x een uur naar buiten met intervaltraining.
Jotoma schreef:Mijn paard wordt op een wei met kort gras helaas ook dik.
Wat voor hem het beste werkt:
7-14 uur paddock met ruwvoer
14-16 uur afgezet stukje land
3/4 keer per week vers gemalen lijnzaad mede vanwege het staan in zandpaddock
3/4 keer per week magnesium citraat pillen (van de tuinen, toevallig nu in de aanbieding) ter ondersteuning spierverzuring en omdat dit moet helpen bij afvallen
1,2 kilo havens gastro (heb nog nooit zoveel in mn leven gevoerd, maar na advies van Havens toch gedaan. Hij komt niet aan, maar heeft voor t eerst voldoende energie voor training en zit geweldig in zn vacht). Of Vitalbix bij alleen vitamine/minerale behoefte en weinig trainen.
Mijn paard wordt 5x per week getraind, waarvan 3x 40 min in de bak en 2x een uur naar buiten met intervaltraining.
Jotoma schreef:[ [url=m/rW2MFG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Januari 2016 vs. 18 mei 2016 (hij heeft zn hals wat gek op de foto doordat hij niet verder kon met zn hoofd door t halstertouw). Je ziet zn ribben licht (hij is rondgeribt) en geen spek meer op hals, achter schouder en bips
Door dat rondgeribte zal hij nooit slank lijken, maar die vetribbels weg + ribben waarneming maken t verschil wel duidelijk.
Heb geen recentere standfoto's en hij is nu ook weer aangekomen doordat we geprobeerd hebben om hem 7 uur op een afgezet stuk te zetten (dom, dom, dom)
@prince: super frustrerend he? Niemand neemt t bij mij ook voor waarheid aan. Of met heel veel moeite.
Blon_D schreef:Jotoma schreef:[ [url=m/rW2MFG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Januari 2016 vs. 18 mei 2016 (hij heeft zn hals wat gek op de foto doordat hij niet verder kon met zn hoofd door t halstertouw). Je ziet zn ribben licht (hij is rondgeribt) en geen spek meer op hals, achter schouder en bips
Door dat rondgeribte zal hij nooit slank lijken, maar die vetribbels weg + ribben waarneming maken t verschil wel duidelijk.
Heb geen recentere standfoto's en hij is nu ook weer aangekomen doordat we geprobeerd hebben om hem 7 uur op een afgezet stuk te zetten (dom, dom, dom)
@prince: super frustrerend he? Niemand neemt t bij mij ook voor waarheid aan. Of met heel veel moeite.
zo die ziet er goed uit! Prachtige glans
_PatriciaH schreef:Blon_D schreef:die van mij staat ook op zand met 2x daags hooi (3plakken per dag) en een hand vitaminekorrels.
Ik wilde hem eigenlijk toch weer op n beetje gras zetten maar als ik dit zo lees vraag ik me af of dat slim is
Hoe groot/zwaar zijn die plakken hooi?
Van een klein baaltje of zo'n grote?
Blon_D schreef:
_PatriciaH schreef:Ja dat heb ik, groot ibc vat met fijnmazig net erover..
[ [url=m/3JNWuS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bstCrr.jpg]Afbeelding[/url] ]