Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mizora schreef:Hoe oud is de shet? Als het een jonkie (max 4 jaar) is zou ik alsnog ontwormen met panacur. Behalve als er wormen uit kwamen hoeft hij niet opnieuw met een mectinegroep.
Hoeveel sp voeren jullie bij (ongeweekt gewogen?)
No_No schreef:Haastrecht Yvonne
tamary schreef:Gooi die hoeveelheid slobber eens omhoog tot 250gr/dag pure psyllium voor 5-7 dagen (bij toevoegingen, dus meer voeren naar verhouding). Onderhoudsdosis psyllium is leuk voor gemoedsrust van de eigenaar, maar als er zand in zit, doet het niet genoeg. Als ik hier ivm preventief/vermoeden een zandkuur geef gaat er 2 kg pure psyllium in 5 dagen doorheen (D-pony). 100gr/100kg pony begin je eigenlijk pas mee, adviezen op de zak zijn eigenlijk altijd veel te laag.
YvonneV schreef:vilheide schreef:Uiteraard zou dat kunnen maar ze krijgt regelmatig een weekje psyllium slobber dus ik vermoed dat zand geen groot probleem kan zijn. Ze krijgt het hooi uit slowfeeders dus eet in principe niets van de grond
Al eens getest?
YvonneV schreef:No_No schreef:Haastrecht Yvonne
Dank je voor je antwoord. Ik heb net mijn vaste voerleverancier in Wolvega gebeld en die kan het ook gewoon leveren voor 12.95/25kg. Is besteld. Hoeveel moet je daar van voeren voor een e pony?
Jolliegirl schreef:Hij krijgt gemiddeld 2kg-scheppen droge seniores.
Da's bij lange na geen echte kilo in gewicht.. 1 KG seniores is een 10 liter emmer vol bekant...
Dat gaat me te ver..Dan moet ik hem 5 10liter emmers vol droge stof geven en dit nog weken..
Dat worden zo'n 20 geweekte emmers... Nee dat gaat m niet worden..