Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:02

En hoeveel van de havervrij zou hij dan op een dag nodig hebben denk je??

En komt de 12% melasse die in de havervrij zit nog eens bovenop het andere suiker wat in de musli zit? Of is het suikergehalte gewoon 12% totaal?

En als ik de Naturall zou geven met nog wat haver of mais van Marstall, zou dat dan wel voldoende in energie zijn??

mirim

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 15:57

De hoeveelheid voer hangt ook af van 'energieverbruik ' van je paard. Ga uit van 1 tot 1,5 kilo per dag voor jouw paard.
Je kunt ook naturell geven met mais of haver. Simpeler voeren is het niet, maar het zijn keuzes die je maakt.
Je kunt ook even in overleg met je dealer.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:03

Vind t trouwens wel vervelend dat je slecht tot niet de zetmeel, suiker en melasse percentages terug kan vinden op de site. En dat t in t Duits is.. :n

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:05

Cornmuesli zal het worden dus. Ben benieuwd hoe hij het erop zal doen.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:05

ja dat in duits vindt ik ook jammer. kijk wel op http://www.voervergelijk.nl dingen na van marstall voer maar daar ook veel dingen zit erin maar hoeveel %onbekend.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:23

Klopt. Daar kijk ik idd ook vaak.

Hoeveel suiker en zetmeel zit er eigenlijk in de havervrij??

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:30

Cornmusli is een echte sportmusli waar ze wel heet van kunnen worden. Ze moeten wel echt actief gereden worden als je dit voert naar mijn idee.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:34

Hij loopt in de endurance en loopt wat leeg op alleen z'n brok. Denk dat dat actief genoeg is. Begin gewoon voorzichtig met een klein beetje voeren.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:48

Okay, heb ik daar vast overheen gelezen; endurance is het top voer voor,omdat het langdurig energie geeft. :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 07:03

en champion kan toch ook voor endurance of heb ik dat verkeerd?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 08:27

Er is een mooi brochure waar alles keurig in het Nederlands op staat. Je kunt ernaar vragen bij je dealer

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:11

Juist Champion is ideaal duursportvoer. Ik heb nooit gemerkt dat mijn ex-endurancer (vrij heet van zichzelf) nog heter werd van Corn. Ik voerde Corn om hem mooi op gewicht te houden. Hij heeft nogal de neiging om meer energie te verbruiken dan goed voor hem is. Ook bij koud nat weer bijvoorbeeld.

Ik voerde in het wedstrijdseizoen meer Champion en daarbuiten meer Corn. Maar altijd in combinatie. Sinds vorig jaar over

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:12

...overgestapt op Senior Plus. Mijn smartfoon dacht even dat ik al klaar was. ;-)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:14

Anyway, wat ik nog wilde zeggen is dat mijn paard juist gelijkmatiger werd toen ik deze muesli's ging voeren. Dat is me met geen enkele brok gelukt, energie beter verdelen én op gewicht houden.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:57

Mijn merrie (vrij koel in het hoofd) wordt ook niet heet van de Corn. De combinatie met Aminosport doet het bij haar nog steeds heel goed.
Ik voer ongeveer een halve voerschep Aminosport en afhankelijk van de arbeid die ik voor de volgende dag gepland heb een kwart of een halve schep Corn. Wil dit wel gaan opvoeren naar standaard een halve schep, eens kijken of ze het dan wat langer volhoudt als ik haar wat meer oppak in de training.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:10

Thanks Karin daar kan ik wat mee! Ik begin eerst met de corn. Dan kan ik altijd later nog champion toevoegen. Wil niet te snel te grote veranderingen doorvoeren. Voer nu al seniores priores. Alleen is dat niet voldoende om hem op gewicht te houden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:24

De Cornmuesli bestaat voor 40% uit mais(vlokken). Goed vulmiddel. ;)

Voor mijn paard was het ook een zeer goed alternatief voor producten met pulp, daar kan hij niet zo goed tegen. Mais daarentegen werkt super bij hem. Succes, hopelijk werkt het bij jouw paard ook!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:06

Corn heb ik nooit n heet paard van gehad.. Zowel mn ruin als merrie niet.
Moet t alleen niet voeren in een rust periode want dan worden ze dik, ha ha
Toen ff overgestapt op naturell en nu we weer actiever zijn ga ik weer over op de corn.
Ze krijgt altijd 3 handjex optimaal erbij hief je weinig van te voeren en t lijkt haar wat te ondersteunen met de hengstigheid

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 14:41

Voert er iemand de seniore plus?
Ben aan het overwegen omdat mijn paard soms last heeft vd darmen..ze moet iets hebben wat lichtverteerbaar is??

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 19:05

Ik voer sinds een maand of vier de Senior Plus. Paard is inmiddels 22 en heeft een vrij brak gebit. Ik geef het als slobber zodat hij minder hoeft te kauwen (hooi kan hij nog wel eten, afhankelijk van de structuur).

Mijn paard is vrij gevoelig voor producten met pulp (wat ik hierboven al zei), vandaar dat ik niet de Seniores Priores van Subli ben gaan voeren zoals me door verschillende mensen werd aangeraden. Volgens mij is Senior Plus van Marstall wel vrij licht verteerbaar. Mijn paard heeft er iig geen moeite mee. :)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:34

mamendt schreef:
Voert er iemand de seniore plus?
Ben aan het overwegen omdat mijn paard soms last heeft vd darmen..ze moet iets hebben wat lichtverteerbaar is??

Faser-light is goed voor de darmen.
Is een muesli met probiotica

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:46

Mij werd de seniore plus aangeraden omdat het blijkbaar heel makkelijk verteerbaar is...ga het proberen...
Ga nu van Havens over op Marstall..ben benieuwd.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:03

Weet iemand toevallig hoe hoog het suiker en zetmeel gehalte is van de seniore plus? Of waar ik die info kan vinden?

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:47

Ik ben sinds een weekje overgestapt van de cavalor pianissimo naar de marstall sinfonie.
Ben tot nu toe tevreden paard eet het goed en naar mijn idee gaat het een heel klein beetje beter met haar luchtwegen.
Ik voer de cavalor fiber force bij (nu nog steeds) maar ben op zoek naar een voer wat bij de sinfonie past en dan vooral iets wat een langdurende energie vrij geeft. Ze heeft op dit moment een piek energie in het begin maar valt daarna echt wat door met het rijden.

Ik rij 4x per week dressuurmatig recreatief en 1a2 x per week longeer ik. de arbeid is intensief en duurt ongeveer een 45 minuten, in de eerste 15 minuten heeft ze power genoeg daarna voel je het langzaam afzakken.

Ik heb bij degene waar ik de sinfonie gehaald heb advies gevraagt en zij advieseerd de eggermans brokken (Vital geloof ik).

Mijn vraag wat zouden jullie bij gaan voeren om het energie niet in een piek te hebben maar langduriger? Moet wel oppassen want het is wel een heethoofd en is makkelijk dik, dus wil iets zonder haver.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:04

de marstall champion misschien?