Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LinSa schreef:Hier helaas nog maar weinig verandering, deels ook doordat ik steeds te weinig tijd heb om ze goed aan het werk te zetten.
De paddock waar ze nu op lopen, groeit nog wat gras op. Heel kort gras waar ze toch de hele dag druk mee zijn. Zou het kunnen dat ze door dat korte (stress?) gras niet afvallen omdat ze nog steeds teveel suiker binnen krijgen? Of zie ik spoken?
LinSa schreef:Vanaf vorig jaar oktober. Toen zijn ze in het voorjaar weer een aantal uur de wei op gegaan (dom dom dom) en nu staan ze sinds een ruime maand weer op dieet.
Amanda schreef:gerlindie: mag je wel stappen? Dat vooral gaan doen. Kilometers maken in stap. Veearts raadde mij 1,5-2 uur stappen in het begin aan om conditie op te bouwen en af te gaan vallen. Dat werkte heel goed
Marcella: daar zijn mooi wat kilo's af zeg!
Skyefate schreef:Ik ga me ook maar even meldenIk heb gemerkt dat een kaal stukje weiland en hooi ook goed helpt bij het afvallen naast heel erg veel en hard werk, maar ze blijft maar terug aankomen, zucht.
Dit was ze toen ik haar ontmoette (vijf jaar alleen op een weide, heeft zich gewoon vetgevreten en er werd nihil mee gedaan).
[ [url=m/hZgnYT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Skyefate schreef:Dat lijkt me inderdaad de beste optie! De eigenaar van de grond doet erg moeilijk. Hij vindt het namelijk dierenmishandeling om ze op een kaal weitje met hooi te zetten, en zet altijd de poort naar de grote weide open. Ik herken ook wel het eenzaamheidsprobleem... Ik mag van die eigenaar er geen companie bijzetten, zelfs geen shet, want dan zou ze zogezegd moeilijk worden. (Toen het paard van een vriendin op bezoek was voor een week had je ze moeten zien opleven, zo blij dat ze was dat ze aan iets anders dan gras kon prutsen) Het tegendeel is echter waar en dan is ze gewoon enorm happy op elke rit. Mensen van de oude stiel... het is iets. Ik ga blij zijn als ze eindelijk thuis staat