Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:22

Jaime_

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 13:47

Iemand nog interesse in een bijna volle zak condicion? Ik ben al n tijd weer over op gewoon de optimal, daarop doet hij het t beste! Zak is op te halen omgeving Enschede/Losser.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 15:56

De nutri pellets krijgen de ponys hier, doen het er prima op en lusten het allemaal graag

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:40

Ik zou graag eens de Marstall Sinfonie proberen voor mijn paardje met stofallergie maar er is geen verkopende winkel in de buurt hier.
Iemand een tip hoe ik er het beste aan kan komen, want ik denk dat als ik hem op internet bestel er wel veel bezorgkosten bij zullen komen?

Ik woon in Raamsdonksveer is in de buurt van breda.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:18

Je kunt op de site de dichtstbijzijnde dealer vinden en mocht je liever via de webwinkel bestellen dan zie je direct wat je kwijt bent aan bezorgkosten

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:12

Zoals ik kan zien op de site is de dichtbijzijnde wel + 50km

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:00

Sommigen bezorgen aan huis, dus je kan de dichtstbijzijnde vragen. Vaak rijden de dealers een route en kan jij op de route meegenomen worden misschien.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:15

Okay dan ga ik eens informeren.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:33

Hoe kan het dat sommige paarden heftig reageren op de corn?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:48

CoRiNa1983 schreef:
Ik zou graag eens de Marstall Sinfonie proberen voor mijn paardje met stofallergie maar er is geen verkopende winkel in de buurt hier.
Iemand een tip hoe ik er het beste aan kan komen, want ik denk dat als ik hem op internet bestel er wel veel bezorgkosten bij zullen komen?

Ik woon in Raamsdonksveer is in de buurt van breda.
Je zit zo'n 30 km bij ons vandaan.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:52

Zit een leverancier in Wagenberg. .ook vlakbij breda..is dat te ver voor je ?

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 21:46

Wagenberg dat is vlakbij en mijn stalgenoot woont daar maar die heb ik niet zien staan op de site.
Heb dus net op stal met haar gesproken en zij gaat kijken ze dacht te weten waar, ben zelf vergeten welke ze noemde maar ditbis heel goed te doen voor mij.

Bedankt in iedergeval voot de tips.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:13

Icrack schreef:
Hoe kan het dat sommige paarden heftig reageren op de corn?

Corn is een sportmuesli. Het kan zijn dat het wat te veel van het goede is voor het betreffende paard.
Vaak is het even wennen. Het kan zijn dat een paard in eerste instantie wat feller wordt dan gewenst. Dit duurt meestal een dag of wat.
De corn past niet altijd. Er zijn paarden die het er erg goed op doen, vooral in de endurance. Maar er zijn ook dressuur paarden bij wie het goed past.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:23

CoRiNa1983 schreef:
Wagenberg dat is vlakbij en mijn stalgenoot woont daar maar die heb ik niet zien staan op de site.
Heb dus net op stal met haar gesproken en zij gaat kijken ze dacht te weten waar, ben zelf vergeten welke ze noemde maar ditbis heel goed te doen voor mij.

Bedankt in iedergeval voot de tips.

Zij staat op de site onder Klundert. Haar opslag is in Wagenberg. Dus 2 afhaaladressen.. www.mppaardenvoeders.nl

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:35

We hebben mijn Welsh een klein handje Corn door haar eigen voer gegeven,...ik wist niet wat me overkwam :-D Ik herkende mijn merrie niet terug, ze is van nature al wat kijkerig, maar spande nu de kroon. Ook was zij aan de hand en aan de longeerlijn niet te handhaven terwijl zij normaliter heel fijn is om mee te werken. Ook onder het zadel was zij behoorlijk voorwaards en leek onvermoeibaar. Opzich wel grappig om haar zo ook eens mee te maken en de uitwerking te zien wat een klein handje vol Corn teweeg kan brengen. Mij heeft het in ieder geval erg verbaast :-)

Wij houden het dan vanaf nu fijn bij de Naturell in combi met de Optimaal.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:50

ik ben benieuwd of ik ook verschil met met de naturell en de champion.
ze staat nu hoger in het werk van niet naar 5 keer per week dus daarom de champion.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:00

Mijn merrie wordt 3à4 keer per week fanatiek gereden. Ik speel soms met de gedachte of ze mss niet wat meer nodig zou hebben, maar opzich doet ze het hier prima op. Ben er ruim tevreden over... In de verhaarperiode maak ik een overschakeling naar de Naturell in combi met de Sinfonie. Ik voer 1 zak op en daarna schakel ik over naar de Naturell in combi met de Exzem voor het zomerseizoen.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:24

Ik zie door de bomen t bos niet meer. Marstall heeft zo veel soorten voer....
Nu staat mijn biefstukje nog op Pavo Speedibeet met een beetje Cavalor slobber en wat spelt, plus 2x 0,5 voerschep Pavo Nature's best. Dit laatste word van stal uit gevoerd..

Straks als t weideseizoen weer begint en hij 24/7 de wei op gaat wil ik overgaan op ander voer. De Speedibeet en slobber laat ik dan achterwege want dat vind ik geen voer voor de zomer. En aangezien ze 24/7 buiten staan krijgen ze van stal uit dan geen voer meer. Dus dat moeten we dan zelf regelen.

Nu wil ik Marstall gaan proberen. Gewoon een musli ofzo. Geen slobber. Welke is geschikt voor mijn biefstuk?? Tis een zo goed als 20 jarige tuiger van 170 hoog met de neiging om wat mager te zijn. (Ook in het weideseizoen) Hij krijgt 4 tot 6 dagen in de week beweging in de vorm van;
Longeren 30 minuten met of zonder bijzet.
Dressuurmatig rijden in de bak 30 tot 45 minuten, meestal lang laag met zo'n 10 minuten wat meer in de houding en wat oefeningen uit onze oude M2 trukendoos.
Af en toen een klein sprongetje tot 1m.
Buitenrijden met goed t gas erop 1u tot 1,5u waarvan flinke stukken draf en een aantal flinke galopjes.

Welk voer is geschikt voor die ouwe?? (Die lichamelijk nog steeds topfit en absoluut nog geen oudje is, en een perfect gebit heeft)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:30

Als je jouw biefstukje een lang en gezond leven wil geven, lekker wilt laten eten zou ik je de Havervrij adviseren :D
Hopelijk wordt je oudje voorlopig nog geen biefstukje ;) laat hem nog maar genieten...20 hoeft nog niet oud te zijn, toch?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:39

Biefstukje is ondanks z'n leeftijd absoluut nog niet oud. Ik zeg altijd dat ik die ouwe gek straks als ie 30 is moet doodknuppelen omdat ie gewoon niet dood wil... :D
Maar de havervrij dus. Heet die musli ook echt "Marstall Havervrij" of heeft t een andere naam?? :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:53

Ik heb ook weer een vraag. Met m'n nieuwe paard ga ik de endurance in. Hij is nog maar 5 jaar, groeit als kool en niet echt dik. Zeg maar schraal, nu vind iedereen dat hij zo mooi is en alles teveel moet hij ook maar mee slepen zeg maar. Alleen heb ik de indruk dat hij zichzelf opeet in z'n werk ipv dat hij spieren kan aanmaken. Wat adviseerd Marstall?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 00:02

Ik heb t al gevonden. Maar zit hier nu 12% melasse in?? :=

Rüben- melasseschnitzel (8,5%), Rübenmelasse (3,5%)

In de Naturell zit volgens mij geen melasse. Maar zit daar ook een klein beetje "power" in? Of is dat meer een onderhouds musli?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:45

Susan voor jouw paard zou de cornmuesli heel geschikt zijn. Het is niet de bedoeling dat een paard dik is , maar ze moeten wel genoeg brandstof hebben en niet zichzelf opeten.
Darkness, inderdaad de Havervrij zo heet deze muesli.
Er is onlangs een onderzoek verschenen, maar ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, over de zin en onzin van de nieuwe suikerhype. Iedereen let tegenwoordig op suiker, dat is goed, maar men is er aardig in doorgeslagen.
Omdat jouw paard snel te dun is is de Havervrij een goede muesli, de naturell is prima maar daar zal je paardje niet voller van worden. Met andere woorden, daar zal hij waarschijnlijk te kort energie uithalen om zichzelf op gewicht te houden.
Mijn gelderse merrie is 34 mee geworden , ze kreeg Havervrij gevoerd. Ze had voorheen altijd koliek gehad, stond heel vaak met dikke benen, maar vanaf dat ze Havervrij kreeg waren al deze problemen verdwenen.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:29

Het gaat mij niet zo zeer om de suiker en zetmeel. Dat kan me gestolen worden eerlijk gezegd. Maar van voer met veel melasse gaat hij z'n staart altijd een beetje schuren... :=

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:12

Dan reageert hij waarschijnlijk wel op een overmatig aandeel aan suikers ( suikers die hij dus niet verbrandt)
Maar de vraag is of hij ook zo reageert op Marstallvoer. Dit omdat je paard, doordat Marstall zijn granen hydrothermisch ontsluit, zijn voer veel beter kan verteren en opnemen. Hij heeft genoeg aan een kleinere voergift om toch in zijn behoefte te voorzien.