Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Classico schreef:Graag zou ik advies krijgen wat ik mijn c-pony 3,5 jaar zou kunnen voeren om haar wat voller te krijgen.
Ze is volledig gezond.
Valt sinds november wat in. Draagt een dekentje maar winter vergt veel energie naar mijn idee.
Ze stond van de zomer op 50 gram (totaal 100 op de dag) vitalbix met een schep luzerne in de ochtend en avond. En na het werk nog een schep slobber van vitalbix.
Ze beweegt ongeveer 5/6 keer per week dan of aan de dubbele longe/ voor de wagen of onder de man. Ongeveer 30/ 45 minuten.
Daarnaast staat ze overdag buiten en 's nachts op stal.
Ik heb nu van subli bietenpulp gehaald en gewoon basisbrok. De hoeveelheden op de zakken zijn wel onwijs. Ben dus beetje huiverig wat ik kan geven zeker nu de arbeid lastig is ivm de slechte weersomstandigheden. Heel graag advies.
tamary schreef:Volwassen paard kan moeite hebben met de melkbestanddelen in de veulenbrok, vandaar waarschijnlijk de raad om naar merriebrok over te stappen. Er zit misschien iets minder in, maar als het lichter verteerbaar is, dan kan het wel eens net zoveel opleveren qua beschikbare energie.