Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kevje06

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:09

Ook hier één die zoveel talg afgeeft
Dacht dat het kwam omdat ze onder deken gekomen is

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:39

wist ik het maar waarom een paard zoveel talg op lichaam heeft.
mis een topic openen paarden met ontzettend veel talg op lichaam of zo waant hoort hier niet thuis denk ik ;)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 21:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 12:16

Welke muesli zou evt geschikt kunnen zijn voor mijn pony?

24/7 buiten op de weide, herfst en winter voordroog erbij(tot onbeperkt met koude)
rijd gemiddeld 3 tot 5 keer per week(zomers zeker 5x beweging), van longeren tot lange ritten van rond de 30 km
tegenwoordig redelijk snel dikkig
moeilijk in de spieren te komen, 'dieseltje qua opstarten'.

Heb hem eerder altijd van IR verdacht wegens heftig schuren, dikke kam, opgeblazen...toen ook graanloos gevoerd.
echter nu hij verhuisd is is het over, en dat terwijl hij altijd op gras staat én ik geef hem nu normale brok.

Ik wil liefste iets zonder haver.
goed voor de spieren

hij krijgt het alleen na arbeid.

dacht aan bv westernmuesli?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 13:39

Condition of inderdaad de western.
Voor spier opbouw.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:05

De condicion is helaas niet geschikt voor mijn 4-jarig bommetje. Ze is mega heet. Niet schrikkerig oid maar gewoon veeeelte veel energie! We gaan nu de vito proberen en longeren voor het rijden. Stel dat dit de oplossing is, dan vraag ik me af wat kan ik dan evt als extra's voor de spieren geven? Soepel is ze genoeg, maar het gaat mij meer voor de ondersteuning en opbouw van de spieren gezien haar leeftijd. Of is er een ander voer wat geschikt is voor haar?

Wat me trouwens wel opvalt nu ik de condicion voer aan 3 paarden, hun mest door de vogels uit gezocht wordt op zaadjes. Dit was bij andere mueslies (western, optiform en vito) niet het geval.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:11

Waarom heb je voor vito gekozen?

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:26

Om te kijken of ze met voer waar weinig suikers en zetmelen inzitten wat rustiger wordt. Mijn 1,5 jarige krijgt het voer ook dus nu kan ik het mooi testen.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:32

Okay
Ik geef het alleen aan probleem paarden
Vind ze er als ze hard werken er niet genoeg aan hebben

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 17:30

Als Vito niet voldoende energie zou leveren kun je altijd nog Lijn/Distel olie erbij geven.
Ik ken iemand die dit aan haar paard geeft wat volop meerijdt in de wedstrijden ( springen ) en dit gaat prima. Paard blijft mooi op gewicht en heeft energie voldoende.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:50

Hallo allemaal, ik meld me ook maar even in het Marstall topic. :)
In verband met zijn gevoelige longen heeft mijn Tinker vandaag voor het eerst de Marstall Sinfonie muesli geproefd. Hij vond het gelukkig erg lekker! Tot nu toe deed hij het prima op een paar handjes Pavo Nature's Best Muesli en Pavo Basic++. Ik heb sowieso nog van dit voer op voorraad, maar besef dat er in de Sinfonie best wel veel voedingsstoffen zitten. Nog even kijken hoe ik dat mettertijd ga voeren in verhouding tot elkaar dus..

Hoeveel geven jullie van de Marstall Sinfonie en voeren jullie nog brok of muesli van dit merk of van andere merken bij? Zijn er mensen die de 40-dagen kuur doen of geven jullie het iedere dag?
Ik ben erg benieuwd of mijn paard baat heeft bij dit voer in relatie tot zijn kortademigheid! De veearts heeft hem net vorige week weer goed verklaard, dus hopelijk kan ik hem hiermee blijven ondersteunen. Het ruikt in ieder geval wonderbaarlijk lekker! :Y)

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:51

Ik voer alweer bijna 1,5 jaar vito, met groot tevredenheid van mijn pony.
Heeft weinig suiker en zetmeel. En pony lief vind het lekker ook wel iets wat belangrijk is.
En ze blijft op een constant gewicht

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:42

Ik meld me ook bij dit topic aan!
Ik ben van plan mijn Shet -die op dit moment amper arbeidt verricht- de Faser Light te gaan aanschaffen.
Maar nu zag ik de Vito en leek deze mij ook interessant.
Wat is nou eigenlijk een groot verschil tussen die twee?
Ik was eerst van plan om de Force te kopen, maar aangezien hij de Force in een hap op heeft en hij dan het voer van andere gaat stelen (staat in een groeps stal waar 's avonds eventueel wordt bij gevoerd), maar hij geen luzerne oid lust leek dit mij de ideale oplossing!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:55

Vito is ontwikkeld voor paarden met een (stofwisseling -) ziekte.
Faser light is een heel ander voer.
Uitstekend geschikt voor shets die niet veel tot niets doen. Je kunt ook overwegen om wat force door de naturell te doen.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 15:47

Ik meld mij dan ook maR in dit topic.
Ik voer alleen in de winter, als ik vind dat mijn 14 jarige draver wat ieler wordt marstall cornmuesli bij. Is mij vorig jaar door marstall geadviseerd. Mijn IJslander krijgt spelt en wiesencobs, die mag niet afvallen en mag heel veel niet hebben vanwege zijnlijf. Dus op advies da spelt en wc. De draver vindt ik toch te heet worden van de Corn muesli, dus wil toch een ander voer zoeken, waar ze niet heet van wordt maar wel van bijkomt. Ze krijgen onbeperkt hooi. Maar daar trekt ze het in de winter niet mee.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:01

Je zou je draver dan marstall Havervrij kunnen geven i.p.v. Cornmuesli.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:38

Ik kreeg de tip om gerstvlokken te voeren om der op gewicht te houden. Ik heb de helft van der krachtvoer vervangen door gerstvlokken en daar zette ze mooi van aan. Merrie had na het afspenen van der veulen wel een behoorlijk jasje uitgetrokken.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:22

mirim schreef:
Vito is ontwikkeld voor paarden met een (stofwisseling -) ziekte.
Faser light is een heel ander voer.
Uitstekend geschikt voor shets die niet veel tot niets doen. Je kunt ook overwegen om wat force door de naturell te doen.

Dank je! :)
Ik denk dat het dan de Faser Light of marstall force door de Naturell, ik doe de Vito maar niet, want hij houdt niet van knoflook.
Een voordeel aan de Faser light is dat het een hogere concentratie aan vitamine- en mineralen heeft.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:10

mirim schreef:
Je zou je draver dan marstall Havervrij kunnen geven i.p.v. Cornmuesli.

Staat mijn draver ook op, in combinatie met de Force. Hier doet hij het super op. Moet er wel bij vermelden dat mijn draver niet het type is wat snel te mager is.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:46

Hebben er verder nog mensen met de Faser Light of Vito?

MarissaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:00

donna123 schreef:
Hebben er verder nog mensen met de Faser Light of Vito?

Mijn merrie met IR staat sinds een aantal weken op de vito in combinatie met force. Ze doet het er tot nu toe erg goed op en ze eet het goed.
Hiervoor stond ze op de senior plus met force.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 18:51

mijn cushing pony staat ook op de vito icm met force! toch de beste combinatie!
al krijgt hij wel een klein handje fiber force van cavalor erdoor!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 19:33

Dank voor de reacties!
Ik zit alleen een beetje met het puntje van de Vito dat mijn Shet sowieso al geen knoflook lust en dat hij een snelle eter is, maar ik niet de mogelijkheid heb om het in te weken, gezien ik bakjes klaar zet en iemand anders het aan hem voert.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:34

Ik voer de faser Light met de wiesencobs fasern erbij. Hoeft niet te weken en vertraagt het eten. Helpt zeker bij die schrokker van mij :))

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:43

Kunnen paarden die moeite hebben met hooi kauwen, de wiesen fasern wel goed kauwen ?