Hennepzaad voeren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:30

ellepel schreef:
Waar haal je die?

Ik zou ze gaan verdelen als ik antwoord krijg. Eerst even de zaadcombinatie van hennep en nog paar ontstekingswerende zaden en kruiden testen op mijn excemers.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:44

Een kleine twee weken geleden heb ik de dosering voor mijn merrie een heel klein beetje opgeschroefd en ze heeft nog nooit zo'n kale staart gehad als nu := Één en al wond.

Hoe is het met de andere paardjes hier?

Anoniem

Re: Hennepzaad voeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:46

Ik ben sinds enkele dagen gestopt.
Eens zien of z’n bijt (?) plekjes weggaan en ie weer iets minder Kijkerig wordt.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:23

Ik stop even. Even kijken of de jeuk hiervan komt. Als de jeuk stopt (wat ik hoop, anders moet jk zoeken wat probleem is) dan stop ik gewoon helemaal. Blijft weinig van de staart over, maar is ook aardig rood en schilferig. :=

Oké, het is niet dat hij een dunne staart heeft.. Sterker nog, moet eigenlijk een dikke pluk eruit knippen wegens het gewicht.. Maar dan wel de 'binnenkant' waar het niet opvalt.. Niet domweg de buitenkant zoals nu. Dat is lelijk. Zeker met zo'n mislukte poedel kapsel. :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:27

Is bij mij precies het zelfde, alleen dan nattige wondjes. Zal het type wel zijn, mijn pony is een Aardetype en Aardepaarden krijgen nattige wondjes met korsten. Waar Houtpaarden schilferige wondjes krijgen en bij Waterpaarden de locatie van de plekjes meer zal wisselen.

Ben er nog niet zo lang achter dat het type zo'n invloed heeft. Mijn ruin is een gemengd Hout/Vuurtype. Nu ik weet dat Vuur- en Metaalpaarden niet of nauwelijks bevattelijk zijn voor zomereczeem snap ik ook dat hij er geen last van heeft en mijn merrie wel, bij het zelfde management en voer.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:48

Koper schreef:
Is bij mij precies het zelfde, alleen dan nattige wondjes. Zal het type wel zijn, mijn pony is een Aardetype en Aardepaarden krijgen nattige wondjes met korsten. Waar Houtpaarden schilferige wondjes krijgen en bij Waterpaarden de locatie van de plekjes meer zal wisselen.

Ben er nog niet zo lang achter dat het type zo'n invloed heeft. Mijn ruin is een gemengd Hout/Vuurtype. Nu ik weet dat Vuur- en Metaalpaarden niet of nauwelijks bevattelijk zijn voor zomereczeem snap ik ook dat hij er geen last van heeft en mijn merrie wel, bij het zelfde management en voer.

Even in het kort opgezocht, maar als ik het zo lees lijkt hij eerder een combo van alles. Er staan bij alle elementen dingen in wat hij heeft en dingen in wat hij absoluut niet heeft of is. :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:55

Wat apart, kan het mij nauwelijks voorstellen :D Maar ik ken jouw paard dan ook niet.

Waar/wat had je opgezocht/gevonden?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:57

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:59

Ik heb de mijne op een dosering van 50gram per dag op 3 voerbeurten maar paard staat overdag onder een vliegendeken op de wei en snachts zonder op stal. Ik het begin wat last van kijkerig zijn maar of ik ben er inmiddels aangewend en kan er mee overweg of het is minder geworden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:45

Ik heb vandaag bij een diervoederzaak hennep gekocht. Vier kilo voor €10,90

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:17

Koper schreef:
Een kleine twee weken geleden heb ik de dosering voor mijn merrie een heel klein beetje opgeschroefd en ze heeft nog nooit zo'n kale staart gehad als nu := Één en al wond.

Hoe is het met de andere paardjes hier?

Hier ook zere staart,maar komt bij appie niet van de hennep.maar van het gras wat nog op het land staat.
Het ziet er uit als hooi,lang uitgebloeid en dor.
maar ik weet niet wat er in zit,maar ze zijn moddervet allemaal.
En daar krijgt hij staartjeuk van.
Zet ze echt al op minimaal stripbegrazing,maar moet dat nog maar meer gaan beperken :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:16

Zit nu toch ook juist ontzettend veel suiker in het gras dacht ik?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:31

Ja, veel suiker en weinig eiwit.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:52

Hmm, geen idee of dat hier ook zo is (beregend), maar zaterdag was de laatste keer dat ik de hennep gaf en gister en vandaag een mooie stijle staart en geen mislukte poedel kapsel. Dus er zit hoop in bij mij dat het niet de suikers (of iets anders) zijn, maar echt de hennep. Ook kwa suikers lijkt het mij Niet geheel het probleem, want dan had ik dat ook aan zijn spieren e.d moeten merken.
Dus er zit hoop in dat het door de hennep komt. Want dan stop ik daar mee. Hoef geen kaal paard dat vergaat van de jeuk.. :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:55

Ja moeilijk,want het was al uitgebloeid bij ons...het was eigenlijk dan al aan het afsterven
ze staan op 1e snee zeg maar,paarden komen bij ons altijd pas laat op het gras
En in principe zou lang uitgebloeid gras toch lager in suikers zitten omdat het niet meer groeit.
Maar ik gok ook dat er op een of andere manier dus wel veel suiker in zit.
Moet haast wel, want ze krijgen niks anders :j

Puppy,hier wel de gewone eczeeroblemen mog,maar zie pony minder rollen tegen de jeuk

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:49

Ik meld me ook :-)

Sinds twee maanden voor ik hennepzaad aan mijn ruin. Hij heeft helaas op de vorige stal ernstig jeuk ontwikkeld, schuurde zich aan alles open. Ging bijna liggen om te schuren. Grote wonden in zijn manenkam en staart.

Na verhuizing wilde ik voorkomen dat hij weer zou gaan schuren en ben ik hennepzaad gaan voeren. Opgebouwd tot nu 50 gram.
Twee weken geleden begon hij extreem heftig te schuren, zijn nek is nu kaal maar geen wonden in zijn manenkam. Ik heb doorgezet, hij heeft niet meer geschuurd aan zijn manenkam en hals en ook zijn staart in vrij van wonden

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:12

Dat lees je dus wel vaker, dat er eerst een opstoot komt, dat je daaroverheen moet gaan en dat het dan stopt. Hoe lang heeft die periode bij jullie geduurd?
Ik heb mijn hennepzaad liggen om te starten als mijn bye bye itch opgebruikt is (nog een halve emmer)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:48

Hier werd echt tot bloedens toe geschuurd. Heb mn eczeemdeken nog nooit zo vol met gaten en scheuren gehad als nu. Ik ben na een week van deze jeuk gestopt en nu 3/4 weken verder is de jeuk nog niet 100% over.
Dus ik weet niet of ik er opnieuw mee start. Maar als ik we start, dan in november pas.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:57

Heeft ongeveer 1,5 week geduurd. Eerst echt heftig schuren, staart, manen, hals, buik. Elke dag open wonden. Dacht dat ik gek werd. Sinds een paar dagen is zijn huid mooi rustig, hij loopt de stal in zonder deze compleet omver te schuren en als hij schuurt is het heel licht en rustig. Zijn plumeau aan zijn staart is verdwenen :-) Ik snap dat ze jeuk hebben met al die steekbeesten.

Mijn merrie krijgt het voor haar algehele gestel, veel medicatie gehad, slechte kwaliteit van haar hoeven, altijd wondjes. Ik ben benieuwd wat het gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 00:12

Ik ben denk ik een maand geleden begonnen met hennepzaad om dat als extra eiwitbron aan te bieden. We gingen probleemloos tot 40 gram en toen begon mijn paard ineens (voor het eerst in zijn leven) aan zijn staart te schuren en had ook meer jeuk aan zijn borst. Ik dacht eerst dat dat gewoon aan het fructaan lag, maar toen ik uiteindelijk na een weekje terugging na 30 gram verdween de staartjeuk weer terwijl hij nog net zoveel gras en dus fructaan binnenkreeg (zelfde weiland, net zo droog). Nu blijven we dus even op 30gram, maar als we hoger zouden kunnen dan zou dat mooi zijn ivm de extra eiwitten.

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 13:48

Carl123 schreef:
ellepel schreef:
Waar haal je die?

Ik zou ze gaan verdelen als ik antwoord krijg. Eerst even de zaadcombinatie van hennep en nog paar ontstekingswerende zaden en kruiden testen op mijn excemers.

Blijkbaar is bio-ron ook weer op de hennep-hype gesprongen, maar jeetje wat een absurde prijs vraagt hij, ik betaal minder voor 25 kg pure henneps cubs dan wat hij vraagt voor 1,2 kg, dit is echt hallucinant!
https://purehorse.nl/product/bio-hennep-bites/
Begrijp niet dat het wettelijk toegelaten is om zulke woekerprijzen te vragen!

Wat is jullie ervaring met hennep cubs ipv vers gemalen? Er zit namelijk iets minder olie in dan bij dezelfde hoeveelheid zaden, wellicht is dit het overschot/restproduct na het winnen van hennep olie. Ik vraag me dus af wat beste is om aan paarden te geven.
Ik las dat hennepzaad helpt bij detoxificatie van lever en darmen.
Dat zou de reden kunnen zijn dat paarden in begin een hevige opstoot krijgen van jeuk en huid-problemen, omdat het vuil eerst naar buiten wordt gewerkt. Wellicht moet je daarom voorzichtig en heel langzaam opbouwen!
http://www.detoxacademy.nl/hennepzaad-m ... etox-kuur/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:39

Ik geef de hennep bites. Hij is enorm gaan verharen en gaat ietwat schuren als ik teveel geef.
Ik heb (nog) geen hennepzaad gevoerd dus ik heb geen vergelijking.

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 14:51

Tarico schreef:
Ik geef de hennep bites. Hij is enorm gaan verharen en gaat ietwat schuren als ik teveel geef.
Ik heb (nog) geen hennepzaad gevoerd dus ik heb geen vergelijking.

Bedankt, dan is eventueel de bites ook effectief. Betaal jij ook zoveel als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:02

Ja, ik heb ze bij de webwinkel van Bio-Ron gekocht :)

Carl123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:17

Tarico schreef:
Ja, ik heb ze bij de webwinkel van Bio-Ron gekocht :)

De prijs is meer dan 10x zo duur als ik betaal :oo