Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ElCid schreef:Gisteren kreeg ik aan appje van Venhorst dat de webshop na 10 augustus 20.00 u gesloten zal zijn omdat de voorraad dus op is..........er wordt onderhandeld met landen als Nrd. Duitsland, Polen, etc. om nog hooi in te kopen.
Ook als het nu gaat regenen zal het enige tijd duren voor het gras weer hoog genoeg is/ is bijgekomen van de droogte om te maaien en daarbij groeit gras va. augustus minder hard. Daarbij neemt kurkdroge grond slecht water op dus nog een snee hooi is zeer twijfelachtig. We spraken gisteren een boer hier vlakbij die er niet in geloofde dat er nog een volgende snee zou kunnen komen. Gelukkig hebben wij daar gisteren nog 150 grote balen van 12 ha. kunnen halen, prima hooi voor 3,25 per baal.......Daarbij hebben we nog een kleine 300 baaltjes van eigen land en nog 4 grote balen van Venhorst liggen.
Wij hadden ook nog gehoopt op een 2e snee van eigen land maar de kans wordt steeds kleiner. Niet alleen door de huidige situatie maar ook omdat de nachten koeler worden en vochtiger en de kans op goed droog hooi dus steeds kleine wordt.
De bovengenoemde boer had nog wel 59 baaltjes van vorig jaar liggen..........voor de liefhebber mogen die voor een klein prijsje weg maar het is geen topkwaliteit.
Ook in Frankrijk is het droog maar op zich is Frans hooi prima, afhankelijk van waar het vandaan komt.
Puchje schreef:Ik bestel altijd de grote pakken. Ik heb niet perse de bundels nodig, en de grote pakken zijn iets goedkoper. De bundels heb ik wel een keer los gehad, omdat ik nét te weinig hooi had. Het viel me op dat de baaltjes super strak geperst zijn en dus veel zwaarder dan 'normale' kleine baaltjes hooi.