Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:39

Mocht je graanloos willen, red fibre van d'hooge heeft ook de eigenschappen van de Gastro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:56

Voer nu ook graanloos maar nadeel is dat ie wat mat blijft.
Dat voer zal ik ook eens bekijken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:28

Dank voor de tip. Maar heb in 5 jaar nu eindelijk iets gevonden waar hij t goed op doet, daar wijk ik dan liever niet meer vanaf. Heb al zoveel geprobeerd... Ben echt blij dat ik eindelijk gewoon brok kan geven en niet nog 3 soorten supplementen eraan hoef toe te voegen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:24

Hier ook een maand gebruiker Gastro+. Pony heeft meer energie, houdt het werk beter vol en is minder snel afgeleid. Ik geef daarnaast nog magnesium. Ik meng de Gastro met optiform van Havens.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:26

Precies dat matte was bij mijn paard bij graanloos ook het geval. Voer met granen werd hij gek van maar dit voer gaat goed. Naast de speedibeet krijgt mijn paard nog 2 schepjes magnesium per dag maar verder zijn ook alle supplementen niet meer nodig.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 10:50

Ik ben nog steeds tevreden gebruiker, combineer het inmiddels wel met een muesli omdat die van mij ook naast gevoelig op de maag ook gevoelig is op een overmaat aan eiwit. Hij zit goed in de bespiering en heeft energie voor tien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:00

henshem schreef:
Precies dat matte was bij mijn paard bij graanloos ook het geval. Voer met granen werd hij gek van maar dit voer gaat goed. Naast de speedibeet krijgt mijn paard nog 2 schepjes magnesium per dag maar verder zijn ook alle supplementen niet meer nodig.

hij heeft snel zijn pijpje leeg...even lekker crossen ofzo, zit er nauwelijks in..

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:57

Ons paard blijft ook rustig maar gestaag vooruitgaan. Elke week wat meer kracht en energie. Sinds een paar weken krijgt hij ook Gastro Reset van Floris Pharma, dat heeft duidelijk verschil gemaakt. Hij was bijna meteen minder gevoelig bij het aansingelen en losser in de beweging. Het vult elkaar prima aan.
Sinds gisteren is er ook een mengsel van natuurlijke vitamine E en selenium aan toegevoegd om de spieren te ondersteunen. Ben erg benieuwd naar het effect.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:17

Waar heb je dat van Floris pharma gekocht?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:55

Anoniem schreef:
henshem schreef:

hij heeft snel zijn pijpje leeg...even lekker crossen ofzo, zit er nauwelijks in..

Heel herkenbaar, was bij mijn paard ook zo. Nu doet hij er soms nog een schepje bovenop, het is wel fijn dat dat extraatje er nu in zit.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:59

Hier is hun website, je kan het beste even contact met hen opnemen. Ze stemmen het vaak op het individuele paard af. Ik ken hem van stal dus dat liep anders.
http://www.florispharma.nl/

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:45

Ik maak wat ik nog heb aan gastro op en dan stop ik ermee.
Graanloos werkt hier beter voor gevoelige darmen..

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:47

Graanloos en met dezelfde werking is red fibre van d'Hooge. Erg fijn spul voor m'n ruin die van de Gastro juist aan de schijt raakt. Merrie doet t juist erg goed op de Gastro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:19

het blijft toch altijd een zoektocht he.
ik ben erg voor t principe graanloos maar dan moet er voor de mijne ook nog wel genoeg eiwit en energie inzitten..

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:41

wwillemijn schreef:
Waar heb je dat van Floris pharma gekocht?

Ik heb even nagevraagd want wij zaten in een soort testgroep dus geen reguliere lijn.
Ze ontwikkelen regelmatig nieuwe producten. Binnen enkele weken komt het in de verkoop en de verkoopprijs is 45,00 euro voor 3 kilo.
Voor rechtstreekse informatie kan je dit e-mailadres gebruiken: info@florispharma.com

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 14:50

Ik kon het al niet vinden inderdaad! Dank je! Hoeveel moet je er van voeren per dag?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:30

's morgens en 's avonds een klein maatbekertje, gewicht weet ik zo niet. Zal eens kijken hoe lang ik het nu al voer en hoe veel er nog in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:43

rensju schreef:
Ik maak wat ik nog heb aan gastro op en dan stop ik ermee.
Graanloos werkt hier beter voor gevoelige darmen..

Wat bevalt jou er niet aan??

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:24

Wij hebben de Gastro nu zo een 4 maanden en ik geloof dat het wel bevalt. Bij ons krijgt alleen de jonge ruin het die veel maagproblemen heeft gehad.

Hij was na castratie wat mager en had elders op kuil/voordroog en granen gestaan.

Bij ons kwam hij op onbeperkt hooi. Gekeken naar de andere 3 is dat een wereld van verschil. Zij hadden erg veel problemen op kuil/voordroog en die zijn als sneeuw voor de zon verdwenen op hooi.

De jonge ruin doet het echt goed, maar kan niet 100% zeggen of het bij hem ook door het hooi komt of de gastro+.

Enige wat ik mis is dat hij nog achterblijft in bespiering, maar hij komt wel van ver. Vanwege zijn gevoeligheid voorheen dur ik geen lucerne bij te voeren. Ook doet onze merrie het daar slecht op, dus heeft dat nooit mijn voorkeur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:37

Ik ga deze week een zak kopen en proberen.
Door de probiotica die ik nu 10 dagen voer komt er al meer model in mijn pony.
Hij loopt 4 à 5 keer per week. Dus hij mag wel íets binnen krijgen voor wqat power.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 00:25

Die van ons lopen ook en hebben meer dan genoeg energie. Ze staan nu 12 tot 14uur buiten met hooi en hebben op stal hooi. De jonge ruin krijgt dus door maagproblemen gastro+ en doet het goed. De merrie van 23 en ruintjes van 18 krijgen alleen een handje fiber force voor het idee. Ze bartsen van de energie, zien er super uit, zijn soepel etc etc.

Mensen geven eerder teveel wat belastend is, dan te weinig. De basis is en blijft goed en genoeg ruwvoer. Beste is dat je een analyse hebt en 2x pj zeker bloed laat afnemen. Alleen dan weet je of ze iets tekort komen.
De rest doe je vaak op uiterlijk en prestatie. Maar hoe meer je gaat bijgeven of wisselt, hoe slechter vaak de resultaten.
Als de basis niet goed is, blijven mensen compenseren wat ook niet werkt.

Ik gaf bijv GB bij toen ze nog op kuil stonden het deed helemaal niks. Nu is het niet nodig. Mijn ir ruin zijn harde manenkam is verdwenen, gevoelige hoeven zijn verleden tijd etc.

Omdat de jonge ruin veel heeft gekregen voor zijn ernstige maagproblemen toen we hem net hadden, ben ik blij dat er nu rust is en wil ik nog niet stoppen. Wel denk ik dat hij straks ook zonder de Gastro+ kan.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 06:57

Bij mijn paard was niets in zijn bloed te zien maar alleen op onbeperkt hooi en gras redt hij het echt niet. Het volgen van dat advies een aantal jaar terug, betekende een broodmager paard. Er gelden wat mij betreft dus geen algemene regels maar je moet naar het individuele geval kijken en dat kan soms best een speurtocht/uitdaging zijn.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 09:49

henshem schreef:
Bij mijn paard was niets in zijn bloed te zien maar alleen op onbeperkt hooi en gras redt hij het echt niet. Het volgen van dat advies een aantal jaar terug, betekende een broodmager paard. Er gelden wat mij betreft dus geen algemene regels maar je moet naar het individuele geval kijken en dat kan soms best een speurtocht/uitdaging zijn.

En zo is het maar net!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 10:32

Ja dat is zo je moet gewoon echt naar je paard kijken!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 12:03

henshem schreef:

In mijn ervaring duurt het ook erg lang voor tekorten bij het paard te zien zijn of te meten in het bloed.

Onze merrie was 20, broodmager en verwaarloosd toen we haar terug kochten. Er kwam niks uit bloedonderzoek, maar er was van alles wel mis.

Daarop wel het voer beter bekeken. Dus ruwvoer met analyse, wei met bodem analyse etc. Dan weet je wel wat je voert en het lichaam, niet onnodig belast.

Het is toevallig een merrie met enorm veel energie en drive van nature, dus die stopt nooit met lopen.

OP het oog knapte ze best snel op, maar ze werd bijv niet duidelijk hengstig. Voor haar doen was ze ook best tam en dof in uitstraling, maar wij dachten dat het de leeftijd en verwaarlozing was en waren blij met elke vooruitgang.

Ze heeft daarna ruim 2jr op kuil gestaan en we hadden continu problemen. We compenseerden en gaven van alles bij on het recht te trekken. Vooral omdat 1 ruin ook ir is. We waren tevreden met elke vooruitgang, ze is altijd vol energie, dus de rest was in onze ogen leeftijd en die nare periode nog steeds.

Maar nu staan ze noodgedwongen al maanden op hooi en ze doen het echt super. De merrie is nu 23 en gaat eigenlijk alleen maar vooruit, ondanks de hoge leeftijd.
Uit haar bloed komen nog steeds geen tekorten, maar we weten wel wat we geven. Daarom wil ik altijd 1 van beiden of allebei geanalyseerd zien.
De ruintjes hadden magnesium tekort en dat geven we wel al jaren bij nu.

Het is een combinatie van dingen. Paarden met een slechte darmflora nemen echt niet alles goed op. Veel structuur en vezels is belangrijk en daarna zorgen dat ze van alles voldoende binnen krijgen. Als de darmflora niet goed is, en je gaat van alles bijvoeren, is vaak het einde zoek. Een paard is lusteloos en dan gaan mensen bijvoeren. Paard heeft het al moeilijk en krijgt het nog moeilijker om alles te verwerken.
Als een paard niet goed functioneert op gras en hooi is er vaak toch iets niet goed, mits je echt kwaliteit voert en genoeg.

En als een paard zoveel energie nodig heeft en gebruikt dat dit niet voldoende is, zou je heel zorgvuldig moeten bijvoeren, om de darmen niet weer in de war te schoppen. 's ochtends een schep haver laten geven door stal, terwijl je 's avonds pas gaat rijden heeft weinig nut in feite.