Pavo nieuw voer SpeediBeet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:22

Ik wilde het proberen, omdat ik er in eerste instantie een mogelijkheid tot basis voor slobber in zag.
Makkelijk snel klaar.

Maar ik twijfel of dit wel goed/handig is.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:36

Darkchristel: wat zou er niet goed aan zijn?
Vind het zelf wel een handig product, het is supersnel klaar vergeleken de gewone bietenpulp. Die vergeet ik regelmatig klaar te maken :o.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:40

bietenpulp moet je eigelijk alleen voeren aan paarden die moeilijk op gewicht te houden zijn.En zeker niet aan te dikke paarden en pony's

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:45

ik ben ook uitgekozen als tester :). Weet alleen niet met welke pony, want had ze alle 4 opgegeven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:53

Ik ga het toch maar niet voeren.

Het leek me dus als slobber makkelijk,als extra of bv voor mengen supplementen(moeilijke eter).
Maar denk dat het voor mijn pony dan dus toch teveel is,hijis niet dun.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:09

Het ligt natuurlijk wel aan de hoeveelheid. Voor wat supplementen zou je met 50 g droog materiaal (en dus 250 ml water erbij) al meer dan genoeg hebben. Daar wordt 'ie echt niet dikker van vermoed ik...

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 20:55

Mijn (te dikke) shetlander krijgt ook 2x daags een beetje. Dan hebben ze minder trek in hooi schijnt, dus ik wilde dat wel even proberen. Meet haar elke week, dus dan zou ik binnenkort wel iets moeten merken :D

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:23

Ik ben ook uitgekozen als tester, ben benieuwd. Heb de waardebon nog niet binnen iig :)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:29

Wel apart allerlei testers terwijl het spul al te koop is.

Kingloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:34

Ja zoals er al eerder is gezegd is het de bedoeling dat onze ervaringen worden gedeeld. Dus in een campagne oid. :)

Het is inderdaad wel een beetje apart dat er gezocht wordt naar testers als het voer al op de markt is ipv andersom maar ach..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:43

Kingloveyou schreef:
Ja zoals er al eerder is gezegd is het de bedoeling dat onze ervaringen worden gedeeld. Dus in een campagne oid. :)

Het is inderdaad wel een beetje apart dat er gezocht wordt naar testers als het voer al op de markt is ipv andersom maar ach..

Dat voer hoeft helemaal niet getest te worden in amerika en engeland voeren ze het al 50 jaar. Alleen niet de snel oplosbare vorm maar het product is hetzelfde. Misschien tegenwoordig wat minder melasse. Daar werden paarden vroeger niet ziek van..... Nu wel.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:54

Kingloveyou schreef:

Het ligt er inderdaad maar net aan wat het marketing-doeleinde is. Je op een juiste manier in de markt weten te positioneren is best een kunst overigens. Ik denk dat Pavo daar best bedreven in is ook :j

Mijn merrie vindt de Speedibeet erg lekker. In het verleden voerden we ook al bietenpulp, maar dit is toch praktischer. Ik ben blij dat ik een zak heb aangeschaft.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:58

Hilli schreef:
Kingloveyou schreef:

Het ligt er inderdaad maar net aan wat het marketing-doeleinde is. Je op een juiste manier in de markt weten te positioneren is best een kunst overigens. Ik denk dat Pavo daar best bedreven in is ook :j

Dat vind ik dus ernstig tegen vallen. Wat nu met de speedibeet gebeurt is ook gebeurd met de Care4life. Een nieuw voer op de markt brengen, een hoop poeha met zoeken naar testers maar de levering van het nieuwe voer schiet zo tekort dat de leveranciers zich 1000x moeten verontschuldigen omdat ze het nieuwe voer nog niet binnen hebben ondanks de beloftes die Pavo hun doet. Voor mij houdt dit in dat ik het uiteindelijk vergeet, als ik een aantal weken achter elkaar vraag bij mijn leverancier en ik krijg het standaard antwoord......excuses maar Pavo heeft nog steeds niet geleverd dan houdt het vragen een keer op, ook om de leverancier niet steeds maar in het ongemak te brengen.

Waarom het voer niet wat later op de markt brengen maar dan de levering op orde hebben ? Ik kan het in ieder geval niet meer serieus nemen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:02

Ik heb beide producten vanaf het begin gekocht bij mijn voerboer en de C4L was gewoon leverbaar vanaf het begin en bij de levering van de Speedibeet heb ik een reservering gedaan, waarbij ik op de hoogte gebracht werd van de vertraging in de levering.

Ik heb het daarom heel anders ervaren dan jij, Bassenqua. Ik zou echter ook wel hetzelfde gevoel hebben in jouw plaats.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:13

Het lijkt ook wel per regio te verschillen Hilli, ene regio krijgt het probleemloos en de andere regio lijkt te worden vergeten. Was met de Care4Life ook al zo helaas.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:14

Ik weet niet wat jouw voerleverancier is Bassenqua?
De Welkoop/Boerenbond heeft het nl al lang geleverd gekregen, net als alle andere vaste Pavo dealers, alleen heeft de directie daar een eigen plan mbt uitleveren van nieuw voer.
Datzelfde gold ook voor de Care4Life, het magazijn van Welkoop stond al vol, maar de individuele vestigingen kregen het pas veel later.

Zoals ik de test actie van nu lees, is het mn bedoeld door Pavo om naamsbekendheid te krijgen en een hoop gebruikersreacties.
Marketing dus, want het is al een bestaand product, ook deze snelle variant. Pavo maakt dit niet zelf, maar importeert en verpakt het in eigen zakken.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:16

Ik woon inderdaad in een anders deel van Nederland :j En wellicht maakt het ook uit of je je voer koopt bij een keten waarbij de inkoop centraal geregeld is en er dus een schakel tussen de dealer en Pavo zit, of een zelfstandige voerboer die rechtstreeks contact heeft met Pavo. Precies wat Marije al aangeeft dus.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:24

Mijn leverancier is Pavo dealer, heeft alle soorten verder liggen.

Vorige week is Pavo vertegenwoordiger ook weer bij hun geweest, beloofd dat het er donderdag zou zijn, zaterdag stond ik daar ( weer ) maar nee hoor.....nog steeds niet geleverd

Lees in dit topic toch ook regelmatig dat niet alle welkoop filialen goed worden voorzien.

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:13

De zakken SpeediBeet van 15kg zijn gewoon sinds de introductie op voorraad in de fabriek en dus al weken leverbaar. De emmers met proefverpakkingen waren wegens groter dan verwachte populariteit tijdelijk op. Er zijn onmiddellijk extra emmers geproduceerd maar daar gaat tijd overheen omdat de emmer speciaal voor Pavo wordt gemaakt.

Daarnaast zijn er dealers die de introductiepakketten niet hebben besteld en die krijgen de emmers dan inderdaad helemaal niet (wel de 15kg zakken). Alle dealers zijn hierover geïnformeerd en hebben de kans gekregen om te bestellen. Wat betreft verkrijgbaarheid voor de klant zijn wij altijd afhankelijk van óf, hoeveel en wanneer een winkel bestelt.

Welkoop/BoerenBondwinkels zijn afhankelijk van hun hoofdkantoor. Pavo heeft daar een aantal weken terug de emmers + 15kg zakken afgeleverd, maar deze worden pas vanaf 1 december naar de winkels doorgeleverd (al hebben blijkbaar sommige filialen wel al wat liggen).

Wat betreft de test, zoals al is aangegeven gaat het ons om gebruikerservaringen. Dus voor mensen die SpeediBeet gebruiken in plaats van gewone bietenpulp of zelfs nog nooit bietenpulp hebben gevoerd. Natuurlijk is het product op zichzelf allang getest in oa Engeland maar gezien de grote vraag naar gebruikers ervaringen willen wij hier door middel van deze oproep zo snel mogelijk gehoor aan kunnen geven. Deze ervaringen willen wij dan natuurlijk ook kunnen gebruiken voor niet-bokt gebruikers. Vandaar een oproep.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:45

Dan snap ik niet waarom er beloftes gedaan worden wat leveringen betreft en die niet na gekomen worden. ;) De vertegenwoordiger is notabene vorige week geweest en er zou geleverd worden dezelfde week (afgelopen Donderdag) maar tot afgelopen Zaterdag nog niet gebeurd en ik praat niet over de emmers alhoewel die ook besteld waren door mijn leverancier.

Deze discussie heb ik ook al gehad met de Care4Life, reageren jullie ook op een topic ter verdediging maar uiteindelijk werden de beloftes niet na gekomen en heb ik het er bij laten zitten. Ik blijf natuurlijk niet aan de gang, kom afspraken na, kun je dat niet maak dan ook geen afspraken.

Wordt hier een beetje moe van, in hetzelfde cirkeltje rond blijven draaien maar het blijft bij woorden.

Pavo_GT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:53

Mijn post was niet ter verdediging, maar ter informatie/verklaring.
Individuele situaties kunnen zich helaas altijd voordoen al proberen we dat natuurlijk te voorkomen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:50

Hier was het er ook gewoon vrij vlot.

En ik moet zeggen dat ik echt wel enorm tevreden ben. Nu ik weet dat het eigenlijk 1 op 4 is en niet 1 op 5 is het mooi spul en eet me paard het ook echt wel.

Wel echt een nadeel vind ik de zak. Ik zit nu met een enorme ton in me auto. Ik doe met zo'n zak zo'n 1,5/2 maanden. Kleinere verpakking zou toch wel iets handiger zijn. Zeker omdat ik bang ben dat het straks evengoed misschien nog bederft door het vocht.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:55

Ik deelde toen ik nog ergens anders stond dit soort producten (bietenpulp, slobber) met een vriendinnetje, zodat we sneller een zak leeg konden maken. Misschien is dat voor jou ook een optie?

Ik heb de zak thuis staan en maak de bietenpulp thuis aan. Als dat niet zou kunnen, om welke reden dan ook, dan zou ik een kleine voorraad in mijn auto bewaren en de rest gewoon thuis waar het inderdaad droger is dan in de auto. Overigens doe ik denk ik ook 2 mnd met een zak.

Ik vind het wel gek dat de verhouding 1:4 voor jou de beste is. Ik gebruik letterlijk de 1:5 verhouding en dan is er mooi gezwollen, maar niet zeiknatte pulp (of hoe zeg je dat) wat ik kan voeren. Wel staat het langer dan 10 minuten voor ik het voer, omdat ik het vanuit huis meeneem en mijn reistijd langer is dan die voorgeschreven 10 minuten inweektijd.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:59

Ik gebruik ook de verhouding 1:4 en dan is het perfect. Bij mij staat het minimaal een uur in de week. Ik vind als ik het 1:5 doe, dat het dan echt te nat wordt en weigert die van mij het te eten

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:02

Op stal is voer inclusief. Dus veel voeren niks extra's. Mijn paard is 1 van de 2 paarden op stal die geen biks krijgt. Ze krijgt tijdens d'r normale maal lucerne en wat muesli en van mij dus 1x na het rijden speedibeet met vitamine.

Bij 1 op 5 bleef het echt vrij nat. 1 op 4 is het nat maar staat er geen water meer op. Ik laat het ongeveer een 1,5 uur staan. Zet het voor het rijden klaar en voer het er na.
Misschien is het verschil dat ik koud water gebruik?

Als ik het natter voer gaat ze er zo raar mee lopen smakken. Nu eet ze het wel echt goed. Wel met tussenpozen. Dus beetje eten, even naar d'r hooinet, weer beetje eten enz.