Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
iana schreef:De Herbs isde grasbrok die ik bedoel. Ben benieuwd hoe je het gaat vinden...ik geef ze 2x een goeie 300gr en 200gr van de kruidenmuësli, Natural base.
Ik vraag me wel af of mijn maten zo goed zijn?
Er wordt aangeraden van 80% brok te geven en 20% muesli.
De brok is wel stevig samengeperst, zo heb ik eens gehoord dat 1kg brok gelijk is aan 10kg hooi??? Klopt dit?
Wie kan mij raad geven?
Jotoma schreef:Ik kon helaas geen proefverpakking in Zuidwolde ophalen, dus ik moest wel bestellen.
Heb nog even naar Equifit gekeken, is dit vergelijkbaar met HH? Ik zie namelijk nog wel granen er in terug komen, ook dat is toch niet heel erg 'goed'?
Taniya schreef:Jotoma schreef:Ik kon helaas geen proefverpakking in Zuidwolde ophalen, dus ik moest wel bestellen.
Heb nog even naar Equifit gekeken, is dit vergelijkbaar met HH? Ik zie namelijk nog wel granen er in terug komen, ook dat is toch niet heel erg 'goed'?
Equifyt heeft wel proefverpakkingen en kan je dus proberen als je dat wil.
Nee en is niet vergelijkbaar met de HH behalve dan b.v. de Herbs dit is een gras kruiden brok met de natuurlijke vitamines zonder toevoegingen.
Wat de granen in de muesli betreft, mijn paard krijgt het al 17 jaar en ook al mijn andere paarden.
In granen zit zetmeel wat omgezet wordt in glucose en wat de spieren voedt.
Natuurlijk is alles wat je te veel geeft niet goed. Paarden vergelijken met vroeger gaat niet meer op de natuur voor paarden is er al honderden jaren niet meer, de paarden worden op een andere manier gehouden en voeden zich ook anders hoewel ruwvoeder het hoofdvoeder is voor paarden dat blijft.Als je muesli geeft kijk dan goed naar de zuiverheid ervan en let erop dat er geen toevoegingen van b.v. melasse of conserveringsmiddelen in zitten. De zuivere mueslie's hoef je ook niet veel van te geven maar je geeft dan wel alle vit./min enz.
Wil je meer weten PB mij maar en ik ben a.s. zondag op de manege in zuidwolde dus als je een proefverpakking wil neem ik het voor je mee.
Gr Gonnie
Jotoma schreef:Klopt Equilibre, daarom wacht ik mijn proefverpakking even af
Jotoma schreef:Ik heb op dinsdag een proefverpakking besteld en gelijk het geld overgemaakt, tot op heden niets gehoord. Iemand een idee hoe lang dat ongeveer duurt? Vind het trouwens wel wat afzetterij.. voor 8 kilo proefverpakking betaal je incl verzendkosten 13 euro... voor 16 euro heb je 23 kilo..
Maargoed!
Taniya schreef:Jotoma schreef:Ik kon helaas geen proefverpakking in Zuidwolde ophalen, dus ik moest wel bestellen.
Equifyt heeft wel proefverpakkingen en kan je dus proberen als je dat wil.
Nee en is niet vergelijkbaar met de HH behalve dan b.v. de Herbs dit is een gras kruiden brok met de natuurlijke vitamines zonder toevoegingen.
Wat de granen in de muesli betreft, mijn paard krijgt het al 17 jaar en ook al mijn andere paarden.
In granen zit zetmeel wat omgezet wordt in glucose en wat de spieren voedt.
Natuurlijk is alles wat je te veel geeft niet goed. Paarden vergelijken met vroeger gaat niet meer op de natuur voor paarden is er al honderden jaren niet meer, de paarden worden op een andere manier gehouden en voeden zich ook anders hoewel ruwvoeder het hoofdvoeder is voor paarden dat blijft.Als je muesli geeft kijk dan goed naar de zuiverheid ervan en let erop dat er geen toevoegingen van b.v. melasse of conserveringsmiddelen in zitten. De zuivere mueslie's hoef je ook niet veel van te geven maar je geeft dan wel alle vit./min enz.
Wil je meer weten PB mij maar en ik ben a.s. zondag op de manege in zuidwolde dus als je een proefverpakking wil neem ik het voor je mee.
Gr Gonnie
Taniya schreef:Fructaan 3,1%
madamX schreef:Taniya schreef:Fructaan 3,1%
Ik vraag me af waar ze deze info vandaan halen, want in geheel Europa is er geen laboratorium die het fructosaangehalte kan meten...... (anders kon 'Oosterbeek' er ook goudgeld mee verdienen...)
Overigens wil de fabrikant mij ook geen analyserapporten in laten zien.....zeer vreemd.