Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kasmir schreef:is het niet met alles dat hoeveel je geeft nogal bepalend is voor hoe dik ze ervan worden xD. Bij een te dik paard zou ik alle extra's schrappen, paard krijgt 1 schep dieetmix & 250gr pulp. Daar zou ik van gaan schrappen en idd even kijken hoeveel hooi ze nou krijgt. Evt een mix maken met wat stro.
Heeft 1 van jullie een tip gluco balance te voeren? Ze eet t niet over de metazoa en met appelmoes zie ik niet zo zitten. Dat voelt als een dieetpil verstoppen in een stuk gebak, niet erg logisch xD.
Tigra_ schreef:Ze kunnen ook de hele dag door gras eten en dat telt natuurlijk ook mee. Ik kijk zelf liever naar de paarden om te kijken hoe je moet voeren. Dus ik kijk niet zozeer naar de droge stof. Dat is ook naar mijn idee meer bedoelt voor paarden die meer op stal of paddock staan.
Als het paard intensiever in trainingen gaan is bijvoeren waarschijnlijk wel wenselijk maar deze 2 krijgen niet echt intensieve training gewoon basis werk en ik naar mijn idee moet dat toch voor 2 verder gezonde paarden geen probleem geven. Mijn paard heeft altijd beetje muesli gehad maar heb tot nu toe nog geen verschil gemerkt nu dat afgeschaft is. En met de pony merk ik ook geen verschil die heeft nog energie voor 10.
Nouvel schreef:Haha eigenlijk wel logisch he, kinderen eten ook liever snoep dan groente...![]()
Ik voer de balance van Pure feed, aan meerdere paarden al gevoerd en nooit problemen, ze eten het heel graag, allemaal!
En als ik slobber wil gooi ik gewoon heet water op de brokjes en evt doe ik er een handje bietenpulp bij en dat eten ze ook altijd goed!
Fabster schreef:Ik denk dat t niet veel uit maakt. Mijn voorkeur zou gaan naar stro met hooi, omdat geaszaadhooi heel eenzijdig voedsel is. Maar het ligt natuurlijk ook aan je hooi (voordroog of gewoon hooi) en de kwaliteit vh stro. Dus ik denk wat je eigen voorkeur heeft.