Nouvel schreef:Bij ons staan ze in principe in de zomermaanden ook hele dagen op de wei en 's nachts op stal.
Maar we hebben wel paddocks en de keuze is vrij of je ze in de wei of in de paddock zet, dus een aantal gaat nu tussen de middag de paddock in met hooi.
Paarden met verschillende behoeften qua voeding bij elkaar is wel lastig inderdaad...
Dat is absoluut zo. Maar ik ben ervan overtuigd dat onze paarden uit elkaar halen ook stress geeft, wat ook niet gunstig is bij een ir paard bijv.
Ik kan er rustig eentje rijden bijv, maar ze vinden het allemaal niet heel leuk.
Normaal gaan ze meteen eten en vd week stonden ze allemaal te wachten toen ik een buitenritje maken was. Prima, eten ze een uurtje niet, maar ik hou daar wel rekening mee.
Omdat we ze zelf naar de wei moeten brengen, pik ik daar de tijd. Dus eerst de jonge ruin, die het goed kan hebben met de shet erheen. Die heeft geen tanden meer en gras lijkt hem makkelijk af te gaan, dus gun ik hem. Nog nooit problemen gehad in 16jr met de shet.
Daarna de merrie en oudere ruin. Zij is 23 en zou ook meer gras mogen, maar geen noodzaak.
Dan doen we wat en pakken hem als eerste eraf met afwisselend 1 van de anderen en dan weer de laatste 2. Zo staan ze om de beurt langer en hij het kortst.