Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissMiekjee

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:26

Ik kom ook even binnenvallen, ik hoop dat mensen mij van wat advies kunnen voorzien aangezien ik Marstall eigenlijk helemaal niet ken, maar wel geïnteresseerd ben. Ik heb 1 keer het voer bij iemand op stal gezien, de Cornmuesli, en dat vond ik wel heel mooi voer, dus ik ben wel van plan over te stappen naar Marstall.

Aan de hand van een vorig topic heb ik mijn vreselijk lastige merrie op Cavalor Pianissimo gezet. Dit werkt super, op een paar puntjes na. Ze kwam weer mooi op gewicht, is niet meer zo'n stresskip op vanalles en nogwat (juryhokjes, stoelen, plastic langs de kant, etc.) en pakt super aan in de cross. Echter met dressuur heeft ze te weinig energie, dan heb ik haar liever wat heter. En bovendien is ze echt gigantisch in haar wintervacht geschoten, iets wat we in 4 jaar nog nooit zo heftig hebben gezien.
Dus nu ben ik opzoek naar voer met hetzelfde effect als Pianissimo, alleen mag ze nog wat meer "werkbare energie" krijgen en dat idee dat ze zo snel ineens wintervacht krijgt bevalt me ook niet helemaal. Ze is van subli sportbrok (erg vervelend), naar Pavo Sportsfit (iets vervelend), naar Subli ponybrok (vreselijk heet) naar uiteindelijk Pianissimo gegaan, waar ik haar dan net iets te "lam" van vind. Hebben jullie een idee? Ze wordt al heel snel van vanalles en nog wat vervelend, dus ik zoek echt iets als Pianissimo, alleen dan met de extra punten van hierboven.

De andere merrie staat op Subli ponybrok en doet het hier prima op, echter mag die wel wat meer energie hebben, maar die was voorheen dan weer té heet. En daarbij ben ik ook niet zo van de brok, en meer van de muesli. Deze merrie heeft aanleg om snel een opgeblazen buik te krijgen. Bovendien door de vele trainingsuren heeft ze wel meer energie nodig voor opbouw van de spieren (is nu vrij arm bespierd). Welk voer zouden jullie hiervoor aanraden?

Ze krijgen beide ruwvoer (voordroog) van goede kwaliteit, de tweede merrie zou net iets meer mogen, maar die zet daar weer snel van aan.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:31

Dan heeft Marstall een uitstekend nieuw voer ontwikkeld wat goed aan zou kunnen slaan bij jouw paard: Marstall Condicion. :j Wel energie, maar niet het in het hoofd.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 17:55

kevje06 schreef:
Een klant van mij,die is er heel blij mee, paard was arm bespierd maar gaat er super mee vooruit.

Bleef het paard goed bewerkbaar of kreeg ze een stuiterbal?
En hoeveel geeft zij per dag?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 18:05

Nee is prima te regelen, ik geloof dat ze 1,5 schep per dag geeft.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:27

Ik kom ook eens binnenvallen... hoor veel goede dingen over Marstall en ik ben aan het kijken om over te stappen. Heb onlangs bloedonderzoek bij mijn quarab laten doen en daarbij is selenium-tekort geconstateerd. Ik had zo'n vermoeden dat hij niet helemaal lekker was, een beetje sloom en gammel.
Waarde is maar 50, terwijl dit tussen de 100-200 mag liggen heb ik begrepen van de DA.
@Mirim: Ik heb zojuist het formulier voedingsadvies ingevuld op je site. Ik ben erg benieuwd naar je advies en als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag.

Heb niet de 139 pagina's van dit topic doorgespit... is me net even te veel.
Ik rij overigens western (reining)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:17

Ik heb hem ontvangen en buig me erover :)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:44

Heeft Marstall ook vitamine E?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:24

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 09:27

Vanaf 1 december is het voer ook in Akersloot verkrijgbaar bij Frits Janssen (2 minuten vanaf de A9). Na de feestdagen wordt daar meer bekendheid aan gegeven.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:39

Ja, dat klopt.
Ik heb er een collega bij :)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:50

@Missmiekje: heel erg herkenbaar wat je schrijft. Alleen mijn paard werd knettergek van Marstal voer.Al helemaal van de Cornmuesli.

Piannisimo prachtig voer maar heb een uitgebreid bloedonderzoek + cushing laten doen omdat ik dacht dat mijn paard doodziek was...Achteraf per toeval achter gekomen dat het door het voer kwam!
Heeeeeel moe, dikke vacht, stond stilstaand te zweten in de box en noem maar op.

Ik voer op dit moment Hartog (weet zo even niet meer welke zal ik dan voor je nakijken) tot nu toe doet ze het er goed op!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:08

Hmmm...... raar. En nu is het over nu je geen Pianissomo meer gebruikt?

Dat hou ik even in de gaten wanneer mijn merrie niet wil opknappen. Ik wil niet teveel wisselen van voer, maar ze moet zich wel snel beter gaan voelen. (langdurige verkoudheid)

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:10

Vaag verhaal, nog nooit zoiets gehoord!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:52

mijn pony blijkt cushing te hebben na test en doet t super op de vito gelukkig!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:55

Martine: niets vaags aan lijkt mij?

@dimple: klopt, per toeval kwam ik erachter daar ze de supplementen van de da nuet wilde eten met piannisimo, toen geprobeerd met hartog voer van stalgenoot. Ineens stond ze niet meer badend van zweet op stal en ook was ze na 10 min werken niet meer doodmoe. Van de week test gedaan halve kilo piannisimo en ze stond weer dweil vant zweet de ochtend erna.en ook jeukt ze niet meer non stop zodra deken af is.......maar dat ze rustig van t voer werd was duidelijk.niet weg schieterig meer.

Cornmuesli en nutri palet voerde ik deze zomer totdat er geen stalgenoot meer met haar wilde lopen of uit en naar het land.ze is toen ook over mij heen gevlogen omdat ze heel rill en schrikkerig werd.ben toen gestopt met marstal en heeft tijdje geduurd voor ze weer wat rustiger in haar hoofd werd.

MissMiekjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 11:30

@ Marus: ik heb ergens gehoord dat het aan het eiwitgehalte in de Pianissimo ligt, dat dat te laag zou zijn? Ik hoor in ieder geval wel meer mensen met dezelfde bijwerkingen van Pianissimo.

Ik gebruik op het moment de Cornmuesli naar volle tevredenheid, pony wordt er wel wat heter van, maar niet noemenswaardig lastig. Ook zit ze weer prima in haar vacht en kijkt nergens meer naar. In het zomerseizoen ga ik denk ik overstappen op de Champion, voor de extra inspanning.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:57

Ik vind het gewoon vaag klinken, nog nooit zo'n ervaring van reactie op voer gehoord namelijk en ik kan het me gewoon moeilijk voorstellen omdat Marstall "puur" voer is.
Maar als jij het zegt zal het wel hoor, jij kent jouw paard het beste natuurlijk.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 13:46

Al acht jaar voer ik naar alle tevredenheid Marstall voer. En sinds een jaar of zeven ben ik dealer van Marstall. Ikzelf en binnen mijn 'klantenkring' heb ik hier nog nooit van gehoord.
Natuurlijk is het wel zaak om een muesli te voeren die bij jouw paard en bij de te verrichten arbeid past.
Stel dat je een sportmuesli in hoge dosering voert aan een paard wat maar eens per dag een paar rondjes aan de hand mag stappen.....iedereen zal begrijpen dat dat problemen op zal leveren.
De Cornmuesli is een muesli waar paarden vaak wel even aan moeten wennen. Het kan zijn dat ze in eerste instantie even wat heftiger zijn dan gebruikelijk, dit duurt echter maar een paar dagen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:11

MissMiekje, hoor jij er meer van over Pianissimo? Dat zou wel erg jammer zijn.

Ik zal eens contact opnemen met Cavalor.

Maar ik ga eerst met mijn merrie naar de kliniek donderdag. Daar eerst maar eens kijken wat ze onder de leden heeft want nog steeds verkouden, duf, hangerig en niet vooruit te branden (en dat voor een hete merrie die me regelmatig voorbij vliegt)

Sta ik ws binnenkort toch weer bij jou op de stoep Mirjam :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:23

Ik voer ook al een jaar of 7 Marstall. Mijn merrie liep op de corn M/Z sgw. ze is herstellende van een zware blessure, dus heb ik mijn voer ook aangepast naar alleen havervrij.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:37

Toevallig Dimple, voor dat soort klachten zijn wij vorige week ook in de kliniek geweest.. Mijn merrie heeft dezelfde klachten.
We zijn nog niet klaar met onderzoeken maar uit de eerste resultaten is gebleken dat ze een versnelde afbraak van rode bloedcellen heeft.. Wil niet zeggen dat die van jou dat ook heeft natuurlijk ;)
Maar ben wel nieuwsgierig wat er bij jullie uit gaat komen!

Sorry, even offtopic :o

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 14:54

Je bent altijd welkom Dimple :)

MarissaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:25

Hoi!

Bij mijn merrie is vrijdag insuline resistentie geconstateerd. Nu wil ik overstappen op Marstall vito + force in plaats van Marstall Senior Plus + force. Door de senior krijgt ze een aantal supplementen.

Ze kan alleen nog maar 5 dagen per week mee op wandeling/ aan de fiets in verband met verbeening van het hoefkraakbeen.
Ze krijgt nu een halve schep senior en 200gram force.
Kan ik haar gewoon een halve schep vito geven of meer/minder? Wat is jullie advies?

Alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:28

Staan er nergens gegevens van suiker en zetmeel van marstall online?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:34

ijslander robust: suiker: 3.9 zetmeel: 32.0
optimaal zomer: suiker 2.9 zetmeel: 30.0
optimaal winter: suiker 3.1 zetmeel 29.8
naturell suiker: 3.3 zetmeel 41.2
faser light suiker 2.5 zetmeel 6.6

staan vele waardes in dit topic gebruik zoek funcie suiker zetmeel in dit topic.