Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
assebassie schreef:Wat een schattige foto! mini en maxi!
Mag ik vragen wat je Belg dan voor darmproblemen had Fabster? en wat je eraan gedaan hebt?
Deja_Boo schreef:138 pagina's zijn er iets teveel voor mij om door te lezen om te kijken of iemand tips heeft bij een soort gelijke situatie dus excuse me als er al eens een soortgelijk verhaal is langs gekomen met veel werkende tips.
Mijn paard begint echt ontzettend dik te worden en ik weet niet zo goed wat ik zou kunnen doen om hem af te laten vallen. Momenteel wordt hij minstens 3 keer per week gereden en 2 tot 3 keer per week gelongeerd, meestal op kleinere voltes. Op het moment krijgt hij 1/4 muesli 's ochtends en 1/3 muesli 's avonds (wil niet van voer veranderen)), met elke voerbeurt krijgt hij ook een pluk hooi en verder kan hij 24/7 naar zijn weiland. Het gras wat ie nu heeft is niet heel lang maar wat nu nog achter het draadje staat is wel lang. De stalhouder die geeft hem eens in de zoveel tijd weer een strookje erbij dus ik zat er al aan te denken om dit zelf bij te houden of om eventueel het draadje weer wat naar voren te verplaatsen zodat het grasoppervlakte weer wat kleiner is, had ook al gezegd dat ie ook niet zo veel hooi meer hoeft (aangezien hij dat toch al niet echt meer op eet met al dat gras, heb het regelmatig weg kunnen gooien omdat ie 't door z'n hele stal sleepte en er bovenop ging pissen of als z'n shetlandermaatje weer eens bij hem stond dan at die het op). Ik wil zijn staldeur wel 24/7 openlaten omdat ik juist daarvoor die stal huur maar ik weet gewoon niet meer wat ik verder nog zou kunnen doen om van die buik af te komen
Prince schreef:Mijn ervaring is dat het echt het gras is waardoor ze zo dik worden. Zelfs met graasmasker werd mijn merrie met 24/7 grasland veels en veels te dik.
Je kunt beter het gras beperken en hooi in netten bijvoeren dan het hooi beperken.
En ipv muesli een vitaminesupplement bv pavo vital.