Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ik heb vorige week het aanbod gekregen om 1x per week (tijdens les) een paardje te rijden. Maar nu is dit paard echt veel en veel te dik. De eigenaresse is al wat op leeftijd en rijdt dus zelf niet meer. Verder wordt dit paard nog 1x pw door iemand anders bereden. Nou heb ik laatst voor de 1e keer op dit paard gereden. In het begin was het paard lekker fris en voorwaarts en ze haalde ook nog een paar fratsen uit. Maar na 20 minuten stap/draf werd het paardje toch wel erg moe en sloom. Mijn vraag is dus ook hoe je dit paard het beste kan rijden zonder haar helemaal uit te putten. Amanda schreef:Heel veel stappen. Buiten lange stukken (opbouwen), vlot stappen. Dat een paar weken doen. Af en toe een stukje draf mee pakken.
En pas als ze dat 1,5 uur goed volhoudt de stukken draf uitbouwen en af en toe een galopje.
Daar ben je wel een maand of 3/4 mee bezig.
Wat krijgt ze aan voer?
Het paard wordt ook maar 2x pw bereden maar ik ga kijken of ik het paard i.p.v. 1x, ook 2 of evt 3x per week kan mee pakken. hanneke32xx schreef:ja ik snap wel dat veel kilometers maken belangrijk is maar met een paard naar buiten dat alle kanten op vliegt is ook niet zo handigHet paard wordt ook maar 2x pw bereden maar ik ga kijken of ik het paard i.p.v. 1x, ook 2 of evt 3x per week kan mee pakken.