Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kevje06

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:32

Ik ben al jaren zwaar fan van de vito

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 08:26

Ik ben al jaren zwaar fan van de vito

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:08

Zo zwaar fan dat je twee keer post ( grapje ) :D

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:49

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de naturel icm de force :)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 12:02

Ja en ook op 2 dagen. ;-)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:52

Ik ben nog steeds zoekende naar het voer dat mij aanspreekt en bij karev past.

Karev fjord merrie 9 jr. 24/7 buiten. Zomers wei winter paddock en inloopstal.

Ik rij alleen buiten dagelijks of minimaal 5x per week. Geen flierefluitritjes maar ook geen endurance ritten. Minimaal een uur

Ik voer graag een muesli omdat ik dat er veelzijdiger uit vind zien. Puur mijn gevoel dus, paard eet alles wel. Behalve knoflook voer..

Ze is niet gauw te dun eerder gauw te gevuld. Dus maistoestanden en dikmakers hoeft ze niet.
Energie vind ik wel een fijn ding. Als ik voer heb met weinig energie word ze wel heeeeel braaf. Beetje fratsen mogen er wel in zitten.

Te veel suikers en zetmeel hoeft van mij ook niet perse. In de winter kan ze ze hebben maar zomers, icm gras word ze jeukerig. Maar met goed voerbeleid is dit te controleren.

Wat denken jullie?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:28

[quote="karev"]
Ik ben nog steeds zoekende naar het voer dat mij aanspreekt en bij karev past.

Karev fjord merrie 9 jr. 24/7 buiten. Zomers wei winter paddock en inloopstal.

Ik rij alleen buiten dagelijks of minimaal 5x per week. Geen flierefluitritjes maar ook geen endurance ritten. Minimaal een uur

Ik voer graag een muesli omdat ik dat er veelzijdiger uit vind zien. Puur mijn gevoel dus, paard eet alles wel. Behalve knoflook voer..

Ze is niet gauw te dun eerder gauw te gevuld. Dus maistoestanden en dikmakers hoeft ze niet.
Energie vind ik wel een fijn ding. Als ik voer heb met weinig energie word ze wel heeeeel braaf. Beetje fratsen mogen er wel in zitten.

Te veel suikers en zetmeel hoeft van mij ook niet perse. In de winter kan ze ze hebben maar zomers, icm gras word ze jeukerig. Maar met goed voerbeleid is dit te controleren.

Ik voer mijn pony (traint stevig Z niveau, snel te dik, kan niet goed tegen suikers) Marstall champion.
Heb best veel voer geprobeerd, maar deze gaat toch het best.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:00

herken mijn pony erin en hij doet t goed op de naturell nu...had eerst vito , daar haalde hij net niet genoeg energie uit.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:04

Def, hoeveel voer jij daarvan?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 10:09

Ik verkoop veel natural aan mensen met paarden die veel rijden maar geen suikers etc willen voeren.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:30

Ik voer daar een kilo van per dag als mijn pony het hoogst in training staat. Bij vakantie of blessure oid een halve kilo per dag.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:38

Heb een proefje van de champion aangevraagd. Lijkt idd wel een mooi voer. Pony loopt dan geen z trainingen maar daar kun je naar aanpassen. In vit/min is ie ook hoger dan de naturell. Voer nu zomers de pavo vitaalkorrel bij wegens mindere krachtvoergift. Force lust ze helaas niet...

Def echt een kg of een kgschep?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:57

Ik voer 400 gram naturall en 400 exzem (beide Marstall). Nu heb ik de indruk dat mijn "pony" nogal fris geworden is. Zou dit aan de naturall kunnen liggen? Zo ja, welk voer neem je als vervanging voor de natural als deze idd de "boosdoener" is? Enige tips mss?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 21:38

Ik kan me niet voorstellen dat naturell de boosdoener is. Het is geen voer wat nu zo heel veel energie levert. Zou het niet aan het veranderende weer kunnen liggen?
Of je paard zit nu gewoon lekker in zijn vel en laat dat blijken door uitbundig te doen? :D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:00

Hier nog een pony die ineens lekker fris is, of het aan het weer te wijten is of aan het voer, dunno, maar ik ben er blij mee :)

Pony was heel lusteloos en sloom op de dieetmix van Subli, hij krijgt nu sinds 2 weken de optimal, en de dag voor arbeid nog een beetje champion, en hij is bijna te fris haha, maar ik zie hem liever zo dan zo lusteloos, hij is weer vrolijk en heeft energie :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 22:34

Ik kan ook niet met zekerheid stellen dat het door de naturell komt hoor. Zij was altijd al fris en vrolijk en, door haar leeftijd, ook kijkerig. Ik weet wel dat sinds zij op Marstall voer staat dit een gradatie hoger is komen te liggen. Zij is het laatste jaar al in superconditie, maar vanwege haar zomereczeem ben ik overgestapt op Marstall :-). Logisch dat ik het me even afvroeg of het mss door het voer kon komen. Men zegt dat naturell een coole energie geeft. De mijne heeft van haarzelf al energie genoeg :-D.
In haar geval mocht het wel ietsjes minder :-D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 07:43

Coole energie houdt in dat je paard geen heethoofd hoeft te worden van het voer, maar cool blijft en toch energie genoeg heeft om te werken.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 09:51

Ik denk dat ze vn de naturell niet onwijs extra kijkerig worden? Maar je weet het nooit.
Ik heb ooit eens wat basisbrok bij een tinker geprobeerd, kreeg 1/2 kilo. Die werd echt levensgevaarlijk..
Toen musli vn pavo dacht ik, werd hij ook knetter.

Zal per paard/pony wel erg verschillen hoe ze op een voer reageren..

Mijn merrie geef ik 1 schep corn musli en 1/2 kg sportbiks.. Dies nooit te heet, word ook niet dik vn de cornmusli.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 12:57

karev schreef:
Heb een proefje van de champion aangevraagd. Lijkt idd wel een mooi voer. Pony loopt dan geen z trainingen maar daar kun je naar aanpassen. In vit/min is ie ook hoger dan de naturell. Voer nu zomers de pavo vitaalkorrel bij wegens mindere krachtvoergift. Force lust ze helaas niet...

Def echt een kg of een kgschep?

een kg schep inderdaad!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:12

Die van mij is voor het eerst sinds ik hem heb als een geit de bak doorgegaan aan de longeerlijn. Ook door het weer. Het voer is namelijk 0 veranderd. Ik was heel blij dat ik hem voor de zekerheid (hij was dus de hele week al baldadig. Precies met het omslaan van het weer) aan de longeerlijn had gedaan. Ik had het niet uitgezeten, hij ging gewoon een ronde of 8 echt enkel bokkend door de bak heen, 4 benen de lucht in en kop naar beneden.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:41

Ook hier zijn ze allemaal wat extra kijkerig en heet, mijn merrie is normaal ook heel relaxed en gister lag ik er bijna af, maar komt echt door het weer, eten krijgt ze bijna nog niet op wat force na.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:48

Grappig dat er nu reacties komen over de weersomslag en het "fris/heet/kijkerig" zijn :-). De mijne was het al voordat de weersomslag plaats vond en vlak na het beginnen met de Marstall. Dus logischerwijs denk je dan in de eerste instantie ook aan het voer. Daarmee wil ik ook niet beweren dat het door het voer komt...ik vroeg het me af :-)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 22:56

Ik heb er ook 2 die van de corn bv wel heet worden hoor, dus kan best, maar die kregen dan wel een ruime schep per dag.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 07:45

Corn is ook een sportmuesli en staat vrij hoog in energie ;)
Maar het kan hoor, als je paard ergens gevoelig voor is dat hij wat overreageerd.
Ik mag het eigenlijk wel als een paard eens lekker uit zijn plaat gaat. Maar zit er dan ook liever niet op :D

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:51

Ja ik vind het ook wel fijn maar gekke sprongen met niet al te goede ruiters liever niet ;-)