Marstall muesli's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Marstall muesli's

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:42

Vanwege de kruiden. Ze is zomers wat hoesterig
Ze staat dag en nacht op de wei en gemiddeld elke dag 1 uur buitenrijden

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:56

Als ze genoeg energie haalt uit de sinfonie voor het werk dat ze doet is het prima.
Je zou het eventueel nog nat kunnen maken met warm water zodat de kruiden nog beter inwerken.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:09

Ok top

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:18

Hoi ik kwam op de site van Marstall het product "Piano" tegen en dit lijkt me interessant.
Via een zoekfunctie kwam ik daar eigenlijk op terecht, ik zoek namelijk iets voor mijn paardje die veel stress ervaart tijdens het vervoer en op wedstrijd.
Zou dit geschikt kunnen zijn?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:39

Piano is zeker een product wat werkt. Ik heb meerdere mensen die het met regelmaat bij mij bestellen.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:11

Hallo, ik kom even dit topic binnenvallen. Ik ben druk bezig om een ander voerbeleid te bedenken voor een te dikke haflinger. Hij staat veel op de wei, er wordt af en toe aan de hand of longe met hem gewerkt.
Mijn idee is een klein beetje Faser Light (ook voor de smaak, snoepkont), aangevuld met de Force en Lucerne zodat hij wat langer bezig is met zijn voer gezien de kleine hoeveelheden waar ik nu aan denk. Zit ik een beetje in de goede richting zo, of hebben jullie nog een ander advies?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:17

Bjarni, dit lijkt me een heel goed plan :)

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:22

Fijn! Dan ga ik morgen eens op voerjacht!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:24

Ik vroeg me nog wat af...

Mijn pony heeft een chronische leverontsteking en ik voer daarom de Optimal + ondersteunende kruiden. Ik kwam op internet tegen dat knoflook helemaal niet goed is voor paarden en dan met name de lever kan daar een flinke optater van krijgen. Tot mijn verbazing vond ik echter op de verpakking van de Optimal dat daar wel knoflook in zit! Terwijl dit voer toch ter ondersteuning is voor de lever..
Ok, het is wel maar 0,2% of zoiets, maar ik vroeg me zomaar af; kan dat dan geen kwaad? Is dat niet tegenstrijdig?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:05

Juist kleine hoeveelheden kunnen goed zijn daar waar overdaad als puur gif is.

SamIceBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:05

Ik hoop dat iemand hier me kan helpen:

Voor een kruising Paint / Appaloosa die 24/7 in de wei of paddock staat, ben ik op zoek naar wat te voeren naast hooi. Op dit moment krijgt ze een handje Cavalor Strucomix na het werken. Ik vermoed ook een mineralentekort in verband met af en toe mest eten.
Iemand hier ervaring met een soortgelijk probleem?

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 17:45

muireann schreef:
Ik hoop dat iemand hier me kan helpen:

Voor een kruising Paint / Appaloosa die 24/7 in de wei of paddock staat, ben ik op zoek naar wat te voeren naast hooi. Op dit moment krijgt ze een handje Cavalor Strucomix na het werken. Ik vermoed ook een mineralentekort in verband met af en toe mest eten.
Iemand hier ervaring met een soortgelijk probleem?

Ik gaf mijn warmbloed merrie altijd Marstall mineralenkoeken (weidekoeken) in de zomer. Verder kreeg ze dan alleen een handje muesli (nooit genoeg om alle vitamines en mineralen uit te halen) na het rijden en gras op het weiland. In de winter kreeg ze dan hooi en muesli met Marstall force korrels. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:46

Ik denk dat alle paarden wel eens mest eten.
Maar voor een paint/ appaloosa heeft Marstall het Westernvoer. Ik ken ondertussen al heel wat mensen die dit al heel lang naar volle tevredenheid voeren.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:29

Je kan Marstall Force voeren, dat is een vitaminekorrel (100gr voor een paard, 50gr voor een pony), of inderdaad van die koeken.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:43

ik wil overstappen van vito naar de naturell.
maar eerst vraagje... in naturell zit meer zetmeel.. mijn pony moet wat meer energie krijgen ,maar niet aankomen. is dit een juiste keus?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:44

hij krijgt force erbij en klein beetje sinfonie voor zijn luchtwegen

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:05

ik ben ook een hele tijd geleden van de vito naar de naturel overgegaan.
merkte niets dat ze dikker werd.
ik merkte van de vito dat mijn merrie er sloom van werd.

gewoon proberen. werkt het niet kun je altijd weer overstappen

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:18

Vraagje aan de Marstall kenners hier: zijn er muesli's waar kokosolie in zit? Zo ja, welke?
Alvast bedankt!

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:03

vraagje aan de mensen die hier ook Marstall Eczeem muesli voeren, tot hoelang voeren jullie dit door?
tot en met september of oktober ook nog?

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:11

@ Evelien, ik voer mijn Welsh ook de eczeem muesli. Ik zit er aan te denken om het ook de winter door te voeren. Het advies van Marstall was tot eind oktober.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:48

Ik ben wel benieuwd welk voer jullie mij adviseren. Het betreft een 4 jarige ruin, iets te dik, net ingereden, ca. 4x per week een half uur werken (longeren/rijden) hij krijgt nu (naast zijn weidegang overdag en hooi, 600 gr subli dieetmix, met marstall force.
Hij heeft straalkanker (maar in hoeverre het voer daar een rol in kan spelen is onduidelijk). Hij schuurde voordat ik de dieetmix voerde lichtjes, dus ik wil liever niet een voer wat erg rijk is aan suikers. Verder niet echt bekende uiterlijke problemen.

Probleem waar ik nu tegenaan loop is dat ik hem te sloom vind, zowel met longeren als met rijden, er zit totaal geen pit in, terwijl hij dat voor ik de dieetmix voerde wel had. Omdat ik Marstall een fijn merk vind, wil ik het binnen hun producten zoeken. Hij heeft dus meer pit nodig omdat hij sloom/futloos is, maar ik wil niet te hoog in suikers voeren.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:02

vandaar dat ik de naturell ga voeren... van vito kreeg mijn pony net te weinig energie

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:22

Ik voer sinds een jaar onze tinker dieetmix. Ook ik vond haar te sloom, weinig uithoudingsvermogen, energietekort. Omdat ik voer een ontzetten moeilijk iets vind heb ik subli een mail gestuurd. Binnen een dag werd ik gebeld. Wat ik Kwiny precies gaf, hoe zwaar ze was. Kwiny is nl keurig op gewicht, glimt prachtig maar ik mis gewoon net "iets". Ze kreeg, omdat ze 12 uur per dag op het land staat, maar 2 x 2 handjes dieetmix. Het advies was (en staat volgens mij ook op de zak) is dat ze veeel te weinig dieetmix kreeg. Volgens die man moest ze met haar gewicht (ong. 500). wel 1,5 kilo per dag krijgen om het aantal vit/mineralen binnen te krijgen. Ook het hooi moest ik wat vermeerderen omdat deze zomer het gras niet erg gegroeid is. Kwin krijgt nu 2 x daags een halve kilo, om weer op te bouwen. Op zich ben ik mega tevreden over de dieetmix maar omdat ik er nu vrij veel van moet gaan voeren vind ik het wel prijzig worden. Ik ga daarom over op de low-sugar van horse-race-feed (treurniet).
Straalkanker, bah wat vervelend zeg! Ik hoop dat je er op tijd bij bent en dat het allemaal goed gaat komen! Succes!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:31

Ik zat eerst ook te denken aan de naturell, maar de champion lijkt me ook wel iets.

Die van mij krijgt dus ook maar weinig dieetmix, ben ook niet van plan om er anderhalve kg in te proppen, hij krijgt ook al force korreltjes van marstall. Ben er eigenlijk wel uit dat ik Marstall wil voeren, maar nog niet precies wat.

Grappig om te lezen dat ik dus niet de enige ben die wat mist bij het voeren van de dieetmix.

Ja straalkanker is echt hel, waren er op tijd bij, (heb direct iemand van hoofcare gebelt, en heb nu een smid van hun) maar inmiddels zijn we al een jaar verder, van alles gedaan, van uitsnijden tot prednison, en opzich zijn de stralen zelf nu schoon, maar de overgang naar hoefbal blijft aangetast, en dit kan je niet wegsnijden, de medicatie wordt hij lichamelijk alleen maar slechter van en helpt niet dusdanig, hij heeft nu balkijzers waardoor de beweging van de hoef verminderd wordt, is natuurlijk slecht voor het hoefmechanisme maar zorgt er wel voor dat hij gewoon loopt en geen last heeft. Dus het is kiezen tussen twee kwaden.

Ben benieuwd of hier meer mensen de champion voeren aan slome paarden die werklust missen, maar niet heel hoog in het werk staan. (Voordat ik de dieetmix voerde had hij wel voldoende energie).

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:42

Wat is eigenlijk de houdbaarheid van de force? (De afgesloten gele emmertjes)