angelax schreef:Ik vind daar het zetmeelgehalte ook nog best hoog?
Een voedingsdeskundige laatst op stal raadde metazoa ook af trouwens door het lage magnesiumgehalte.
Van de Fiber force bedoel je angela?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fabster schreef:Lucerne. Veel eiwit, weinig suikers. Eiwit voor spierweefsel. Maar een mooie bovenlijn heb je niet van vet. Dus als dat het was, was het geen mooie bovenlijn. Daar zoude spieren moeten zitten. Dus mss moet je ook iets aanpassen in je training.
Kasmir schreef:Ik zou juist heel blij zijn als het vet van de bovenlijn verdwijnt, zo'n harde bovenlijn is juist zo slecht voor een paard. Je kunt er met juiste training/halsgebruik natuurlijk wel een mooie gespierde bovenlijn op trainen, maar dat vergt training geen voerbeleid. Qua bijvoeren zou ik in dit geval een vitaminekorrel bijvoeren (Vitalbix, Marstall Force, Metazoa zijn zomaar voorbeelden van merken). Een muesli die laag in de suikers zit zoals bijvoorbeeld Cavalor FiberForce of Pavo Care4life is ook een optie. Maar als hij echt alleen maar hooi krijgt zou ik dat liever willen aanvullen met een vitaminebrokje die daarvoor is ontwikkeld.
Stamper schreef:+/- 350 gram per voerbeurt.