Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caballo77 schreef:Malone, mijn tinker, voer ik sinds een tijdje oerbalans. Twee weken geleden begon meneer wat jeuk te krijgen wat steeds verergerde. Kale plekken, korsten in de sokken. Dierenarts is erbij geweest en vermoedt mijten. Daarvoor wordt hij nu behandeld. Nu blijft het aan me knagen. Kan dit door de oerbalans komen? Iemand hier ervaring mee?
Caballo77 schreef:Malone, mijn tinker, voer ik sinds een tijdje oerbalans. Twee weken geleden begon meneer wat jeuk te krijgen wat steeds verergerde. Kale plekken, korsten in de sokken. Dierenarts is erbij geweest en vermoedt mijten. Daarvoor wordt hij nu behandeld. Nu blijft het aan me knagen. Kan dit door de oerbalans komen? Iemand hier ervaring mee?
Marije_1997 schreef:Ik ben ook geen fan van oerbalans. Zag nergens verschil in. Dus ben er mee gestopt. Voer nu mineralenbikkels bij. Dit is qua prijs gewoon stukken beter en ik heb et idee dat dit wel helpt (sinds ik dit voer gaat ie qua blessures ineens ook stukken beter, terwijl het vooruitzicht niet heel goed was)
Caballo77 schreef:Zie dat mijn post niet helemaal duidelijk is. Ik bedoel inderdaad niet dat oerbalans mijten kan veroorzaken, maar de jeuk. Malone staat onder behandeling voor mijten, maar voor nu lijkt het juist erger te worden. Vanaf vandaag voer ik even geen oerbalans meer; gewoon om te testen.
kaylee schreef:Ik heb nog ongeveer 1/3 Oerbalans staan en 1/3 emmer Pavo Vital. Kan ik hier iemand blij mee maken?ik ga overstappen op Metazoa op advies van Horsecomplete. Oerbalans is nog houdbaar tot eind maart en de Pavo Vital tot eind april.
Als je interesse hebt graag even een Pb sturen, mag weg tegen verzendkosten of gratis ophalen.
Slmt9 schreef:Ik kende hem nog niet, de vitaminekorrel van horsefood. Jammer dat de samenstelling niet bekend is, want mijn paard kan ook niet tegen lucerne.
Gezien bij Pure nog niet alles op voorraad is, stap ik even een maandje over op JPGEF granulaat. Hij doet het hartstikke goed op VS200, heeft er nog nooit zo goed bij gestaan zelfs. Maar benieuwd naar wat dit doet en hoe het gegeten wordt