Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Share schreef:Ik heb een vraagje.
Ik voer mijn paard al 2 jaar de Corn, na de training. Nu een kwart schep. binnen het stalmanagement krijgt ze ochtend's een kilo biks, weidegang en avond's hooi/kuil
Mijn paard ziet er super uit maar de corn gaat er, nu ik magnesium bijvoer, niet zo gemakkelijk meer in.
Ze heeft dagen dat ze explodeerd van de energie. Biks minderen is geen optie. Dus ik overweeg een andere meusli, met wat meer smaak maar waar niet te veel aan energie inzit in welke vorm dan ook.
Iemand suggesties?
kevje06 schreef:dianalamboo schreef:Het maatbekertje wat bij de force zit,gebruiken jullie die ook? En hoeveel geef je dan?
ik gebruik hem
vol bekertje voor onze paarden
1/2 bekertje voor de pony's
Maris schreef:Het veranderen van het voer was het enige wat "anders" was als anders. En het gebeurde 4 of 5 dagen na de wisseling. Verder heeft hij nooit eerder koliek gehad. Dus ik zou een andere reden niet weten. Dierenarts wist het anders ook niet.
Maar goed, ALS idd die voerswisseling de reden was, hoe moet ik dat dan doen met de mash ? Gewoon in 1 keer 300 gram droge mash ( en dan met water erbij geven ?) Of nog langzamer opbouwen ?
En dan iedere dag geven ? ---> ivm dat de darmen moeten wennen aan ander voer lijkt het me niet handig om het maar 2 keer per week te geven ???
hij krijgt op dit moment nog geen krachtvoer. Alleen seniores priores ( ook een soort slobber, op basis van bietenpulp ) en gekookt lijnzaad.
mirim schreef:De mash hoef je niet te koken, maar koud water is geen optie.
Juist vanwege de problematiek waar jij mee zit heeft Marstall de Mash-to-Go op de markt gebracht.
Dit zijn porties van 500 gram in een plastic, afsluitbaar zakje. Je maakt de mash klaar door heet water in het zakje te doen. Je sluit het zakje en neemt het mee naar waar je gaat.